MIUI که رابط کاربری اختصاصی شیائومی بر پایه اندرید است، این روزها طرفداران زیادی پیدا کرده. MIUI طراحی شسته رفته‌ای دارد و امکانات زیادی در خود داشته که در دیگر نسخه‌های سیستم عامل اندروید نمی‌بینید. برای مثال حالت تاریک در MIUI 10 بر پایه اندروید ۹ بود، قبل از این که اندروید ۱۰ به بازار بیاید و حالت تاریک را به خود اضافه کند.

دو ابزار بسیار خوب دیگر MIUI، گزینه‌های Second Space و Dual Apps هستند.

اگر بخواهیم کوتاه از تفاوت‌های این دو ابزار بگوییم؛ Second Space به شما این امکان را می‌دهد تا فضایی جدید ساخته و از نو هر آن چه می‌خواهید در آن نصب کنید، انگار که دو گوشی در یک دستگاه دارید. Dual apps از طرفی این امکان را در اختیارتان می‌گذارد تا بتوانید یک برنامه را دو بار نصب کرده و هر کدام تنظیمات و مشخصه‌های خود را داشته باشند. اما در ادامه کمی مفصل‌تر در موردشان صحبت خواهیم کرد.

Second Space چیست؟

به تنظیمات بروید و در آن‌جا Second Space را مشاهده خواهید کرد که در منوی System & Device قرار دارد.

با زدن روی Turn on Second Space این گزینه برای شما روشن می‌شود، اما چند دقیقه‌ای طول می‌کشد تا تنظیمات صورت گرفته و گوشی آن را برایتان آماده کند.

شما برای Second Space می‌توانید رمز عددی، پترن یا حتی اثر انگشت بگذارید، مثلا اگر از سمت چپ اسر انگشت استفاده کنید Second Space برایتان باز خواهد شد و اگر از سمت راست استفاده کنید، صفحه اصلی را خواهید دید. درست مثل یک دستگاه جدید، شما باید یک اکانت گوگل برای Second Space وارد کنید و همه چیز را از اول نصب کنید.

حتی لیست مخاطبین یا تماس‌های شما نیز بین این دو فضا به اشتراک گذاشته نمی‌شود و شما کاملا حس می‌کنید که از دو فضای کاملا جدا از هم استفاده می‌کنید. البته گزینه‌ای وجود دارد که شما می‌توانید مخاطبین و حتی فایل‌های خود را از فضای اصلی به Second Space وارد کنید.

عکس‌ها، فیلم‌ها و همه چیز در دو فضا به صورت جداگانه ذخیره می‌شود. مثلا اگر گوشی خود را در فضای اصلی به دوستتان بسپارید، هیچ اطلاعاتی از فضای Second Space در دسترس وی نخواهد بود و از فایل‌ها یا کارهایی که در آن جا انجام می‌دادید مطلع نخواهد شد. البته این نکته را هم در آخر بگوییم که در هنگام استفاده از Second Space، یک نوار بالای صفحه خواهد بود که به شما اعلام می‌کند در حال استفاده از Second Space هستید.

Dual Apps چیست؟

Dual Apps کاملا با Second Space متفاوت است. گزینه‌ی قبلی بیشتر برای کسانی مناسب است که می‌خواهند از اطلاعات خود بهتر محافظت کنند، اما Dual Apps یک وظیفه دارد و آن هم نصب یک نسخه‌ی دیگر از هر برنامه‌ای است که شما می‌خواهید. نسخه‌ی جدیدی که می‌توانید در آن با اکانتی دیگر ورود کنید و اطلاعات متمایزی درونش ثبت کنید.

برای مثال اگر می‌خواهید دو اکانت واتساپ داشته باشید، ابتدا باید به تنظیمات رفته و از Dual Apps گزینه‌ی WhatsApp را روشن کنید.

می‌بینید که نسخه جدید از برنامه، یک آیکون نارنجی در کنارش دارد. آن را انتخاب کرده و اگر گوشی دو سیمکارته دارید، سیم کارت دوم را در برنامه‌ی جدید وارد کرده و مراحل ورود را یک به یک طی کنید. در آخر شما دو واتساپ با دو شماره مجزا دارید که هیچ ارتباطی به هم ندارند.

نکته آخر

شیائومی Dual Apps را برای کاربران در نظر گرفته تا بتوانند در صورت نیاز، از برنامه‌هایی مثل اینستاگرام یا واتساپ دو نسخه داشته باشند و نشان دهد که Second Space جایی برای نصب نسخه‌ی دوم یک برنامه نیست و دلایل بسیار بیشتری برای ساخت آن وجود داشته که از جمله‌ی این دلایل، حفظ بهتر حریم شخصی است..

Join the Conversation

9 Comments

  1. سلام. دیتای اکانت دوم در کجا قرار داره؟
    مثلا واتس آپ میخوام دیتای بکاپ رو منتقل کنم داخلش که پیام های قبلی بالا بیاد. کجا باید پیدا کنم

  2. سلام
    دوستان مسیر اپلیکیشن ها در آدرس /storage/emulated/999/ قرار داره و اگر مثلا قراره به پوشه واتساپ برید باید مسیر /storage/emulated/999/WhatsApp/ رو روی گوشی برید

    1. چطوری باید به این آدرس رفت؟؟
      من گوشیم note 92
      تا وقتی اندروید ۱۰ بود میشد اما به اندروید ۱۱ که آپدیت کردم به کلی دسترسیمو از این فضا قطع کرد
      خواهش میکنم راهنمایی‌م کنید چیکار کنم
      دوربر۲۰ گیگ حافظه گوشیم اونجاس و نمیتونم خالیش کنم

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *