کمپانی متا (Meta) بعد از این که قابلیت کانال‌ها را ابتدا برای واتساپ فعال کرد، بعد از طی یک دوره آزمایشی که این قابلیت را در اختیار تعداد معدودی از کاربران اینستاگرام قرار می‌داد، حالا آن را برای تمامی اعضای این شبکه‌ اجتماعی در دسترس گذاشته است.

کانال‌ها در اینستاگرام نیز تا حد زیادی به کانال‌های واتساپ و تلگرام شباهت دارند، با این حال در دسترس بودن محتوا و قابلیت‌های اینستاگرام، چیزی نیست که به همین راحتی بتوان از کنارش گذشت. همراه ما باشید تا در ادامه، بیشتر درباره این ویژگی جدید اینستاگرام برایتان بگوییم.

کانال‌های اینستاگرام چطور کار می‌کنند؟

به طور کلی، همچون کانال‌هایی که در دیگر شبکه‌های اجتماعی می‌بینید، در کانال‌های اینستاگرام نیز شما می‌توانید به صورت یک طرفه، نوشته‌، عکس، فایل صوتی یا نظر سنجی منتشر کرده و دنبال کننده‌هایتان نیز به مطالعه آن‌ها بپردازند و ری‌اکشن نشان دهند. البته‌ نمایش پست ها هم می‌توانند تمامی کاربرانی باشند که شما را در اینستاگرام فالو دارند یا این که تنها آن‌ها که مبلغی را برای کانال پرداخت می‌کنند، در بر بگیرد.

متاسفانه، کانال‌های اینستاگرام نیز مانند برخی دیگر از قابلیت‌های این شبکه اجتماعی، تنها برای افرادی در دسترس است که از گوشی‌های هوشمند استفاده می‌کنند و کاربران دسکتاپ، به کانال‌ها دسترسی نخواهند داشت.

چطور می‌توانیم یک کانال در اینستاگرام درست کنیم؟

برای این کار کافی است برنامه‌ی اینستاگرام را در گوشی خود باز کرده، به پیغام‌های خصوصی رفته و به سراغ آیکون ساخت پست جدید بروید. در آن‌جا روی Create broadcast channel بزنید. بعد از زدن روی این گزینه، یک مسیر ساده که از شما اسم کانال، اولین پیغام و این که چه کسانی می‌توانند عضو شوند پرسیده شده و در نهایت کانال شما ساخته می‌شود. اینستاگرام سعی کرده تا کم‌ترین پیچیدگی را در این قابلیت اعمال کند.

بعد از طی این مسیر، هر بار که خواستید به کانال‌های خود دسترسی داشته باشید، به اینباکس رفته و روی Channels بزنید.

چطور دیگران را برای عضویت در کانال خود دعوت کنیم؟

وقتی اولین پست خود را در کانال منتشر می‌کنید، به صورت خودکار کانال شما به صورت عمومی به نمایش در می‌آید و شما می‌توانید، اولین پست خود را به صورت خصوصی برای دنبال کننده‌های خود بفرستید یا آن را در استوری منتشر کنید. به این ترتیب، همه می‌توانند از این طریق به کانال شما رفته و در نهایت، این کانال را دنبال کنند.

همچنین، مثل چیزی که قبلا در تلگرام یا واتساپ دیده‌اید، همه‌ی کانال‌های تلگرام دارای یک لینک اختصاصی هستند که در عکس بالا، محل این لینک مشخص شده است. با زدن روی آن، لینک کانال کپی شده و سپس می‌توانید آن را به هر شکل که دوست دارید به اشتراک بگذارید. همچنین در کنار این گزینه، آیکون Share to Story را مشاهده می‌کنید که با لمس این گزینه، کانال شما بر روی یک استوری جدید منتشر می‌شود.

در این استوری، یک دکمه Join Channel وجود دارد که هر کاربری با زدن روی آن، عوض کانال شما خواهد شد.

چطور می‌توان در کانال‌های دیگران عضو شد؟

دقیقا مثل تمامی کانال‌های دیگر در شبکه‌های اجتماعی، با رفتن به کانال افراد دیگر، می‌توانید در پایین صفحه روی Join broadcast channel بزنید تا به عضویت کانال در بیایید. در اینباکس اگر به بخش Channels بروید، کانال‌های افرادی که دنبال کرده‌اید را مشاهده کرده و می‌توانید از این طریق، کانال‌های مورد نظر خود را پیدا نموده و به عضویتشان در بیایید.

آیا می‌توانید کانالی که ساخته‌اید را پاک کنید؟

بله، این امکان نیز برای کاربران در نظر گرفته شده تا در صورتی که از روند کانال خود ناراضی بودند، آن را پاک کنند. برای این منظور دوباره به بخش  Channels در اینباکس بروید و روی نام کانال مورد نظر خود لمس کرده و دست خود را نگه دارید تا تنظیماتش به نمایش در بیاید و روی Delete بزنید و در پیغامی که برای تایید این روند نمایش داده می‌شود نیز دوباره Delete را لمس کنید. بعد از چند ثانیه، کانال شما به کلی پاک می‌شود. در نظر داشته باشید که این روند برگشت پذیر نیست، پس قبل از انجام آن، فکرهایتان را بکنید.

دیگر قابلیت‌های آزمایشی اینستاگرام

در حالی که اینستاگرام در یک پست اینستاگرامی از در دسترس قرار دادن کانال‌های تلگرامی برای تمامی اعضایش خبر داد، عنوان کرد که چندین قابلیت آزمایشی را نیز در برنامه دارد که شامل موارد زیر می‌شود:

  • قابلیت جدید پرسش و جمع‌آوری اطلاعات از دنبال کننده‌ها
  • یک تب اختصاصی در اینباکس برای دسترسی سریع افراد تازه ملحق شده و کانال‌های جدید
  • همکاری در محتوای کانال‌ها
  • تاریخ انقضا برای محتوای کانال‌ها
  • اضافه کردن مدیر به کانال
  • پیش نمایش لینک کانال

ماه گذشته قابلیت همکاری در محتوای کانال‌ها را زاکربرگ به همراه آدام موسری (Adam Mosseri) مدیر اینستاگرام آزمایش و منتشر کردند. البته در همین پست نیز مشخص است که بسیاری از شرکت کنندگان در نظر سنجی زاکربرگ، چت بات‌های هوش مصنوعی بودند که نشان می‌دهد،متا هنوز برای مهار آن‌ها کار زیادی پیش رو دارد.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *