اینستاگرام یک شبکه عکس محور است اما می‌توانید پست‌های ویدیویی هم در آن به اشتراک بگذارید؛ نوع محتوای شما بستگی به نوع کسب‌وکارتان دارد! مثلاً صفحات مربوط به تکنولوژی اگر از ویدیو استفاده کنند، تعامل بهتری خواهند داشت اما صفحات آموزشی نظیر آموزش طراحی سایت می‌تواند به صورت تصویری باشد تا تعامل بهتری بگیرد. برای افزایش مشارکت کاربران بهتر است محتواها را هم به صورت عکس و هم به صورت ویدیو تولید کنید. مثلاً اگر استفاده از ویدیو باعث می شود داستان محصول را جذاب‌تر بیان کنید از آن بیشتر استفاده کنید.  ولی اگر تخصص تولید ویدیوهای باکیفیت را ندارید بهتر است فقط برای کمپین ها و رویدادهای مهم ویدیو تولید کنید.

فراموش نکنید وقتی می‌خواهید با اینستاگرام کار کنید کیفیت بالا را اولویت کنید؛ کیفیت بالا به منظور داشتن محتوای خوب و ارائه درست آن است! یعنی اگر محتوای خوبی دارید اما نمی‌توانید ویدیوی باکیفیت و حرفه‌ای برای آن تولید کنید یا بودجه آن را ندارید، از تصاویر استفاده کنید. قالب محتوا یک انتخاب بسیار عالی برای تولید محتوا در اینستاگرام است که در مقاله قبلی به بررسی کامل آن پرداخت.این مسئله کاملاً ارزش دارد که زمان بیشتری صرف کرده و بهترین ویدیو را تولید کنید. علاوه بر استفاده از نسخه پایه اینستاگرام می توانید از نرم افزارهای جانبی آن هم برای تولید محتوای بهتر استفاده کنید؛ استفاده از ابزارهای Hyperlapse، Layout و Boomerang کمک زیادی به افزایش تعامل کاربران و ایجاد محتوای جذاب می‌کند.

استفاده از تقویم محتوای انعطاف‌پذیر و کامل

تقویم محتوایی به یک تقویم ساده گفته می‌شود که جزییات و موضوع محتوا و زمان مشخص برای انتشار محتوا را شامل می‌شود و به تیم کسب‌وکار اینترنتی و بخش تولید محتوا کمک می‌کند تا بتوانید برای همه فعالیت‌های تولید محتوا نظیر پست‌ها و استوری شبکه‌های اجتماعی و محتوای اینستاگرام خود برنامه‌ریزی کنید. تقویم محتوایی، یکی از بهترین ابزارها برای نظم بخشیدن به استراتژی بازاریابی محتوا است.  این تقویم، به منزله یک نقشه راه برای اطمینان از قرار گرفتن در مسیر درست رسیدن به اهداف کسب‌وکار، دستیابی به مخاطبان هدف و عملکرد مناسب کانال‌های مختلف محتوا است. ایجاد این تقویم، کار ساده‌ای است، اما رعایت کردن آن، کاری دشوار است. ایجاد یک تقویم محتوایی انعطاف پذیر برای داشتن حضوری فعال در اینستاگرام باید برای ارسال محتواها برنامه داشته باشید. ساعت هایی که مخاطبین بیشترین فعالیت را در اینستاگرام می کنند پیدا کرده و در آن زمان ها پست ارسال کنید. سپس یک تقویم محتوایی ایجاد کرده و در آن قالب‌های محتوایی نظیر تصویر یا ویدیو، تاریخ‌های انتشار محتوا و… را مشخص کنید.

متأسفانه با خود اینستاگرام نمی‌توانید پست ها را زمان‌بندی کنید اما می توانید آنها را از قبل آماده کرده و در تاریخ های مشخص شده منتشر کنید؛ اگر فرصت کافی برای این کار را ندارید، بهترین محتواها آنهایی هستند هدف مشخصی از انتشار محتوا در اینستاگرام دارند! سعی کنید وسواس زیادی برای تولید محتوا نداشته باشید اما سعی کنید به مرور زمان کیفیت آن را بهبود ببخشید. برای جذب بیشتر کاربران رویدادهای خود را از چند هفته قبل اطلاع‌رسانی کنید. مثلاً زمان برگزاری آن را در یک ویدیو به کاربران معرفی کنید و در بخش استوری، زمان برگزاری دقیق آن و تعداد روزهای باقی‌مانده تا آن را اطلاع‌رسانی کنید. همچنین در هنگام دورهمی یا رویدادها، ویدیویی از آن را سریعاً منتشر کنید یا به صورت لایو به کاربران اطلاع‌رسانی کنید. تقویم محتوا به شما کمک می‌کند تا ایده محتوای چند ماه (مثلاً ۳ ماه تا یک سال) را پیدا کنید و موضوعات پرتعامل را پیدا کنید. در هنگام تولید محتوا راه شما کاملاً مشخص است و دیگر نیازی به تحقیق و آنالیز محتوای پرتعامل ندارید؛ این کار کمک زیادی به صرفه‌جویی در زمان شما می‌کند.

اشتراک‌گذاری پست‌های شما که توسط کاربران منتشر شده‌اند!

اینستاگرام قابلیت اشترک‌گذاری مطالب توسط استوری را در بروزرسانی‌های خود درج کرده است که با استفاده از آن می‌توانید پست صفحات دیگر را در بخش استوری صفحه خود منتشر کنید. برخی از کاربران پست‌های شما را به اشتراک می‌گذارند که این مسئله به افزایش ترافیک شما کمک زیادی می‌کند؛ این موضوع می‌توانید یک راه‌کار بسیار عالی برای افزایش تعامل با کاربران صفحه است! اما چگونه؟ اگر مخاطبین شما پست‌هایی در مورد برند شما منتشر می‌کنند، اگر شما را در استوری خود تگ کرده باشند می‌توانید آن استوری را به استوری خود اضافه کنید. همچنین اگر در یک پست به صفحه شما اشاره کرده باشند، می‌توانید آن را در استوری خود منتشر کنید!

البته اگر صفحه کاربر موردنظر خصوصی باشد، این عمل امکان‌پذیر نیست اما می‌توانید استوری که در آن به شما اشاره شده است را به استوری‌های خود اضافه کنید. با این کار می‌توانید روابط خود را با مخاطبین صمیمی و محکم‌تر کرده و آن‌ها را تشویق کنید تا پست های بیشتری از شما منتشر کنند. بسیاری از برندها از همین روش برای تولید محتوای اصلی خود استفاده می کنند؛ البته فراموش نکنید که باید از پست هایی استفاده کنید که با قوانین و ساختار صفحه شما هماهنگ باشند. قبل از استفاده از محتوای تولید شده توسط کاربر حساب او را چک کنید تا از تولید محتوای مناسب توسط او اطمینان حاصل کنید؛ زیرا اگر پست‌های نامناسب با صفحه شما در آن قرار داشته باشد، اعتبار خود را کم می‌کنید و اعتماد کاربران نسبت به شما کمتر می‌شود. نام کاربر را در تصویر به صورت کپشن قرار دهید و بقیه کاربران را برای تولید محتوا از خود تشویق کنید. همچنین می‌توانید از کاربران بخواهید محتوای شما را برای دریافت یک هدیه یا کد تخفیف به اشتراک‌ بگذارند تا بدون هزینه صفحه خود را تبلیغ کنید.

اگر شما هم مدیریت یک کسب‌وکار اینترنتی را برعهده دارید و می‌خواهید فروش محصول یا خدمات خود را افزایش دهید، این مقاله و مقالات بعدی را در زمینه دیجیتال مارکتینگ بخوانید تا با اهمیت آن بیشتر آشنا شوید.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *