در این مطلب قصد داریم در خصوص تبلیغات بنری روی دستگاه‌های موبایل صحبت کنیم. امروزه مردم زمان زیادی را به کار کردن با دستگاه‌های موبایل خود سپری می‌کنند. بنابراین باید خوب فکر کنید ببینید تبلیغات بنری شما روی موبایل‌های آنها چگونه کار می‌کند.

تبلیغات بنری به شما کمک می‌کند به اهداف متعدد و مختلفی جامه‌ی تحقق ببخشید؛ مثل پیدا کردن مشتریان جدید، یا بر سر زبان انداختن برند. هر کاری که سعی در انجام آن داشته باشید، موبایل بخش واقعاً مهمی از رویکرد تبلیغات بنری شما خواهد بود.

تبلیغات بنری یعنی جلب کردن توجه افراد هنگام مرور محتوای آنلاین. این موضوع در مورد دنیای موبایل نیز صدق می‌کند. اما چند تفاوت مهم نیز در این میان وجود دارد که باید مد نظر قرار دهید.

تبلیغات بنری مختص موبایل چه تفاوت‌هایی دارد؟

اجازه دهید با اندازه شروع کنیم. به تمام دستگاه‌های موبایلی که در انواع و اندازه‌های مختلف وجود دارند فکر کنید: اسمارت‌فون‌های کوچک و بزرگ، تبلت‌ها، فبلت‌ها و ساعت‌های هوشمند. از طرف دیگر چه کسی می‌داند چه دستگاه‌هایی ظرف یکی دو سال آینده محبوب خواهند شد؟

با وجود اینهمه دستگاه‌های مختلفی که مورد استفاده قرار می‌گیرد، با اطمینان خاطر می‌توان گفت رویکرد بنر‌های «تک‌سایز» نتیجه نخواهد داد. فقط یک لحظه فکر کنید؛ ممکن است بنری داشته باشید که روی تبلت بسیار نتیجه‌بخش باشد، اما روی موبایلی با اندازه‌های کوچک‌تر به شدت بزرگ و زشت به نظر می‌رسد.

یا برعکس، تبلیغی را در نظر بگیرید که برای موبایل کاملاً مناسب به نظر می‌رسد، اما توجه کاربران تبلت را به خود جلب نمی‌کند.

بنابراین اگر می‌خواهید تبلیغ بنری‌تان روی موبایل موفق عمل کند، باید کمی آزمایش کنید.

سعی کنید ترکیب مناسبی از فرمت‌های تبلیغاتی پیدا کنید که برای دستگاه‌های مورد استفاده‌ی جامعه‌ی مخاطبان‌تان مناسب باشد. این کار فرصت فوق‌العاده‌ای در اختیار شما قرار خواهد داد تا بُرد کمپین‌های تبلیغات بنری خود را تا حد چشمگیری افزایش دهید.

حالا یک خبر خوب: اگر برای اجرای تبلیغات خود از پلتفرم Google Adwords استفاده می‌کنید، می‌توانید برای خلق تبلیغات بنری با ظاهری حرفه‌ای در شکل‌ها و اندازه‌های مختلف، از Google Ad Gallery بهره بگیرید.

درست مثل کمپین‌های تبلیغات بنری معمولی، کمپین‌های تبلیغات بنری موبایلی را نیز می‌توان بر اساس علایق و سلایق روی مخاطبی که مد نظر دارید هدفگیری کرد. چه از گوگل ادوردز استفاده کنید، چه دیگر شبکه‌های تبلیغاتی موبایلی مثل inMobi، می‌توانید این کار را انجام دهید.

برای مثال، با این فرض که یک لوله‌کش باشید، می‌توانید کسانی را هدف قرار دهید که وبسایت‌های نقد و بررسی خدمات لوله‌کشی را نگاه می‌کنند.

تبلیغات بنری روی اپلیکیشن‌های موبایل

در این میان چیزی که به دنیای موبایل منحصر می‌شود این است که به نمایش آگهی های خود روی وبسایت‌ها محدود نیستید. بلکه می‌توانید یک قدم نیز فراتر بروید و روی اپلیکیشن‌های موبایل نیز تبلیغ کنید.

اپلیکیشن‌ها بخش بسیار بزرگی از زمانی که کاربران روی موبایل خود می‌گذرانند را به خود اختصاص می‌دهند. بنابراین گنجاندن اپلیکیشن‌های موبایل در رویکرد تبلیغات بنری، از هر زمان دیگری بیشتر اهمیت دارد. اگر کمی پیچیده به نظر می‌رسد نگران نباشید. در ادامه شما را با این موضوع نیز آشنا خواهیم کرد.

مثال لوله‌کش را به یاد می‌آورید؟ گفتیم می‌توانید تبلیغات بنری موبایلی‌تان را روی وبسایت‌هایی هدفگیری کنید که محتوای نقد و بررسی ارائه می‌کنند؛ درست؟ اپلیکیشن‌ها نیز تقریباً به همین ترتیب هستند. شما می‌توانید اپلیکیشن‌های به‌خصوصی را هدف قرار دهید که با کسب‌و‌کارتان ارتباط پیدا می‌کنند. در مثال بالا، اپلیکیشن‌هایی که مثلاً به ارائه‌ی محتوای آموزشی و خودآموز‌های فنی مربوط به خانه می‌پردازند، گزینه‌ی مناسبی خواهند بود.

بنابراین وقتی کاربران از این اپلیکیشن‌ها استفاده می‌کنند، آگهی‌های شما برایشان به نمایش درخواهد آمد. شما با گنجاندن اپلیکیشن‌های موبایل در تبلیغات بنری موبایلی خود می‌توانید به جمع گسترده‌تری از مشتریان بالقوه دسترسی پیدا کنید.

جمع‌بندی

موضوع تبلیغات بنری روی موبایل، با تغییر یافتن این چشم‌انداز توسط فناوری‌های جدید، به سرعت در حال تغییر و تحول است. شبکه‌های تبلیغات موبایلی متعددی وجود دارند که می‌توانید از آنها استفاده کنید، از جمله Google Adwords یا InMobi.

اگر موبایل را در استراتژی تبلیغات بنری خود لحاظ نکرده‌اید، استراتژی شما ناقص است؛ چرا که موبایل بخش بسیار بزرگی از زندگی مردم را تشکیل می‌دهد.

اگر اپلیکیشن‌ها را در استراتژی تبلیغات موبایلی خود لحاظ نکرده باشید نیز باز با همین استدلال، استراتژی شما ناقص خواهد بود.

خوشبختانه آزمون و خطا با فرمت‌ها و گزینه‌های مختلف هدفگیری کار سختی نیست و می توانید با کمی حوصله، گزینه‌هایی که نتیجه‌ی بهتری برایتان به ارمغان می‌آورند را پیدا کنید.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *