تعامل آنلاین کارآمد برای تیم‌های بزرگ، یکی از واجبات به شمار می‌رود. به همین دلیل این روزها، خیلی از تیم‌ها به جای ایمیل‌های تمام نشدنی، به سراغ نرم‌افزارهای پیام رسان رفته‌اند. اما از میان انبوه نرم‌افزارهایی که به این منظور ارائه شده، برخی از آنها که کارآمدتر و مناسب‌تر هستند را به شما معرفی می کنیم.

Slack

Slack در حال حاضر یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های پیام رسان برای تیم‌هاست که دارای امکاناتی برای مدیریت فضاهای مختلف و گروه‌های متفاوت است تا تعامل اعضا را به راحت‌ترین شکل، ممکن سازد. Slack به شما این امکان را می‌هد تا از طریق این نرم‌افزار به گفتگوی پرداخته، فایل ارسال کنید، کانال‌های گروهی بزنید و همچنین از ابزارهای متفرقه مثل آسانا، ترلو و … در کنار آن استفاده کنید. تنها مشکل Slack این است که تا 10 هزار پیغام رایگان بوده و سپس بسته به انتخاب شما، بین 6.67 تا 12.5 دلار در ماه هزینه در پی خواهد داشت.

Slack

Microsoft Teams

در حال حاضر از نظر بسیاری از افراد، Microsoft Teams بهترین گزینه رایگان در میان ابزارهای مخلتف است. Microsoft Teams در نسخه رایگان هیچ محدودیتی نداشته و ابزارهایی برای تماس آنلاین گروهی به صورت صوتی و تصویری در اختیارتان می‌گذارد و همچنین با دیگر برنامه‌های مایکروسافت نیز همراستاست. نسخه پولی آن نیز تنها برای برگزاری وبینار یا جلسات بسیار بزرگ در نظر گرفته شده است. این برنامه هم برای پلت‌فرم‌های PC و موبایل هم به صورت تحت وب ارائه شده است.

Microsoft Teams

Discord

خیلی‌ها نام Discord را با جامعه گیمرها می‌شناسند. پیا‌مرسانی که بیش از 140 میلیون کاربر آنلاین داشته و امکانات ویژه‌ای دارد که آن را از دیگر گزینه‌های لیست ما متمایز می‌کند و باعث تعامل عالی بین اعضای گروه می‌شود. Discord در حال حاضر تنها مختص گیمرها نیست و امکانات بالای آن، باعث می‌شود تا تمامی تیم‌ها بتوانند از آن به بهترین شکل استفاده کنند.

Discord

Workplace by Meta

متا هم برنامه‌ی مخصوص خود را دارد که برای گروه‌های کاری ساخته شده و با ظاهری بی‌آلایش و مینیمالیستی دارای امکانات بسیار خوبی است. مهم‌ترین چیزی که متا روی آن تاکید دارد، ویژگی‌های خاص آن برای همکاری و انجام کارهای گروهی بوده و کاربرهای زیادی در این زمینه دارد. همچنین این پلت‌فرم دارای فید اخبار (News Feed) هم هست که پست‌ها، پیشرفت‌ها و دیگر تغییراتی که در کل کمپانی انجام می‌شود را نمایش می‌دهد. البته Workplace by Meta به ازای هر کاربر 4 دلار در ماه قیمت داشته که باید بعد از یکماه استفاده آزمایشی، آن را پرداخت نمایید.

Workplace by Meta

Webex by Cisco

Webex پیام‌رسان کارآمدی است که شرکت معروف سیسکو آن را ارائه کرده است. این نرم افزار امکاناتی همچون تماس صوتی و تصویری بین کاربران و تماس گروهی، نظرسنجی، انجام جلسات و … را داشته  و اعضای گروه می‌توانند به صورت گروهی بر روی یک پروژه کار کرده و فضای اختصاصی برای ارائه فایل‌ها و ویرایش نیز در نظر گرفته شه است. Webex به صورت رایگان ارائه شده اما بعضی از امکانات اضافی آن با پراخت ماهانه در دسترس قرار می‌گیرد.

Webex by Cisco

Google Chat

اگر به دنبال ابزاری کارآمد، ساده و در گوگل هستید، مسلما باید به سراغ Google Chat بروید. در این برنامه به سادگی امکان ساخت گروه‌های مختلف، تماس با دیگر اعضا و گفتگوهای خصوصی را دارید و از دیگر ابزارهای گوگل نیز می‌توانید در محیط آن استفاده کنید. همچنین با استفاده از Google Meet خیلی ساده با گروه خود در Google Chat جسات صوتی و تصویری برقرار کنید. این ابزار هم به صورت تحت وب و هم برای پلت‌فرم‌های مختف ارائه شده و استفاده از آن بسیار ساده است.

Google Chat

Pumble

مثل خیلی دیگر از برنامه‌های این لیست، Pumble دارای دو فضای مختلف برای گفتگوی گروهی و خصوص است. همچنین شما می‌توانید، افراد دیگری را حین صحبت خصوصی خود اضافه کنید که این امکان برای گفتگوهای کاری، بسیار کاربری است. امکان انجام تماس‌های صوتی و تصویری، ارسال فایل و ویژگی‌های که به مدیریت تیم‌ها کمک می‌کند، باعث شده تا Pumble در لیست امروز ما باشد.

Pumble

Twist

Twist یک ابزار قدرمند است که با تگ کردن، اختصاص دادن کارها و مدیریت وظایف، در بازدهی تیم شما نیز تاثیر خواهد گذاشت. Twist به هیچ وجه تنها یک ابزار ساده گفتگو نیست و ابزارها و کابردهای متنوعی دارد. البته همین امکانات گستره باعث شده تا 8 دلار ر ماه قیمت داشته و نسخه رایگان نداشته باشد که همه‌ی تیم‌ها بتوانند به راحتی از آن استفاده کنند.

Twist

Chanty

و در نهایت بد نیست با Chanty نیز آشنا شوید. یک روش نوآورانه برای گفتگوهای خصوصی و گروهی که آن را می‌توان، ترکیبی از امکانات برنامه‌های محبوب مثل دیسکور به حساب آورد. اشتراک گذاری فایل، تماس‌های صوتی و تصویری، انجام کارهای گروهی، فضای اختصاصی برای تیم‌های مختلف و … از قابلیت‌های Chanty به حساب می‌آیند که برای تیم‌های 10 نفره رایگان است و بیشتر از آن باید به ازای هر نفر 4 دلار پرداخت نمایید.

Chanty

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *