کم کردن حجم عکس یکی از دغدغه‌های قدیمی مدیران وب‌سایت‌ها و  وب مسترهاست. این روزها هم که سرعت اینترنت کندتر شده، بارگذاری تصاویر توسط مدیر سایت و بازخورد لود آنها توسط کاربران بسیار کار را سخت‌تر کرده است. چرا که بیشتر اوقات تصاویر بیش از هزاران کلمه حرف دارند. از آنجایی که یک قانون و فرمول میان کیفیت عکس و حجم آن وجود دارد، می‌خواهیم در این مقاله به روش‌های کاهش حجم عکس بپردازیم.

ابزارهای مورد نیاز برای کم کردن حجم عکس

به دلیل اینکه با کاهش حجم عکس کیفیت آن نیز افت می‌کند و این چیزی نیست که یک وبمستر می‌خواهد، الگوریتم‌‌های مختلفی برای کاهش حجم تصاویر طراحی شده‌ است. با استفاده از ابزارهای رایج کاهش حجم عکس نرم‌افزارهایی به وجود آمده تا کار ما را ساده‌تر کند. برخی از آنها را می‌توانید در کامپیوتر خود نصب کرده و هر گاه خواستید از آن استفاده کنید. برخی دیگر به شکل سایت طراحی شده‌اند و می‌توانید به اینترنت متصل شده و از طریق یک مرورگر مناسب، از خدمات آن وب سایت بهره ببرید.

در این مقاله چند نرم‌افزار و وب سایت معروف برای کاهش حجم تصاویر به شما پیشنهاد می‌کنیم تا کارتان آسان‌تر به نتیجه برسد.

فتوشاپ photoshop

یکی از مهم‌ترین ابزارها برای هر گونه تغییر در فایل با فرمت تصویر نرم افزار فتوشاپ است. این نرم افزار در دنیای عکس‌ها جادو می‌کند و هنوز رقیبی به پای آن نرسیده است.

وب سایت compressor.io

نرم افزار وب compressor.io یکی از بهترین سایت‌ها برای کاهش حجم عکس به شمار می‌رود. برای اینکه بتوانید از خدمات این سایت استفاده کنید، ابتدا باید ثبت نام کرده و وارد سایت شوید. روی گزینه TRY IT کلیک کنید و عکس خود را به صورت Drag & Drop بکشید و در بخش مورد نظر بیاندازید و یا اینکه از قسمت SELECT FILE عکس خود را انتخاب کنید. این سایت از دو حالت فشرده‌سازی بدون افت کیفیت (Lossless) و با افت کیفیت (Lossy) پشتیبانی می‌کند. برای تغییر تصاویر با فرمت png و jpg می‌بایست ساختار Lossless را انتخاب کنید.

سایت picresize

سایت picresize از قدیمی‌‌های فعال در این زمینه است و برای کاهش حجم تصاویر انتخاب مناسبی به نظر می‌رسد. این سایت امکانات متنوعی در اختیار کاربر قرار می‌دهد. شما می‌توانید در سه حالت تصویر خود را ارسال کرده و پس از ویرایش آن را مجددا دانلود کنید. در روش اول عکس را از روی درایو کامپیوتر خود برمی‌دارید. در روش دوم با وارد کردن آدرس اینترنتی عکس (URL) و همچنین امکان ارسال چند تصویر مختلف را خواهید داشت. سپس با انتخاب گزینه Continue To Edit Picture صفحه جدیدی باز می‌شود و می‌توانید تصویر مورد نظرتان را ویرایش کنید. در نهایت گزینه Im Done, Resize My Picture را بزنید تا وارد صفحه دانلود شوید و آن را در کامپیوتر خود ذخیره کنید.

سایت squoosh.app

وب سایت squoosh.app یکی دیگر از سایت‌های کاربردی برای کم کردن حجم عکس است. ابتدا روی گزینه Select An Image و آپلود عکس کلیک می‌کنید و سایت خودش تصویر را برایتان فشرده می‌کند. بعد از فشرده‌سازی فایل، شما می‌توانید از باکس سمت راست بر روی آیکون دانلود کلیک کرده و تصویر فشرده شده را تحویل بگیرید.

سایت imageresizer

در سایت  imageresizer با یک ابزار قدرتمند و انعطاف‌پذیر روبرو می‌شوید که امکانات مختلفی را در اختیارتان می‌گذارد. شما به کمک این سایت می‌توانید عکستان را ری‌سایز (Resize) و یا تغییرات مهم دیگری را بر روی آن اعمال کنید. همچنین با مشخص کردن میزان فشرده‌سازی یا فرمت خروجی، تصویر خود را ذخیره و دریافت کنید.

سایت compressnow

سایت compressnow را می‌توان یک ابزار قدرتمند برای کاهش حجم تصاویر برشمرد. این سایت تصاویر شما را در سه فرمت jpg و png و gif دریافت می‌کند و با انتخاب درصد فشرده‌سازی و زدن گزینه Comperes Now این کار انجام می‌شود. به کمک این سایت شما می‌توانید ده تصویر را به طور همزمان ویرایش کنید.

سایت imagecompressor.com

یکی دیگر از سایت‌های خوب در زمینه کاهش حجم تصویر با افت کیفیت کمتر imagecompressor.com است. شما به سادگی با کلیک بر روی Upload Files تصویر مورد نظر خود را آپلود می‌کنید و  پس از فشرده‌سازی گزینه Download All را برای دریافت تصویر می‌زنید. در نهایت سایت با مقایسه دو تصویر قبل و بعد از تغییر شما را از کیفیت عکس آگاه می‌کند.

به جز موارد گفته شده در این مقاله سایت‌ها و نرم‌افزارهای دیگری نیز برای کم کردن حجم تصاویر وجود دارد که به آنها اشاره نشده است.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *