این روزها پرکاربردترین دستگاهی که همه از آن استفاده می‌کنیم گوشی هوشمند است که همه جا به همراه خود می‌بریم و بیشتر کارهای روزمره را توسط آن انجام می‌دهیم. اینترنت، حساب و کتاب، نت‌برداری، بازی و حتی شمردن تعداد قدم‌ها و اندازه‌گیری مقدار سلامت خود را با گوشی هوشمند انجام می‌دهیم. به همین دلیل می‌خواهیم چند ترفند ساده برای کاربرد راحت‌تر گوشی به شما بگوییم که ممکن است قبلا از آن استفاده نکرده باشید.

مود هواپیما Airplane Mode

مود هواپیما یکی از بهترین و کاربردی‌ترین دکمه‌هایی است که می‌توانید به دلایل مختلف آن را روشن کنید. چیزی که از نامش پیداست این است که شما به هنگام سوار شدن به هواپیما لازم است گوشی خود را در این وضعیت قرار دهید. اما ممکن است شما جزو دسته افرادی باشید که ماه‌ها یا سال‌ها سوار هواپیما نشوید، پس چنین چیزی چه کاربردی برای شما می‌تواند داشته باشد؟ مود هواپیما در واقع برای این است که به موبایل شما سیگنالی ارسال یا دریافت نشود. در واقع آنتن موبایل شما می‌رود و گوشی در حالت غیر قابل دسترس قرار می‌گیرد. حالا این حالت را در چه شرایطی استفاده کنیم. به طور مثال شما در منطقه‌ای قرار گرفته‌اید که موبایل آنتن ندارد. یعنی خط و سیم‌کارت شما متعلق به هر کدام از اپراتورهای همراه اول، ایرانسل یا رایتل است در آن ناحیه در دسترس نیست. برای اینکه شارژ گوشی به طور دایم برای جستجوی آنتن مصرف نشود و پس از چند ساعت باتری آن خالی نشود، بهتر است گوشی خود را در مود هواپیما قرار دهید. اما یادتان نرود که پس از ورود به نقطه‌ای از شهر یا جاده که موبایتان آنتن می‌دهد، آن را از این حالت در بیاورید. در مثال دیگری ممکن است شما خسته باشید و بخواهید مدتی از دسترس خارج شوید تا استراحت کنید. اما نمی‌خواهید موبایل خود را خاموش کنید. چون لازم دارید در اینترنت بگردید یا از اپلیکیشن‌های دیگر گوشی استفاده کنید. در چنین موقعیتی هم می‌توانید گوشی خود را بر روی این مود قرار دهید.

نایت مود  Night Mode

ممکن است فکر کنید مود شب به چه دردی می‌خورد. آیا این مود فقط به خاطر این است که صفحه‌ گوشی شما را تیره کند تا چشم آسیب نبیند؟ نه اینطور نیست و شما در اندروید جدید حتی می‌توانید رنگ آن را روشن انتخاب کنید. به هنگام روشن کردن نایت مود، تنظیماتی انجام می‌دهید که به برنامه شبتان بخورد. برای اینکار از قسمت Custom schedule گوشی خود را برنامه‌ریزی کنید.

اپتیمایز کردن گوشی Optimization

گوشی‌های اندرویدی به این صورت عمل می‌کنند که در طول مدتی که برنامه‌های مختلف را باز و بسته می‌کنید، حافظه رم و گوشی پر می‌شود. برای این کار دو روش وجود دارد. بهینه‌سازی گوشی و در حالت دوم خالی کردن و حذف کش برنامه‌های پرکاربرد. برای انجام مورد اول می‌توانید در ابتدا وارد قسمت تنظیمات یا Settings شوید و در منوی پیش رو عبارت Device care را پیدا کرده و آن را تاچ کنید. با این برنامه می‌توانید رم گوشی را بهینه کنید. برای انجام مورد دوم نیز همان طور که می‌دانید پس از کار کردن با گوشی‌های اندرویدی به مرور حافظه آنها پر و کند می‌شود که با حذف کش می‌توانید سبب بالا رفتن سرعت گوشی شوید. شما برای حذف کش برنامه‌های مختلف می‌بایست وارد تنظیمات گوشی شوید و از بخش  Apps، انگشتتان را بر روی برنامه مورد نظرتان فشار دهید. سپس با مشاهده گزینه Storage و ورود به این قسمت، بر روی Clear cache تاچ کنید تا کش موجود حذف شود.

بستن آپدیت خودکار گوگل پلی

یکی دیگر از مهم‌ترین موضوعاتی که گاهی کاربران را کلافه می‌کند، آپدیت خودکار گوگل‌پلی و اپلیکیشن‌های دیگر گوشی است که می‌تواند ناخواسته مصرف اینترنت شما را بالا ببرد. برای اینکه بتوانید آپدیت‌ها را به صورت دستی و هر وقت که دلتان خواست انجام دهید، باید تنظیماتی بر روی گوشی اندرویدی خود داشته باشید. قبل از هر چیز وارد Play store شوید و از منوی سمت چپ وارد بخش تنظیمات شده و از بخش Auto-update apps گزینه Don’t auto-update apps  را تاچ کنید تا آپدیت خودکار گوگل پلی آف شود.

پیدا کردن گوشی گمشده

یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که ممکن است این روزها بیشتر ذهن شما را به خود درگیر کنید، گم شدن یا دزدیده شدن گوشی شماست. گرانی بیش از اندازه گوشی موبایل باعث شده است که ناخواسته بخشی از فکر ما به این مساله اختصاص یابد. برای حل این مشکل باید بگوییم راه حل خوبی وجود دارد. اگر شما حساب کاربری گوگل داشته باشید، شاید شانسی برای پیدا شدن گوشی شما وجود داشته باشد. اما لازمه این کار این است که در آن هنگام داده گوشی شما روشن و به اینترنت وصل باشد. در این صورت شما وارد حساب کاربری گوگل خود می‌شوید و به دنبال لوکیشن گوشی خود می‌گردید و با مشاهده قابلیت‌هایی در سمت چپ تصویر، می‌توانید اقدام به قفل کردن گوشی یا حذف داده‌های گوشی کنید.

علاوه بر این، راه حل دیگری نیز برای پیدا کردن گوشی‌های گمشده یا دزدیده شده سامسونگ وجود دارد. در چند سال اخیر شرکت سامسونگ سرویسی را برای عموم کاربران خود ارایه کرده است تا کاربران گوشی‌ها سامسونگ بتوانند گوشی از دست رفته خود را پیدا کنند. برای این کار می‌بایست وارد findmymobile.samsung شوید و سپس اطلاعات خود را وارد کنید و مکان جغرافیایی گوشی خود را ببینید، آن را قفل کنید و یا به اطلاعات آن دسترسی پیدا کنید. چنین قابلیتی برای گوشی‌های آیفون هم وجود دارد. شما با ورود به آدرس Find My iPhone ، توسط حساب کاربری خود، موقعیت جغرافیایی گوشی را مشاهده خواهید کرد.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *