لینکدین یکی از شبکه‌های اجتماعی برای ارتباط متخصصان و کسب‌وکارهای مختلف با افراد مختلف است! روزانه چندین هزار نفر با هم یک همکاری را به کمک لینکدین آغاز می‌کنند. در این چندین مقاله قصد داریم به بررسی لیندکین، اهمیت و آموزش استفاده از آن بپردازیم تا بتوانید کسب‌وکارتان را رونق ببخشید! اگر مقالات قبلی لینکدین را نخوانده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم ابتدا آن‌ها را بخواهید.

استفاده از شبکه اجتماعی لیندکین چه مزایایی برای کسب‌وکارها دارد؟

لیندکین کمک زیادی به کسب‌وکارها مختلف می‌کند و مهم‌ترین آن ایجاد ارتباط با سایر کاربران و کسب‌وکارها است! جالب است بدانید این شبکه اجتماعی نه تنها به کسب‌وکارهای آنلاین، بلکه به کسب‌وکارهای آفلاین هم کمک زیادی می‌کند. ارتباطات در لینکدین به طور کلی به سه دسته تقسیم‌بندی می شوند:

  1. ارتباط کاری و تخصیص با کاربران: این دسته از ارتباطات به افراد یا شرکت هایی مرتبط می شود که علایق، نیازها و مشترکات بسیاری با هم دارند. می توان با پیدا کردن چنین افرادی کسب و کارتان را بهبود ببخشید و روابط کاری خود را گسترده تر کنید.
  2. ارتباط با مشتریان یا مخاطبان کسب‌وکار: یکی دیگر از ارتباطاتی که به شدت در لینکدین دیده می شود، کانکشن هایی میان مشتریان و متقاضیان با صاحبین کسب و کار است. لینکدین یکی از بهترین راه ها برای تبلیغ کسب و کار است و از این طریق می توان با میلیون ها کاربر متقاضی خدمات مختلف، ارتباط برقرار کرد. اگر میبینید که ارتباطی با شما برقرار نمی شود، خودتان دست به کار شوید و شروع به درخواست و ارتباط با دیگران نمایید. سعی کنید در رتباطات خود، با افراد هم صنف خودتان بیشتر ارتباط برقرار نمایید و کانکشن‌های خود را قوی‌تر از قبل کنید!
  3. ارتباطات شخصی بین کاربران: همانند هر شبکه اجتماعی دیگری، ارتباط با دوستان و آشنایان در لینکدین وجود دارد. با این وجود چنین ارتباطاتی هم می تواند کاملا کاری باشد و فارغ از هر نوع صمیمیتی از لینکدین به عنوان یک پلتفرم حرفه ای در جهت بهبود کسب و کار استفاده کرد.

یک نکته مهم! توجه کنید که کارفرمای قبلی شما ممکن است پروفایل شما را بازدید کند! اگر مشکلات و قوانین خاصی در رابطه با شغل قبلی خود داشته‌اید حتما آن‌ها را رعایت کنید. اگر اطلاعات با اهمیتی در کار شما وجود داشت، از افشای آن خودداری کنید. پروفایل خود را طوری بنویسید که در تضاد با شغل قبلی‌تان نباشد. تنها در صورتی این کار را کنید که حاضر هستید ریسک از دست دادن فرصت‌های مشابه با کار قبلی خود را برای بدست آوردن یک شغل جدید بپذیرید. طبیعی است که ایده‌ها و کارهای انسان با گوش دادن به ایده‌های بقیه رشد کند. حتی شخصی که به حرف هیچ کس گوش نمی‌دهد می‌تواند با شنیدن یک پیشنهاد خوب اغوا شده و آن را در کارهای خود اعمال کند. شما می‌توانید از کسانی که قبلا پروفایل لینکدین داشته‌اند کمک بگیرید و ابتدا یک نسخه پیش‌نویس از پروفایل خود تهیه کرده و بعد از بازنگری، آن را به صورت آنلاین و واقعی بنویسید.

پیدا کردن کانکشن ارتباط‌های بیشتر مسلما مفید خواهد بود اما پیش از قبول کردن پیشنهاد هر ارتباطی کاملا به این موضوع فکر کنید که از این اتفاق چطور به نفع خود استفاده کنید. حداقل به صورت ماهیانه، لیست ارتباط‌های های خود را به روزرسانی کنید و سعی کنید افراد بیشتری به ارتباط‌های خود اضافه کنید.

لینکدین چگونه به سئو کمک می‌کند؟

از دید بسیاری از افراد، ارزش قرار دادن یک لینک در لینکدین بسیار بیشتر از ارائه همان لینک در یوتیوب، فیسبوک یا دیگر شبکه‌های اجتماعی است. چرا که گوگل توجه ویژه ای به این وبسایت دارد و لینکدین را بسیار قدرتمند می داند. پس مطمئن باشید که استفاده از این پلتفرم و قرار دادن فعالیت ها یا لینک های خود روی آن، نهایتا به نفع شما تمام می شود.

اگر بصورت صحیح در لینکدین به فعالیت بپردازید و طبق اصولی که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم عمل کنید، می توانید تاثیر مثبت این شبکه را بر کسب و کار خود ببینید. در واقع اگر بصورت اصولی و صحیح این موارد را انجام دهید، شانس دیده شدن توسط افرادی که به تخصص شما نیاز دارند را بالا برده اید و در ادامه با دیده شدن توسط این افراد شما می توانید موقعیت های شغلی جدیدی پیدا کنید. به این رویه، سئو لینکدین نیز گفته می شود که با بهینه کردن صفحه پروفایلتان در لینکدین به وسیع شدن ارتباطات خود در لینکدین کمک شایانی خواهید کرد.

چند مسئله مهم برای تاثیر بیشتر لینکدین بر روی سئوی سایت:

درج کامل اطلاعات و جزییات

هنگامی که در لینکدین ثبت نام می نمایید، این شبکه اجتماعی سوالات نسبتا زیادی از شما در رابطه با آنچه در زندگی خود گذرانده اید پرسش می کند. این موارد شامل سوالات تحصیلی و دانشگاهی و همچنین سوالات شغلی و مهارتی و رزومه شماست. اگر می خواهید با بهینه کردن پروفایل لینکدین خود، به سئو سایت خود نیز کمک کنید، سعی کنید به تک تک سوالات پاسخ صحیح بدهید و سهل انگاری نکنید.

استفاده از کلمات مهم برای لینک‌دهی به سایت

هنگامی که مشغول پر کردن اطلاعات پروفایل خود هستید سوالاتی مبنی بر توضیحات نیز پرسیده می شود که باید آنها را تایپ کنید. سعی کنید در این توضیحات از کلمات کلیدی و مهم استفاده نمایید تا در جستجوهای لینکدین بیشتر به چشم آیید.

به صورت منظم پست منتشر کنید و لینک سایت خود را در آن قرار دهید!

یکی از راههای دیده شدن در لینکدین که کمک زیادی به سئو سایت شما نیز می تواند کند، انتشار پست و محتواست. می توانید محتوای وب سایت خود را در لینکدین منتشر کنید. همچنین می توانید با لینک گرفتن از پست هایی که منتشر می کنید ارتباط کاربرن با وب سایت خود را برقرار نمایید.

گوگل از طریق لینکی که شما در پروفایل خود قرار داده اید، وبسایت شما را دنبال می کند. علاوه بر این، گوگل این کار را به صورت بر عکس نیز انجام می دهد و همین عامل باعث می شود که هر دو لینک موجود در وبسایت و لینکدین، از شانس بیشتری برای کلیک خوردن برخوردار شوند.

با این حال اگر از قبول کردن برخی پیشنهادات احساس خوبی پیدا نمی کنید، به راحتی از قبول کردن آن ها دست بکشید و تنها افرادی که می توانند برای تان مفید باشند را در شبکه خود نگه دارید.

تاثیر شبکه اجتماعی لینکدین در سئوی سایت

فعالیت در شبکه‌های اجتماعی به دو شکل می‌باشد اول نوع شخصی و نوع دوم تجاری می‌باشد که تقریبا تمامی رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی از این موارد برخوردار هستند به همین دلیل برای فعالیت در شبکه‌های اجتماعی باید در هر دو نوع ذکر شده فعالیت شود.

گوگل تمامی فعالیت‌های شما را در شبکه‌های اجتماعی به راحتی و دقیق مورد بررسی قرار می‌دهد همانند انتشار ویدیوها ، تصاویر ، مقاله‌ها تمامی این‌ها توسط گوگل شناسایی می‌شود و همینطور لینک‌هایی که در شبکه های اجتماعی به وب‌سایت شما هدایت می‌شوند پس به همین دلیل است که تأثیر فعالیت در شبکه های اجتماعی بر سئوی سایت شما بسیار زیاد است.

حال سوال این است که چگونه می‌توانیم با استفاده از شبکه‌های اجتماعی به نفع سئوی سایت خود کار کنیم و یا در چه شبکه‌های اجتماعی فعالیت داشته باشیم تا نتیجه بهتری دریافت کنیم. تمامی شبکه های اجتماعی مناسب است اما برای بهتر دانستن این مورد با ما همراه باشید.

سئو به کمک شبکه‌های اجتماعی یا SMO چیست؟

شاید نام SMO و یا عبارت بهینه سازی شبکه های اجتماعی را شنیده باشید و شاید بخواهید از ما بپرسید SMO چیست؟ SMO مخفف عبارت Search Media Optimization است به معنای بهینه سازی شبکه های اجتماعی. به طور کلی SMO به تکنیک‌های اشتراک گذاری مطالب سایت در شبکه‌های اجتماعی گفته می‌شود.

SMO تأثیر بسیار خوبی را بر روی وب‌سایت شما می‌گذارد و از طرفی محبوبیت وب‌سایت شما را افزایش می‌دهد. زمانی که شما یک مطلب بسیار مفید در سایت خود قرار می‌دهید بدون شک کاربران و مردم به آن مطلب واکنش نشان داده و آن را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذارند به همین دلیل گوگل اهمیت بیشتری را به وب سایت شما می‌دهد. در SMO مواردی وجود دارد که باید رعایت شود اول اینکه چه چیزهای لازم است در تولید محتوا برای شبکه‌های اجتماعی ایجاد شود تا کاربران آن را دوست داشته باشند ؟ دوم اینکه در چه زمانی باید آنها را انتشار دهیم تا نتیجه بهتری داشته باشد و سوم اینکه چه مواردی را باید در محتوا رعایت کنیم تا بازدیدکننده را به یک مشتری وفادار تبدیل کنیم؟ این موارد معمولاً به کمک گزارش‌های ارائه‌شده توسط دیجیتال مارکترها و سایت‌هایی که به صورت تخصصی در این زمینه فعالیت می‌کنند، در دسترس است. به گفته این افراد لینکدین بهترین شبکه برای افزایش رتبه سایت در موتورهای جستجو به کمک شبکه‌های اجتماعی است.

تا اینجای مجموعه مقالات لینکدین با شبکه اجتماعی محبوب لینکدین آشنا شده‌اید و فعالیت در آن را برای خود که صاحب یک کسب و کار هستید ضروری می‌دانید. لینکدین بیشتر شبیه یک رزومه ساز حرفه‌ای است اما شدیدا توصیه می‌شود محتوای خود در این شبکه اجتماعی به اشتراک بگذارید. شبکه اجتماعی لینکدین بهترین محیط برای به اشتراک گذاشت مطالب اختصاصی وب‌سایت خود می‌باشد. چرا که یکی از شبکه‌های اجتماعی است که تأثیر بسیار زیادی بر سئوی وب‌سایت شما دارد. دلیل توصیه شدید به محتوای اختصاصی و تخصصی در زمینه کاری خود، این است که در لینکدین افرادی هستند که به دنبال مطالب تخصصی هستند و همچنین افراد متخصص در آن فعالیت می‌کنند و همین امر باعث جذب بازدیدکننده می‌شود.

هر چند به دلیل فیلتر بودن دیگر شبکه‌های اجتماعی در ایران و فیلتر نبودن لینکدین اکثر مردم و هجوم کاربران غیر تخصصی، آن را به فضایی همانند فیسبوک برای طنز و تفریح ایجاد می‌کنند و مطالبی غیر تخصصی و علمی در آن به اشتراک می‌گذارند.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *