اینستاگرام طی روزهای اخیر، به روز رسانی جدیدی را به صورت عمومی عرضه کرده و سه قابلیت جدید و جذاب را به شبکه اجتماعی خود افزوده که اولی مربوط به استوری‌ها و دومی مربوط به تمامی عکس‌هایی می‌شوند که روی اینستاگرام پست می‌کنید و یک به روزرسانی جالب هم برای نوت عرضه شده که در مورد آن هم توضیح خواهیم داد.

استوری‌های شما، قالب‌های آماده برای دیگران خواهند بود

یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های جدید که اینستاگرام ارائه کرده، قالب آماده استوری است که می‌توان آن را ویرایش کرد و با عکس و متن جدید منتشر نمود. اما نکته جالب این است که شما می‌توانید، استوری‌های دیگران را به اکانت خود اضافه کرده و از المان‌های مختلفی که روی آن‌ها استفاده شده، مثل گیف، نوشته، میم و … استفاده نمایید. به همان صورت، استوری‌هایی که شما می‌گذارید نیز می‌تواند به صورت قالب یا همان تمپلیت، از طرف دیگران مورد استفاده قرار بگیرد.

البته این قالب‌ها به صورت کامل می‌توانند، شخصی سازی شده و بخش‌های مختلف آن‌ها کم و زیاد شود و استیکرهای مختلف روی آن اعمال شود. اما چطور می‌توان از این قابلیت استفاده کرد؟ برای این که بتوانید، استوری خود را به صورت قالب در بیاورید، باید استیکر Add Your Templates را اضافه نمایید. در نهایت، همچون یک استوری معمولی، می‌‌توان آن را به صورت عمومی یا تنها برای دوستان نزدیک منتشر نمود.

این قابلیت قبلا برای ریلز به شکل دیگری فعال بود و کاربران مدت‌هاست که از آن استفاده می‌کنند. قالب استوری نیز تقریبا به همان شکل کار می‌کند و می‌توان به راحتی از آن بهره برد تا استوری‌های جذاب بیشتری با قالب‌های مختلفی که کاربران می‌سازند ساخت یا با ساخت قالب، محبوبیت بیشتری بین کاربران اینستاگرام پیدا کرد.

هوش مصنوعی اینستاگرام برای تغییر در عکس‌ها

اما بخش هیجان انگیز به روز رسانی جدید اینستاگرام، استفاده از هوش مصنوعی شرکت متا برای تغییر عکس‌هایی است که در این شبکه اجتماعی پست می‌کنید. البته در حال حاضر این قابلیت در اختیار کاربران آمریکایی است اما به نظر می‌رسد، خیلی سریع برای دیگر کاربران نیز ارائه خواهد شد. همان طور که در ویدیو زیر می‌بینید، از این قابلیت می‌توان برای حذف پس زمینه و اضافه کردن یک عکس جدید با فرمان متنی است.

با استفاده از این قابلیت، هوش مصنوعی به صورت خودکار، تصویر شما را در صفحه تشخیص می‌دهد، سپس به صورت متنی، باید عکس جایگزین را برای آن توضیح دهید تا در نهایت، عکس پس زمینه جدید تولید شده و اضافه شود.

یک نکته جالب در مورد این موضوع وجود دارد. وقتی در استوری از این قابلیت استفاده می‌کنید، عکس تولید شده به عنوان پس زمینه برای ذخیره دیگر کاربران نیز موجود بوده و آن‌ها می‌توانند از این پس زمینه برای عکس‌های خود استفاده کنند. این گزینه با عبارت Try It در استوری‌ها وجود داشته و این امکان را به کاربران می‌دهد تا بارها و بارها از عکس تولید شده استفاده کنند و تصاویر جدید با آن بسازند.

به نظر می‌رسد، شرکت متا برنامه‌های گسترده‌ای برای ارائه ابزارهای مختلف هوش مصنوعی بر روی اینستاگرام و فیسبوک دارد و می‌توان این موضوع را از روند شرکت در ماه‌های گذاشته دید. بعد از این که امکان ساخت استیکر با هوش مصنوعی به ابزارهای آن اضافه شده بود، چند ابزار دیگر نیز در این زمینه در اختیار کاربران قرار داده شد و حالا هم هوش مصنوعی مستقیما برای ویرایش خود عکس‌ها ارائه شده است. البته در حال حاضر، کاربران زیادی در این شبکه اجتماعی، از ابزارهای دیگر هوش مصنوعی برای تغییر در عکس‌های خود استفاده می‌کنند اما مطمئنا، همه‌ی آن‌ها ترجیح می‌دهند این ابزارها را در خود اینستاگرام داشته باشند و بتوانند از هوش مصنوعی قدرتمندی که متا قولش را داده، استفاده کنند.

ویدیوهای 2 ثانیه‌ای برای نوت

در نهایت، یک به روزرسانی هم برای نوت ارائه شده که در آن، امکان اضافه کردن ویدیوهای دو ثانیه‌ای در پست‌های نوت امکان پذیر شده است. همچنین شما می‌توانید در بخش پیغام‌های خصوصی، صدای خود را ضبط کرده و ارسال کنید یا این که عکس، ویدیو یا گیف بفرستید. اما در محیط خود نوت، هنوز تنها امکان ارسال نوشته، عکس یا ویدیوهای 2 ثانیه‌ای را دارید که عموما برای ارسال میم مورد مورد استفاده قرار می‌گیرند.

نکته آخر این که، در به روز رسانی جدید، بالاخره امکان حذف نوت بدون حذف اکانت اینستاگرام نیز در نظر گرفته شده و حالا دیگر نباید روش‌های عجیب برای انجام آن را به کار ببرید.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *