کسب‌وکار آنلاین یکی از مهم‌ترین بخش‌های کسب‌وکار به حساب می‌آید و محبوبیت زیادی در میان کاربران پیدا کرده است؛ مهم‌ترین دلیل ایجاد کسب‌وکارهای آنلاین، قابلیت استفاده از جامعه بسیار بالای کاربران و مشتریان است. در واقع در کسب‌وکارهای سنتی شما تنها به تعداد محدودی از افراد دسترسی دارید و این افراد تنها به بخشی از یک منطقه و ناحیه جغرافیایی محدود هستند! به طور مثال اگر کسب‌وکار شما یا همان مغازه سنتی شما در شهری مانند تهران و در یک منطقه مشخص باشد، مشتریان شما تنها افرادی هستند که از آن محل عبور می‌کنند. کسب‌وکارهای آنلاین به شما کمک می‌کنند تا بتوانید خدمات و محصولات خود را میلیون‌ها کاربر در هر ساعتی از شبانه‌روز نمایش دهید و در ساعت غیرکاری نیز بتوانید درآمد قابل توجهی داشته باشید. یکی از راه‌های کسب‌ درآمد آنلاین، ایجاد سایت محتوایی و کسب‌ درآمد از بازدید و ترافیک سایت است.

استفاده از تبلیغات محتوایی در سایت

محتوا برای کاربران بسیار ارزشمند است و هر آن‌ چیزی هم که محتوا داشته باشد موردعلاقه کاربران است! یکی از روش‌های تبلیغاتی بسیار موثر که نرخ کلیک بسیار بالایی دارد، تبلیغات محتوایی است؛ در این روش به جای تبلیغ محصول یا خدمات خود شما برخی از مطالب یا صفحات سایت خود را در دسترس کاربران قرار می‌دهید و در هزاران سایت نمایش داده می‌شود. فرض کنید به عنوان یک کاربر در یک سایت هستید که تبلیغاتی مرتبط با خدمات دندان‌پزشکی مشاهده می‌کنید؛ باتوجه به گزارشات احتمال آن‌که کاربر بخواهد بر روی آن کلیک کند کمتر از ۱% است و این نرخ کلیک بسیار پایینی به حساب می‌آید!

حال فرض کنید همان سایت محتوایی در رابطه با روش جدیدی از خدمات دندان‌‌پزشکی داشته باشد و در بخش تبلیغات محتوایی این مطلب نمایش داده شود. اگر عنوانی که برای نمایش این نوع تبلیغات به کار رفته باشد، عنوان جذابی باشد احتمال کلیک کردن کاربران بر روی آن زیاد است. حال اگر در پایان همان مطلب، نویسنده کاربران را تشویق به استفاده از خدمات همان دندان‌پزشکی کند، چون اطلاعات مفیدی در اختیار کاربران قرار داده است، کاربران نیز به آن مجموعه اعتماد می‌کنند و در نهایت ممکن است از خدمات آن مجموعه استفاده کنند. بنابراین این محتوا است قدرت بسیار زیادی در جلب اعتماد کاربران و در نهایت تشویق آنها با استفاده از خدمات سایت یا کسب‌وکار آنلاین شما می‌کند.

در ایران مجموعه‌های تبلیغاتی زیادی جدیدا این سرویس را به سایت خود اضافه کرده‌اند که می‌توانید به عنوان نمایش‌دهنده تبلیغات محتوایی از خدمات آنها استفاده کنید. جالب است بدانید درآمد حاصل از این نوع تبلیغات نسبت به سایر روش‌های تبلیغات بسیار بیشتر است و یک روش پرسود برای کسب درآمد سایت‌های محتوایی خواهد بود. مزیت این روش نسبت به روش‌های دیگر این است که کاربران فکر می‌کنند می‌خواهید محتوای ارزشمند به کاربران نمایش دهید و ذهن آنها کمتر به سمت تبلیغات می‌رود و در نهایت مسئله همین خواهد بود! در واقع هدف شما کسب درآمد است اما اطلاعات مفید در اختیار کاربران قرار می‌دهید و این بسیار ارزشمند است.

تبلیغات در صفحات پر ترافیک و پر جستجوی سایت

برخی از صفحات سایت در رتبه‌های اول قرار دارند و در روز تعداد زیادی از کاربران را به سایت شما جذب می‌کند. چنین صفحاتی معمولا ارزش بالایی دارند و از لحاظ تبلیغات نیز برای مجموعه‌های مختلف ارزش زیادی دارند! به طور مثال سایت‌هایی که با عنوان برترین هاست ایران در گوگل در لینک‌های اول قرار دارند بدلیل آن‌که بسیاری از کاربران پیش از خرید هاست چنین مواردی را در موتورهای جستجو دنبال می‌کنند! این صفحات بهترین صفحه برای تبلیغات هاستینگ‌های مختلف است تا بتوانند فروش خود را افزایش دهند. در این روش دو راه برای کسب درآمد وجود دارد:

  • دریافت هزینه ثابت به صورت مستقیم از هاستینگ: بسیاری از هاستینگ‌های حاضر هستند که به ازای دریافت بنر یا لینک مستقیم آنها در صفحه مقاله بهترین هاست ایران که در رتبه اول نتایج جستجو گوگل وجود دارد، هزینه پرداخت کنند! در اینصورت به راحتی می‌توانید از هاستینگ‌ها هزینه دریافت کنید و لینک یا بنر تبلیغات آنها را در همین صفحه قرار دهید. مزیت این روش این است که هزینه آن برای ماه‌ها یا سال‌ها ثابت است و دیگر دردسری برای کسب درآمد وجود ندارد. اما عیب این روش نیز این است که گاهی استفاده از سیستم همکاری در فروش بسیار بیشتر از دریافت هزینه به صورت ثابت برای شما سودآوری خواهد داشت و انتخاب با توجه به قدرت ریسک شما متغیر خواهد بود.
  • استفاده از روش‌های تبلیغات موثر برای کسب‌وکارهای اینترنتی
  • دریافت هزینه متغیر با استفاده از سیستم همکاری در فروش هاستینگ‌ها: اکثر هاستینگ‌ها بخش بازاریابی دارند که لینکی را در اختیار شما قرار می‌دهند و با استفاده از آن می‌توانید مشتریانی را برای آن هاستینگ جذب کنید. به طور مثال در همان مقاله مقایسه هاستینگ می‌توانید ۱۰ هاستینگ مختلف را مقایسه کنید، معیاب و مزیت‌های هریک را به کاربران بگویید و در نهایت با استفاده از لینک بازاریابی خود آنها را به صفحه خرید هاست از شرکت‌های مختلف هدایت کنید! اگر بازدید سایت شما خوب باشد، شما می‌توانید با قرار دادن لینک ۱۰ هاستینگ برتر کشور درآمد بسیار خوبی کسب کنید و علاوه بر این موضوع جایگاه تبلیغاتی برای گرفتن تبلیغ از هاستینگ‌ها ایجاد کنید.

کسب درآمد از طریق سایت‌های محتوایی یکی از روش‌های مرسوم است که از زمان ظهور اینترنت وجود داشته‌اند! روش‌های کسب‌ درآمد از چنین سایت‌هایی متفاوت هستند که در این مقاله و چندین مقاله قبلی به بررسی برخی از آنها پرداختیم که امیدوارم برایتان مفید واقع شود.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *