اگر مدیر یک فروشگاه اینترنتی یا مسئول مارکتینگ شرکتی خاص باشید، می‌دانید که دیگر کار کردن تنها بر روی یک شبکه اجتماعی، غیر ممکن شده و باید برند خود را در چند شبکه اجتماعی به صورت همزمان معرفی کنید. اما مدیریت چند اکانت سختی‌های خاص خود را دارد و ممکن است در نهایت به افت محتوای عرضه شده منجر شود.

روش‌ها و ترفنداهایی برای بهبود مدیریت همزمان چند اکانت شبکه اجتماعی وجود دارد که در این نوشته به 4 مورد از مهم‌ترین‌ آن‌ها پرداخته‌ایم و هر کدام را به صورت مجزا برایتان شرح خواهیم داد.

ساخت تقویم انتشار محتوا در شبکه‌های مختلف

حتما نیازی نیست به سراغ ابزارهای پولی بروید، حتی با ساخت یک شیت رایگان در گوگل شیت، می‌توانید تقویمی کارآمد برای انتشار محتوا بر روی اکانت‌های مختلف داشته باشید. این کار چند فایده‌ی مهم برایتان دارد. اول این که با نگاه کلی به محتوایی که قرار است در هفته‌های مختلف منتشر کنید، متوجه اشتباهات و محتوای تکراری یا اشتباه می‌شوید، می‌توانید با اشتراک گذاری تقویم با دیگر اعضای تیم، کار گروهی‌تان را ارتقا دهیم و همچنین از این طریق، برای کمپین‌های خود برنامه‌ریزی نمایید.

اما چه گزینه‌هایی را باید در تقویم قید کنید؟ اول این که همه‌ی شبکه‌های اجتماعی را در تقویم ذکر کنید، حتی موردی که کم‌تر به آن اهمیت می‌دهید. سپس گزینه‌هایی همچون پخش زنده، زمان بندی پست‌های مهم، استوری‌ها، کپشن پست‌ها، فرمت پست‌ها (ویدیو، عکس یا متن) و لینک به محتوایی که ممکن است از آن الهام گرفته یا قصد ترجمه‌اش را دارید. اگر هم پست شما مربوط به کمپینی خاص باشد، حتما باید لینک‌های مربوط به آن را نیز در تقویم ذکر کنید. مدیریت بهتر اکانت‌های شبکه‌های اجتماعی به صورت همزمان به شدت با نظم داشتن روند کار در ارتباط است.

اولیت بندی کانال‌های درست

با این که شما می‌خواهید در تمامی کانال‌ها و شبکه‌های اجتماعی‌تان حضوری فعال داشته باشید، اما این مهم ممکن است با محدودیت‌های زمانی و همچنین منابعی که در دسترس دارید، همخوانی نداشته باشد. مدیریت چند شبکه اجتماعی به این معنی‌ست که شما باید برای تک تک آن‌ها وقت و هزینه کرده و محتوایی درخور با همان شبکه اجتماعی تولید کنید. به همین دلیل، پیشنهاد می‌کنیم، اولویت بندی داشته و زمان خود را بیشتر روی شبکه‌های مهم صرف کنید.

برای مثال، می‌توانید عمده تمرکز خود را روی اینستاگرام و توییتر یا همان X گذاشته و از طرفی، پست‌های کم‌تری روی تیک تاک و فیسبوک بگذارید. مثلا اگر هر روز حداقل یک استوری در اینستاگرام می‌گذارید، هفته‌ای یک ویدیو کوتاه برای تیک تاک درست کنید. البته این نسخه‌ای نیست که بتوان برای همه به یک شکل پیچید و به تعداد شبکه‌های اجتماعی فعالی که دارید و همچنین با توجه به منابع و زمانی که در اختیارتان هست، برنامه ریزی برای این موضوع متفاوت خواهد بود.

استفاده‌ی مجدد از محتوای تولید شده و تبلیغ دیگر کانال‌ها

تولید محتوا مسئله‌ای بسیار زمان‌بر است و بخش زیادی از انرژی شما و تیمتان را هدر خواهد داد، پس چه بهتر که از این محتوای تولید شده در دیگر کانال‌هایی که در اختیار دارید نیز استفاده کنید. نکته اول در این مسئله، استفاده از محتوای درست در شبکه‌ی درست است. برای مثال، محتوایی که روی تیک تاک تولید کرده‌اید، عموما به درد انتشار به عنوان ریلز اینستاگرام یا ویدیوهای کوتاه یوتیوب می‌خورد. همچنین، ویدیوها با واترمارک تیک تاک را در دیگر شبکه‌ها بازنشر نکنید و از ویدیو اصلی به این منظور استفاده نمایید.

نکته دیگر، تبلیغ کانال‌های دیگرتان در شبکه‌های مختلف است. در واقع شما باید از اکانت‌های خود، برای وصل کردن مخاطبینتان و جذبشان در کانال‌های دیگر استفاده کنید. برای این کار می‌توانید، محتوای تولید شده‌تان را به عنوان نمونه بیاورید و از کاربران بخواهید تا در کانال دیگرتان نیز عضو شوند. مراقب باشید که این کار را به روشی درست انجام دهید. زیاده روی و استفاده از روش‌های غیر خلاقانه، ممکن است باعث شود تا کاربران کانال مبدا را نیز از دست دهید چه برسد به گرفتن کاربر جدید در کانال مقصد!

ارسال خودکار پست ها

و اما مسلما، انتشار خودکار پست‌ها و زمان بندی پست‌ها، روشی عالی برای این است که در زمان خود صرفه جویی کنید. ابزارهای مختلفی روی اینترنت وجود دارد که این کار را برای شما انجام می‌دهند که بعضی پولی و بعضی رایگان هستند. با استفاده از این ابزارها، محتوای تولید شده‌ی خود را با توجه به تقویم انتشار پست‌ها، در مخزن سایت قرار داده و برای انتشار در زمان درست برنامه‌ریزی می‌کنید. به این ترتیب، دیگر نیاز نیست در ساعتی خاص، حتما آنلاین باشید و با انتشار دسته‌ای فایل‌ها، زمان زیادی از روز را برای خود خالی خواهید کرد.

استفاده از هوش مصنوعی برای تولید محتوای متنی، استفاده از ابزارهای مختلف برای هماهنگ کردن موزیک با ویدیو، استفاده از ابزارهای مختلف برای ساخت زیرنویس خودکار و چیزهایی از این دست، جزو کارهایی هستند که با استفاده از آن‌ها، در زمان خود صرفه جویی کرده و در نهایت، مدیریت بهتری روی چند اکانت به صورت همزمان خواهید داشت.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *