اگر یک کسب و کار آنلاین داشته باشید، حتماً می دانید که سئو بهترین راه کار برای افزایش مشتریان کسب و کارتان است! دلیل آن هم این است که اگر به رتبه اول گوگل برسید، مشتریان دائمی خواهید داشت و کاربران اعتماد بیشتری نسبت به کسب و کار شما پیدا می کنند! بسیاری از سایت ها با استفاده از وردپرس ساخته شده اند و دلیل آن هم این است که این سیستم مدیریت محتوا کاملاً بهینه است و پلاگین های مختلفی برای سئو در اختیار کاربران قرار داده است. در این مقاله می خواهیم به بررسی سئو وردپرس و افزونه های مختلفی که برای سئو سایت خود می توانید از آن استفاده کنید، بپردازیم.

سئو وردپرس چیست؟

اگر قصد دارید یک سایت را سئو کنید، تفاوتی ندارد که سیستم مدیریت محتوای شما چیست! شما باید تمام چک لیست های سئو را بررسی کنید و فاکتورهایی که می توانید روی سئو سایت شما تاثیرگذار باشد را بهینه سازی کنید. حال اگر قصد سئو یک سایت وردپرسی را داشته باشید، اصطلاحاً به آن سئو وردپرس گفته می شود! حال چرا برای سئوی سایت های وردپرسی چنین اسمی انتخاب شده است؟ در هر سیستم مدیریت محتوا زبان برنامه نویسی و همچنین ساختار آن کاملاً متفاوت است و بر اساس فاکتورهای مختلف باید به سئو آن بپردازید. از طرفی، وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای کاملاً بهینه شده است که مراحل سئو کردن و بهینه سازی سایت تا حد زیادی کاهش پیدا می کند.

بهترین افزونه های سئو وردپرس

همچنین در وردپرس پلاگین های مختلفی برای سئو وجود دارند که فرآیند سئو سایت را برای شما ساده تر می کنند. اگر قصد سئو و بهینه سازی سایت وردپرسی خود را داشته باشید، پلاگین ها به شما کمک زیادی می کنند تا بتوانید مراحل سئو را راحت تر و حرفه ای تر انجام دهید. البته باید توجه داشته باشید که استفاده از پلاگین ها فقط می توانند فرآیند سئو و سرعت انجام آن را افزایش دهند! بنابراین تنها نصب افزونه سئو وردپرس کافی نیست و حتماً باید فرآیند سئو را به صورت کامل انجام دهید.

استفاده از افزونه سئو وردپرس کافی است؟

در بخش قبلی گفتیم که پلاگین های مختلفی برای سئو وردپرس وجود دارند و کمک زیادی به سایت شما می کنند! اما آیا نصب پلاگین های سئو کافی است؟ قطعاً خیر! پلاگین های سئو تنها به شما کمک می کنند تا بتوانید ساختار بهینه برای سایت خود داشته باشید، اما تنها استفاده از آن کافی نیست. پلاگین ها در بهینه سازی سایت بسیار عالی عمل می کنند اما برخی کارها وجود دارند که باید به صورت دستی انجام دهید. کارهایی که در سئو باید به صورت دستی انجام شود، هیچ پلاگینی نمی تواند جایگزین آن شود.

فرض کنید یک سایت وردپرسی دارید و می خواهید آن را به رتبه اول گوگل برسانید! یکی از بخش های مهم سئو تولید محتوای ارزشمند است؛ محتوای ارزشمند به محتوایی گفته می شود که بتواند نیاز کاربران سایت شما را رفع کند. بنظر شما پلاگینی وجود دارد که بتواند به صورت خودکار برای شما محتوای ارزشمند و کاربردی ایجاد کند؟ خیر! بنابراین فرآیند تولید محتوا برای سایت وردپرسی شما باید به صورت کاملاً دستی انجام شود تا بتواند برای کاربران ارزش زیادی داشته باشد. البته استفاده از افزونه ها به شما کمک می کنند تا ساختار محتوای خود را برای رسیدن به رتبه اول گوگل بهینه سازی کنید اما هیچ گاه کار تولید محتوا را انجام نمی دهد. بنابراین استفاده از افزونه سئو وردپرس ضروری است، اما کافی نیست.

استفاده از افزونه سئو وردپرس چه کمکی به بهبود رتبه سایت می کند؟

اکنون که می دانید استفاده از افزونه سئو نمی تواند برای سئو سایت کافی باشد، حتماً این سوال برای شما پیش می آید که پس این افزونه ها چه کمکی به بهبود سئو سایت می کنند؟ این مورد را می توان از 3 نظر مورد بررسی قرار داد:

  • فراهم کردن زیرساخت مناسب برای سئو

اولین کاری که استفاده از افزونه سئو برای شما انجام می دهد، فراهم کردن زیرساخت مناسب برای سئو است! برای رسیدن به صفحه اول گوگل شما به یک سری زیر ساخت مناسب نیاز دارید که این موارد، جزء فاکتورهای مهم سئو محسوب می شوند. از طرف دیگر، تا زمانی که این موارد رعایت نشوند، نمی توانید به صفحه اول گوگل فکر کنید. استفاده از پلاگین ها به شما کمک می کنند تا زیرساخت مناسبی برای سئو ایجاد کنید و راحت تر بتوانید به صفحه اول گوگل دست پیدا کنید. از مهم ترین موارد می توان به ابزار Breadcrumb در سایت اشاره کرد که برای سئو اهمیت زیادی دارد.

  • بهینه سازی ساختار سایت برای سئو

یکی دیگر از مواردی که با استفاده از افزونه های سئو وردپرس می توانید ایجاد کنید، ساختار بهینه است. ساختار سایت برای گوگل اهمیت زیادی دارد و اگر نتوانید یک ساختار بهینه برای سایت خود ایجاد کنید، گوگل هم حاضر نیست سایت شما را به صفحه اول برساند. بنابراین یکی از کمک های بزرگی که استفاده از افزونه سئو به شما می کند، این است که ساختار سایت را بهینه سازی می کند. پلاگین های مختلفی در این زمینه وجود دارند که با استفاده از آن ها می توانید یک ساختار بهینه برای سایت خود ایجاد کنید و هر چه زودتر به صفحه اول گوگل برسید. به عنوان مثال اگر تصاویر سایت شما بهینه سازی نشده باشد، استفاده از پلاگین های سئو و بهینه سازی تصاویر به شما کمک می کنند تا یک سایت با ساختار بهینه داشته باشید.

  • بهینه سازی ساختار محتوا برای رسیدن به صفحه یک گوگل

تولید محتوای ارزشمند برای کاربران یکی از شرایط رسیدن به صفحه اول گوگل است! پلاگین های سئو در زمینه ساختار محتوا هم کمک زیادی به شما می کنند؛ در واقع با استفاده از این پلاگین ها می توانید یک ساختار دقیق و گوگل پسند داشته باشید. به عنوان مثال اگر در محتوای خود از تگ های H استفاده نکرده باشید یا چگالی کلمات کلیدی به انداز مناسب نباشد، پلاگین های سئو چک لیستی در اختیار شما قرار می دهند که می توانید تمام این مسائل را بررسی و بهینه سازی کنید.

بنابراین استفاده از افزونه سئو در موارد بالا تاثیر زیادی دارند اما در نهایت برخی از کارها را باید به صورت دستی انجام دهید.

بررسی بهترین افزونه سئو وردپرس

اکنون که با اهمیت استفاده از افزونه سئو وردپرس آشنا شدید، حتماً می خواهید بدانید که بهترین افزونه های سئو وردپرس کدام هستند! در این بخش می خواهیم به بررسی 10 مورد از بهترین افزونه های سئو بپردازیم که کمک زیادی به رشد و بهبود رتبه سایت شما در گوگل می کند. این افزونه ها عبارتند از:

  1. افزونه Yoast Seo

اولین افزونه ای که قصد معرفی آن را داریم، افزونه Yoast Seo است سابقه بسیار طولانی دارد! این افزونه کاربردی محصول شرکت Yoast است و محصول خود را به دو صورت رایگان و تجاری در اختیار کاربران قرار داده است.  افزونه Yoast Seo در حال حاضر در مخزن وردپرس وجود دارد و توانسته از میان بیش از 5 میلیون نصب فعال، امتیاز 4.8 از 5 را به خود اختصاص دهد. بنابراین اگر می خواهید از یک پلاگین حرفه ای استفاده کنید، پیشنهاد ما به شما استفاده از اهمین افزونه است.

افزونه Yoast Seo

امکانات این پلاگین حرفه ای عبارتند از:

  • رابط کاربری آسان و ساده: استفاده از این افزونه کاملاً ساده است و به راحتی می توانید به بخش های مختلف آن دسترسی داشته باشید.
  • قابلیت مدیریت سایت مپ: یکی از مهم ترین بخش هایی که هر سایت وردپرسی به آن نیاز دارد تا خزنده های گوگل بتوانند آن را آنالیز کنند، سایت مپ است! این پلاگین به شما کمک می کند تا بتوانید یک نقشه سایت حرفه ای ایجاد کنید.
  • قابلیت آنالیز کامل سایت و ارائه گزارش مشکلات: از مهم ترین قابلیت های این پلاگین می توان به آنالیز کامل سایت و ارائه گزارش مشکلات اشاره کرد. همچنین این پلاگین در کنار خطاهای سایت، راه کار هم ارائه می کند تا به راحتی بتوانید آن را رفع کنید.
  • قابلیت کنترل متاتگ صفحات سایت: بهینه سازی متاتگ ها یکی از بخش های جدا نشدنی از سئو سایت هستند! با استفاده از قابلیت های این پلاگین به راحتی می توانید متاتگ ها را برای صفحات مختلف سایت خود بهینه سازی کنید.
  • قابلیت بررسی خوانایی متن ها: یکی دیگر از مشکلاتی که این پلاگین در رفع آن به شما کمک می کند، خوانایی محتوای سایت است! این پلاگین به صورت پیشفرض الگوریتم های گوگل برای خوانایی محتوای سایت را در نظر می گیرد و محتوای شما را با آن مقایسه می کند؛ اگر مشکلی وجود داشته باشد، آن را به شما می گوید تا رفع کنید.
  • قابلیت یکپارچه سازی سایت با شبکه های اجتماعی: با کمک این پلاگین می توانید شبکه های اجتماعی را به سایت خود متصل کنید! این قابلیت به بهبود رتبه سئو سایت شما کمک زیادی می کند و می توانید از سیگنال شبکه های اجتماعی به نفع خود استفاده کنید.
  • قابلیت مشخص کردن کلمات کلیدی در سایت: یکی دیگر از قابلیت های این پلاگین کاربردی، امکان مشخص کردن کلمات کلیدی محتوای شما است تا بتوانید یک محتوای بهینه برای گوگل و همچنین کاربران تولید کنید.
  • پشتیبانی قوی در ایران و خارج از ایران: هر پلاگین وردپرسی باید تیم پشتیبانی قوی داشته باشد تا اگر مشکلی به وجود آمد، آن را رفع کنند. خوشبختانه کاربران زیادی با این پلاگین کار می کنند و در صورت بروز مشکل می توانند به شما کمک کنند.
  • پشتیبانی کامل از زبان فارسی: یکی از مشکلاتی که کاربران هنگام کار کردن با پلاگین ها با آن مواجه می شوند، عدم پشتیبانی از زبان فارسی است! در حالی که این پلاگین کاملاً از زبان فارسی پشتیبانی می کند و به راحتی می توانید از آن استفاده کنید.

این موارد تنها بخشی از قابلیت های این پلاگین سئو است که می تواند کمک زیادی به بهبود رتبه سایت کند. همچنین در نسخه تجاری این پلاگین می توانید امکانات بیشتری در اختیار داشته باشید و به افزایش رتبه سایت خود کمک بیشتری کنید.

  1. افزونه Rank Math

اگر به دنبال یکی دیگر از پلاگین های حرفه ای سئو هستید تا بتوانید رتبه سایت خود را تا حد زیادی جابجا کنید، افزونه rank math seo گزینه مناسبی است. در سال های اخیر که بروزرسانی های افزونه Yoast کمتر شده است و امکانات کمتری به آن اضافه می شود، بسیاری از کاربران از افزونه rank math seo استفاده می کنند و حتی برخی از کاربران این پلاگین را با نام بهترین پلاگین سئو در سال 2020 می شناسند! شعار سازندگان این پلاگین این است که افزونه rank math seo یک چاقوی سوئیسی همه کار هست که می تواند تمام فاکتورهای سئو را در سایت شما پوشش دهد. در واقع تقریباً همه استفاده کنندگان از این پلاگین رضایت کامل از آن دارند و همین مسئله باعث شده تا در سال 2020 نظر بسیاری از کاربران را به خود جلب کند. این پلاگین حرفه ای هم در دو نسخه رایگان و تجاری ارائه شده است که نسخه رایگان آن هم می تواند نیاز شما را برطرف کند.

افزونه Rank Math

امکانات این افزونه سئو وردپرس عبارتند از:

  • نصب ساده و آسان: اولین و مهم ترین ویژگی این پلاگین، امکان نصب ساده و آسان آن است! شما می توانید در کمتر از یک دقیقه آن را نصب کنید و سپس با توجه به نیاز خود تنظیمات آن را شخصی سازی کنید.
  • رایگان بودن آن: یکی دیگر از مهم ترین ویژگی های این پلاگین حرفه ای، رایگان بودن آن است! در واقع شما یک افزونه کامل برای سئو سایت وردپرسی خود بدون پرداخت هیچ گونه هزینه ای در اختیار دارید.
  • پشتیبانی از اسکیما و ریچ اسنیپت: یکی از مهم ترین ویژگی های این پلاگین که باعث متمایز شدن آن می شود، پشتیبانی از اسکیما و ریچ اسنیپ است. در واقع با استفاده از این پلاگین می توانید اطلاعات کاملی به گوگل ارائه کنید و به بهینه سازی بیشتر سایت خود کمک کنید.
  • امکان سئوی محتوا با چندین کلمه کلیدی: گاهی اوقات برای بهینه سازی محتوای خود نیاز به چندین کلمه کلیدی دارید که در این صورت معمولاً پلاگین های رایگان این قابلیت را به شما نمی دهند! در حالی که با استفاده از نسخه رایگان این پلاگین می توانید محتوای خود را با چندین کلمه کلیدی بهینه سازی کنید.
  • پشتیبانی از سرچ کنسول: این پلاگین به راحتی به گوگل سرچ کنسول متصل می شود و دیگر نیازی به انجام تنظیمات دستی نخواهید داشت! در واقع می توانید با قرار دادن کد سرچ کنسول، سایت خود را به آن متصل کنید.
  • امکان بررسی رتبه کلمات کلیدی: یکی دیگر از قابلیت های بسیار کاربردی این پلاگین حرفه ای، امکان بررسی رتبه کلمات کلیدی در موتورهای جستجو است. این قابلیت باعث می شود تا زمان کمتری برای بررسی کلمات کلیدی در گوگل و ابزارهای موردنیاز صرف کنید.
  • تجزیه و تحلیل حرفه ای سئو: از مهم ترین قابلیت هایی که این افزونه دارد و می توان به آن اشاره کرد، امکان تجزیه و تحلیل حرفه ای سئوی سایت شما است! در واقع این پلاگین سایت شما را آنالیز می کند و مشکلات آن را به شما می گوید.
  • امکان بررسی صفحات 404: به کمک این پلاگین می توانید صفحات 404 سایت خود را پیدا کنید! صفحات 404 تاثیر زیادی روی رتبه سایت شما در گوگل می گذارند و اگر خطاهای 404 سایت شما زیاد است، حتماً باید رفع کنید.
  • امکان آنالیز دقیق سئو محتوا: به کمک این پلاگین می توانید سئوی محتوای سایت خود را از نظر ساختار بررسی و بهینه سازی کنید؛ تا زمانی که محتوای سایت شما ساختار بهینه نداشته باشد، نمی توانید به کسب رتبه های اول گوگل فکر کنید.
  • امکان ارائه پیشنهاد برای لینک سازی داخلی: لینک سازی داخلی اهمیت زیادی در افزایش رتبه سئو شما دارد! این پلاگین به شما پیشنهاد های بسیار خوبی برای لینک سازی داخلی می دهد که می تواند به افزایش رتبه سایت کمک کند.
  • امکان ایجاد محدودیت در تغییر تنظیمات برای مدیران سایت: گاهی اوقات مدیران به این امکان نیاز دارند که مدیران دیگر نتوانند به تنظیمات پلاگین سئو دست بزنند! این پلاگین به شما اجازه محدود کردن دسترسی سایر مدیران را می دهد.
  • امکان ایجاد سایت مپ حرفه ای: یک سایت بهینه به سایت مپ نیاز دارد! این پلاگین برای سایت شما یک سایت مپ بسیار حرفه ای و دقیق ایجاد می کند تا خزنده های گوگل دسترسی راحتی به آن داشته باشند.
  • امکان سئو محلی: سئو محلی برای کسب و کارهایی که در یک شهر خاص فعالیت می کنند، کمک می کند تا بتوانند در نتایج محلی هم در صفحه نتایج جستجوی گوگل ظاهر شوند. این مسئله به اعتماد سازی کاربران هم کمک می کند که این پلاگین به خوبی امکان استفاده از سئو محلی را در اختیار شما قرار می دهد.

بنابراین این پلاگین بسیار حرفه ای است و قابلیت های خوبی در اختیار شما قرار می دهد! برای استفاده از آن کافی است از طریق مخزن وردپرس آن را نصب و فعال سازی کنید.

  1. افزونه SEOPress

یکی دیگر از پلاگین های سئو وردپرس که با استفاده از آن می توانید سایت خود را برای گوگل و سایر موتورهای جستجو بهینه سازی کنید، افزونه SEOPress است. این افزونه سئو برای بهینه سازی انواع سایت های وردپرسی کاربرد دارد و به کمک آن می توانید در کمترین زمان ممکن، رتبه خوبی در گوگل کسب کنید. در حال حاضر این افزونه در مخزن وردپرس وجود دارد و توانسته از میان 100.000 نصب فعال امتیاز 4.9 از 5 را به خود اختصاص دهد. این پلاگین با توجه به امکانات خوبی که در اختیار کاربران قرار می دهد، می تواند یکی از گزینه های مناسب برای استفاده در سایت وردپرسی شما باشد.

افزایش سرعت وردپرس با افزونه Google Pagespeed Insights

افزونه SEOPress

امکانات این افزونه سئو وردپرس عبارتند از:

  • پشتیبانی کامل از صفحات وردپرس: اولین و مهم ترین ویژگی این پلاگین کاربردی، پشتیبانی کامل از صفحات وردپرس است. شما می توانید تمام صفحاتی که در سایت وردپرسی شما قرار دارد را با کمک این پلاگین بهینه سازی کنید.
  • پشتیبانی کامل از محصولات ووکامرس: اگر در سایت وردپرسی خود محصولات ووکامرسی دارید و در واقع سایت شما فروشگاهی است، با استفاده از این پلاگین به راحتی می توانید صفحه محصولات خود را کاملاً بهینه سازی کنید.
  • کاملاً فارسی و راستچین: این پلاگین برای سایت های ایرانی کاملاً فارسی سازی و راستچین شده است. بنابراین هنگام بهینه سازی سایت و استفاده از این پلاگین هیچ گونه مشکلی برای شما به وجود نخواهد آمد.
  • امکان دریافت رتبه الکسای سایت در پیشخوان: یکی از قابلیت های بسیار خوب این پلاگین، امکان نمایش رتبه الکسا در پیشخوان وردپرس است! با این قابلیت می توانید همیشه رتبه الکسا و رشد سایت خود را بررسی کنید.
  • بهینه سازی صفحات افزونه های دیگر نظیر EDD: علاوه بر صفحات وردپرس و محصولات ووکامرس، شما می توانید به بهینه صفحات ایجاد شده توسط افزونه های دیگر نظیر EDD بپردازید و یک سایت کاملاً بهینه داشته باشید.
  • امکان ویرایش فایل txt: یکی از فایل های بسیار مهمی که در دسترسی خزنده های گوگل به سایت شما تاثیر دارد، فایل robots.txt است. با استفاده از این پلاگین می توانید بدون نیاز به کدنویسی این فایل را ویرایش کنید و نوع دسترسی را تغییر دهید.
  • ابزار حرفه ای برای رفع ارور 404: با استفاده از این پلاگین کاربردی به راحتی می توانید صفحاتی که با ارور 404 مواجه شده اند را بررسی کنید و مشکل را رفع کنید! اگر نیاز به ریدایرکت داشته باشید، می توانید با این پلاگین این کار را انجام دهید.
  • امکان اتصال به شبکه های اجتماعی: این پلاگین به شما امکان اتصال شبکه‌های اجتماعی به سایت خود را می دهد! با استفاده از این پلاگین می توانید صفحاتی نظیر فیسبوک، توییتر و… را به سایت خود متصل کنید.
  • امکان ریدایرکت خودکار لینک های شکسته: یکی از قابلیت های بسیار مهم این پلاگین، امکان ریدایرکت کردن است! شما می توانید لینک های شکسته یا تغییر کرده خود را به لینک موردنظر هدایت کنید تا لینک های شکسته منجر به سئوی منفی نشوند.
  • امکان ارائه روزانه گزارش های گوگل آنالیتیکس: با اتصال ابزار گوگل آنالیتیکس به سایت خود به راحتی می توانید آمار سایت خود را بدون مراجعه به سایت یا اپلیکیشن گوگل آنالیتیکس در پیشخوان وردپرس مشاهده کنید.
  • امکان غیرفعال سازی آی پی برخی کاربران و ربات ها: گاهی اوقات کاربران و ربات ها باعث ایجاد اسپم در سایت شما می شوند! این پلاگین به شما اجازه می دهد تا آیپی ربات ها و کاربران موردنظر خود را به صورت کامل ببندید تا به سایت شما دسترسی نداشته باشند.
  • امکان بهینه سازی کامل متاتگ ها: این پلاگین به شما اجازه می دهد تا متا تگ بخش های مختلف سایت خود را بهینه سازی کنید و ساختار صفحات سایت خود را برای گوگل بهینه سازی کنید.

این قابلیت ها تنها بخشی از ویژگی های افزونه SEOPress هستند که می تواند به بهبود رتبه سئو سایت شما کمک کند.

  1. افزونه All In One SEO Pack

اگر به دنبال یکی افزونه حرفه ای و کاربردی برای رسیدن به صفحه یک گوگل هستید، بدون شک افزونه All In One SEO Pack یکی از انتخاب های شما است. این افزونه کاربردی به سایت شما کمک می کند تا یک ساختار بهینه و منظم داشته باشید و بتوانید شانس رسیدن به صفحه یک گوگل را داشته باشید! البته باز هم لازم است بگوییم که با وجود ضروری بودن استفاده از پلاگین سئو، باز هم استفاده از چنین پلاگین هایی کافی نیست و باید تمام فاکتورهای سئو را رعایت کنید. این پلاگین هم در دو نوع رایگان و تجاری ارائه شده است می توانید با توجه به نیاز خود یکی از آن ها را استفاده کنید.

افزونه All In One SEO Pack

امکانات این افزونه سئو وردپرس عبارتند از:

  • بهینه سازی متاتگ ها در صفحات مختلف سایت: اولین قابلیتی که این پلاگین حرفه ای در اختیار شما قرار می دهد، امکان ویرایش و بهینه سازی متا تگ صفحات مختلف وردپرس است.
  • جلوگیری از فعالیت ربات های اسپم در سایت: با استفاده از این پلاگین می توانید جلوی فعالیت های مخرب ربات های مختلف نظیر اسپمر ها را بگیرید تا از بروز هر گونه مشکل اساسی در سایت خود جلوگیری کنید.
  • امکان درون ریزی و برون ریزی اطلاعات: اگر قصد استفاده از تنظیمات انجام شده روی یکی از سایت ها بر روی سایت دیگری را داشته باشید، این پلاگین به شما امکان برون ریزی از سایت اول و درون ریزی در سایت دوم را می دهد.
  • امکان ایجاد نقشه سایت حرفه ای: برای داشتن یک ساختار بهینه در سایت خود، به یک نقشه سایت حرفه ای نیاز دارید! این پلاگین به شما کمک می کند تا یک نقشه سایت حرفه ای و بهینه ایجاد کنید.
  • امکان اتصال به موتورهای جستجو: با استفاده از این پلاگین می توانید موتورهای جستجو را به آن متصل کنید تا تمام کارها به صورت خودکار انجام شوند! تنها کافی است کد هر موتور جستجو را در بخش مربوطه وارد کنید تا متصل شود.
  • امکان ارسال خودکار نقشه سایت برای موتورهای جستجو: برای آن که موتورهای جستجو محتوای سایت شما را بررسی کنند، نیاز به اتصال نقشه سایت دارید! این پلاگین خودش این کار را به صورت خودکار انجام می دهد و نیازی به اضافه کردن دستی نیست.
  • امکان بهینه سازی تگ های اصلی سایت: این پلاگین به شما کمک می کند تا بتوانید تگ های اصلی سایت خود را نظیر تگ عنوان، توضیحات و… را به صورت کاملاً حرفه ای بهینه سازی کنید.
  • رابط کاربری ساده و حرفه ای: این پلاگین رابط کاربری ساده و بسیار حرفه ای دارد و به راحتی می توانید به هر بخش از آن که نیاز دارید، دسترسی کامل داشته باشید.
  • امکان ویرایش فایل txt: این فایل دستوراتی برای دسترسی یا عدم دسترسی ربات گوگل به بخش های مختلف را دارد! به کمک این پلاگین از طریق تنظیمات افزونه این موارد انجام می شوند و نیازی به تغییر دستی نخواهید داشت.
  • امکان ویرایش فایل htaccess: این پلاگین در زمینه ویرایش فایل htaccess هم به شما کمک می کنند! در واقع به راحتی می توانید اقدام به ویرایش فایل از طریق بخش تنظیمات کنید و نیازی به ویرایش دستی نخواهید داشت.
  • امکان اتصال به شبکه های اجتماعی: با استفاده از این پلاگین به راحتی می توانید اکانت شبکه های اجتماعی خود و لینک پروفایل را به سایت خود متصل کنید و از سیگنال های آن ها بهترین استفاده را برای رشد رتبه سئو خود کنید.

این موارد تنها بخش کوچکی از قابلیت های این پلاگین حرفه ای است که می توانید برای بهبود رتبه سئو سایت خود از آن استفاده کنید.

  1. افزونه The SEO Framework

یکی دیگر از افزونه های حرفه ای و معتبر وردپرس که با استفاده از آن می توانید سایت خود را سئو و بهینه سازی کنید، افزونه The SEO Framework است. با استفاده از این پلاگین حرفه ای می توانید بخش های مختلف سایت خود را بهینه سازی کنید و ترافیک سایت خود را از طریق موتورهای جستجو افزایش دهید. در واقع این پلاگین حرفه ای به شما کمک می کند تا یک ساختار بهینه برای سایت خود ایجاد کنید و محبوبیت خود را نزد موتورهای جستجو نظیر گوگل افزایش دهید. این پلاگین در مخزن وردپرس وجود دارد و توانسته از میان 100.000 نصب فعال خود، امتیاز 4.9 از 5 را کسب کند که نشان دهنده رضایت بسیار بالای کاربران از این پلاگین است.

افزونه The SEO Framework

امکانات این افزونه سئو وردپرس عبارتند از:

  • اتوماتیک سازی کارهای سئو: یکی از مهم ترین ویژگی های این پلاگین حرفه ای امکان اتوماتیک سازی بسیاری از کارهای سئو است! این مسئله کمک زیادی به صرفه جویی در زمان شما می کند و نیازی به تنظیم دستی بسیاری از موارد وجود ندارد.
  • تنظیمات پیش فرض قدرتمند: بسیاری از تنظیمات برای بهینه سازی سایت به صورت پیشفرض در بخش تنظیمات این افزونه سئو وجود دارد و دیگر نیازی به انجام دستی تک به تک آن ها وجود ندارد.
  • پنل تنظیمات ساده و حرفه ای: پنل تنظیمات حرفه ای و قدرمند در عین ساده بودن، یکی دیگر از مهم ترین ویژگی های این پلاگین قدرتمند است که با استفاده از آن می توانید سایت خود را به صورت حرفه ای بهینه سازی کنید.
  • وجود تنظیمات اختصاصی برای بهینه سازی دسته بندی وردپرس: این پلاگین حرفه ای برای بخش دسته بندی و برچسب ها امکان بهینه سازی کردن را قرار داده است! در این بخش ها می توانید تگ عنوان و توضیحات را به صورت بهینه تکمیل کنید.
  • ارائه گزارش عملکرد سئو: گزارش های سئو بخش بسیار مهمی از سئو سایت به حساب می آیند که این پلاگین گزارش عملکرد سئو و بهینه سازی سایت در بخش های مختلف را در اختیار شما قرار می دهد.
  • امکان اشتراک گذاری سایت در شبکه های اجتماعی: با استفاده از این پلاگین حرفه ای به راحتی می توانید سایت خود را به شبکه های اجتماعی متصل کنید تا از سیگنال های آن برای بهبود رتبه سئو خود استفاده کنید.
  • پشتیبانی کامل از ووکامرس: این پلاگین حرفه به بهینه سازی محصولات و صفحات ووکامرسی هم کمک می کند! در واقع برای سئو ووکامرس نیازی به پلاگین جداگانه ندارید و این پلاگین کمک زیادی به شما می کند.
  • پشتیبانی کامل از bbPress: این پلاگین حرفه ای برای بهینه سازی پلاگین bbPress هم کاربرد دارد! در واقع با استفاده از این پلاگین می توانید صفحاتی که با انواع پلاگین ها ایجاد شده اند را بهینه سازی کنید.
  • امکان برون ریزی و درون ریزی: اگر می خواهید تنظیمات این پلاگین سئو را روی سایت خود انجام دهید و سپس آن را روی سایت دیگری هم استفاده کنید، به راحتی می توانید تنظیمات را برون ریزی و روی سایت موردنظر خود درون ریزی کنید.
  • امکان بهینه سازی صفحات مختلف سایت: با نصب این پلاگین روی سایت خود به راحتی می توانید تمامی صفحات مختلف سایت را بهینه سازی کنید و از آن برای بهبود رتبه سئو سایت خود بهره ببرید.

این موارد تنها بخشی از ویژگی های این پلاگین حرفه ای هستند که می توانید از آن استفاده کنید.

  1. افزونه SEO SQUIRRLY

یکی دیگر از بهترین افزونه های سئو که با استفاده از آن می توانید شرایط را برای رسیدن به صفحه یک گوگل فراهم کنید، افزونه SEO SQUIRRLY است. این افزونه در حال حاضر رایگان است و طرفداران بسیار زیادی را جذب کرده است. در واقع توانسته از میان 80.000 نصب فعال امتیاز 4.6 از 5 را به خود اختصاص دهد که نشان دهنده رضایت بالای کاربران نسبت به این پلاگین است. در ادامه به بررسی مهم ترین ویژگی های این پلاگین کاربردی می پردازیم تا برای استفاده از آن راحت تر تصمیم گیری کنید.

افزونه SEO SQUIRRLY

امکانات این افزونه سئو وردپرس عبارتند از:

  • نصب ساده و آسان: برای استفاده از این افزونه وردپرس به راحتی می توانید آن را نصب و فعال سازی کنید! این امکان از طریق مخزن وردپرس یا به صورت مستقیم از طریق پیشخوان وجود دارد.
  • بررسی بهینه بودن کلمات کلیدی: یکی از مهم ترین قابلیت های این پلاگین کاربردی، بررسی بهینه بودن کلمات کلیدی است! در واقع شما می توانید پیش از نوشتن محتوا چک کنید که کلمه کلیدی انتخاب شده چقدر بهینه است.
  • بررسی سئو محتوا هنگام نوشتن مطلب: پس از نوشتن محتوا می توانید کلمه کلیدی استفاده شده در آن و چگالی را ببینید تا اگر ساختار مناسبی برای سئو ندارد، آن را تغییر دهید. همچنین می توانید فاکتورهای تاثیرگذار دیگر در بهینه سازی محتوا را بررسی کنید.
  • حفظ تنظیمات در صورت مهاجرت از پلاگین های دیگر: اگر از یک پلاگین دیگر استفاده می کنید و می خواهید به جای آن، این پلاگین را جایگزین کنید به راحتی امکان پذیر است. کافی است پلاگین قبلی را حذف و این پلاگین را نصب کنید.
  • امکان بررسی رایگان رقبا: با استفاده از این پلاگین به راحتی می توانید رقبای خود را آنالیز کنید و ببینید که در چه جایگاهی قرار دارند! این کار بدون نیاز به ابزار دیگر و از طریق این پلاگین و در پیشخوان وردپرس وجود دارد.
  • گزارش دهی هفتگی در بخش محتوای سایت: شما می توانید به صورت هفتگی گزارش های سئو این پلاگین را به راحتی دریافت کنید! در واقع این پلاگین به صورت خودکار برای شما گزارش سئو فراهم می کند و می توانید وضعیت سایت خود را مشاهده کنید.
  • امکان بهینه سازی تگ صفحات سایت: یکی دیگر از مهم ترین ویژگی های این پلاگین که البته در پلاگین های دیگر سئو هم مشاهده می شود، امکان بهینه سازی تگ های مختلف صفحات نظیر عنوان و توضیحات است.
  • امکان ویرایش آیکن سایت: با استفاده از این پلاگین به راحتی می توانید آیکن اصلی سایت را ویرایش کنید! این آیکن با نام فاو آیکن شناخته می شود که در صورت نصب این پلاگین، به راحتی قابل تغییر است و نیازی به استفاده از پلاگین های دیگر وجود ندارد.
  • امکان اتصال صفحه شبکه های اجتماعی به سایت: این پلاگین به شما امکان اتصال صفحات شبکه های اجتماعی به سایت خود را می دهد! با این امکان می توانید از سیگنال های شبکه های اجتماعی برای رشد صفحه خود استفاده کنید.
  • امکان استفاده از ابزار آنالیز و تحلیل سایت: یکی دیگر از ابزارهایی که این پلاگین دارید، ابزار آنالیز و تحلیل سایت است. با استفاده از این پلاگین به راحتی می توانید سایت خود را آنالیز کنید و در صورت وجود مشکل آن را رفع کنید.
  1. افزونه SEMRush

اگر به دنبال یک افزونه حرفه ای برای سئو وردپرس بگردید، امکان ندارد که افزونه SEMRush یکی از گزینه ها نباشد! این پلاگین کاربردی برای شرکت هایی که از سئو به عنوان اصلی ترین روش بازاریابی کسب و کار خود استفاده می کنند، بسیاری کاربردی است. دلیل این امر، این است که این پلاگین به شما بهترین کلمات کلیدی که می تواند به افزایش فروش کسب و کارتان کمک کند را معرفی می کند. این افزونه کاربردی امتیاز متوسطی دارد و توانسته از میان 10.000 نصب خود امتیاز 3.2 از 5 را به خود اختصاص دهد.

نتیجه گیری

در حال حاضر بسیاری از سایت ها با وردپرس طراحی می شوند و خوشبتخانه وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای بهینه از نظر موتورهای جستجو است. با این حال شما باید حتماً از افزونه های سئو استفاده کنید تا بتوانید سایت خود را برای گوگل بهینه سازی کنید! افزونه های مختلفی در زمینه سئو وردپرس وجود دارند که هر از آن ها امکانات مختلفی را در اختیار کاربران قرار می دهند. در این مقاله به بررسی 7 مورد از برترین افزونه های سئو وردپرس پرداختیم. اگر در مورد این مقاله یا پلاگین ها سوالی دارید، می توانید از طریق بخش نظرات مطرح کنید تا شما را راهنمایی کنیم.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *