حتماً تا به حال کاربر یا مشتری کسب و کارهای آنلاین هم بوده اید! فرقی نمی کند که شما کالای موردنیاز روزانه خود را به صورت اینترنتی سفارش می دهید یا فقط ماهی یک بار خرید می کنید. در هر صورت شما مشتری یک یا چند کسب و کار آنلاین هستید. تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که پشت هر کسب و کار آنلاینی افرادی مانند شما در حال مدیریت هستند؟ اگر این طور است، پس چرا شما یک کسب و کار آنلاین نداشته باشید؟ یکی از مهم ترین مشکلات کاربران که باعث می شود تا کسب و کار آنلاین خود را راه اندازی نکنند، نداشتن ایده است! اگر ایده داشته باشند، شاید کسب و کارشان را راه اندازی کنند.

شروع یک کسب و کار آنلاین هم با ایده است! در واقع هر کسب و کاری آنلاینی که در اینترنت حضور دارد، به خاطر این بوده است که روزی یک ایده به ذهن موسس آن رسیده است. مشکل شما هم نداشتن ایده راه اندازی کسب و کار آنلاین است؟ جای نگرانی نیست. در این مقاله می خواهیم به بررسی 28 مورد از بهترین ایده های راه اندازی کسب و کار آنلاین بپردازیم! پس اگر به فکر راه اندازی کسب و کارتان هستید اما ایده مناسبی ندارید، در این مقاله با ما همراه باشید.

راه اندازی کسب و کار آنلاین را از کجا شروع کنیم؟

راه اندازی کسب و کار آنلاین اصلاً کار سختی نیست اما توسعه آن هم کار ساده ای نیست! تا زمانی که این ذهنیت را داشته باشید که راه اندازی کسب و کار آنلاین سخت است، آن را شروع نمی کنید. از طرف دیگر، تا زمانی که اعتقاد شما این است که رقابت در کسب و کار آنلاین ساده است، باز هم نمی توانید جلوی شکست کسب و کارتان را بگیرید. ذهنیت شما باید بر این اساس باشد که راه اندازی کسب و کار آنلاین اصلاً کار سختی نیست اما رشد آن کار دشواری است. قبل از آشنایی با ایده های راه اندازی کسب و کار آنلاین، بهتر است با مراحل راه اندازی آن آشنا شوید! 4 مرحله راه اندازی کسب و کار آنلاین عبارتند از:

  • پیدا کردن ایده برای راه اندازی کسب و کار آنلاین

اولین قدم برای راه اندازی کسب و کار آنلاین پیدا کردن ایده است! در واقع شما باید بدانید که قرار است در چه حوزه ای فعالیت کنید. اگر حوزه مناسب خود را انتخاب کنید، به راحتی می توانید آن را شروع کنید. البته در هر حوزه هم ایده های مختلفی وجود دارد؛ مثلاً حوزه پوشاک را در نظر بگیرید. شما می توانید پوشاک به صورت عمده خریداری کنید و خرده بفروشید. همچنین می توانید خودتان پارچه بگیرید و پوشاک تولید کنید. حتی می توانید لباس خام بگیرید و چاپ روی آن را انجام دهید و بفروشید. بنابراین باید ایده شما کاملاً دقیق باشد و بهتر است، به صورت تخصصی روی یک حوزه خاص فعالیت کنید.

  • تحقیق در مورد بازار رقابتی

پس از آن که ایده خود را پیدا کردید، زمان تحقیق بازار می رسد. شما باید ببینید که در حوزه موردنظر شما بازار چگونه است! گاهی اوقات رقابت آن قدر سنگین است که اگر بودجه زیادی ندارید، بهتر است اصلاً وارد آن نشوید. گاهی اوقات رقابتی در کار نیست، دلیل آن هم این است که مخاطبان و مصرف کنندگان آن در کشور ما وجود ندارند. گاهی اوقات هم کاربران نیاز دارند اما افراد زیادی به آن دقت نکرده اند؛ بنابراین رقابت کم اما درخواست زیاد است. بنابراین با تحقیق در مورد بازار می توانید به این نتیجه برسید که ایده در نظر گرفته شده می تواند مناسب باشد یا خیر.

  • راه اندازی کسب و کار

پس از تحقیق بازار زمان راه اندازی کسب و کارتان می رسد! راه اندازی کسب و کار آنلاین تنها شامل راه اندازی یک سایت یا صفحه اینستاگرام نیست. بلکه باید مشخص کنید که محصول شما از کجا تامین می شود یا تیمی که قرار است خدمات موردنظر را انجام دهند را مشخص کنید. پس از آن، زمان راه اندازی کسب و کار فرا می رسد و شما صاحب یک کسب و کار آنلاین هستید. فراموش نکنید که هر کسب و کاری سختی های خاص خود را دارد و نباید فراموش کرد که راه اندازی کسب و کار، تازه شروع کارتان است. تدوین استراتژی کسب و کار و اهداف خود را هم فراموش نکنید!

  • برندسازی، بازاریابی و فروش

قدم بعدی که یک قدم مستمر است، برندسازی است. باید برند خود را در ذهن کاربران جا بیندازید تا از محصولات یا خدمات شما استفاده کنند. در واقع برندسازی به این معنی است که ببینید کاربران قرار است شما را به چه عنوانی بشناسند. قدم بعدی بازاریابی و فروش است! بازاریابی به این معنی است که محصولات خود را معرفی کنید تا کاربران از آن استفاده کنند. در بازار رقابتی امروز باید به دنبال وجه تمایز و نقاط قوت محصولات خود باشید! در واقع باید بتوانید نقطه قوتی برای محصول خود پیدا کنید و روی آن تمرکز کنید تا کاربران محصول شما را به محصول رقیبان ترجیح بدهند.

بنابراین قدم اول برای راه اندازی کسب و کار آنلاین داشتن ایده است! پس اگر ایده ای برای شروع کسب و کار اینترنتی خود ندارید، در ادامه همراه ما باشید تا به بررسی بهترین ایده های راه اندازی کسب و کار اینترنتی در سال 2022 بپردازیم.

28 ایده برای راه اندازی کسب و کار آنلاین

قصد شروع کسب و کار آنلاین را دارید اما ایده ای برای آن ندارید؟ ایرادی ندارد. در این بخش از مقاله می خواهیم به بررسی بهترین ایده هایی که با کمک آن می توانید کسب و کار آنلاین خود را شروع کنید می پردازیم. علاوه بر این که ایده را بررسی می کنیم، مزایای آن را هم بررسی می کنیم تا راحت تر بتوانید تصمیم بگیرید که کدام ایده بیشتر به درد شما می خورد. 30 مورد از بهترین ایده های راه اندازی کسب و کار آنلاین در سال 2022 عبارتند از:

  1. راه اندازی برند تولید لباس

شاید شما هم برندهای تولید لباس را در اینستاگرام دیده باشید! در واقع برخی از افراد شروع به راه اندازی برند خود کرده اند و با تولید لباس های جذاب و خاص، توانسته اند جایگاه خوبی کسب کنند. اگر شما هم می توانید در زمینه تولید لباس ایده پردازی های خوبی داشته باشید و لباس های شیک و جذاب تولید کنید، این ایده مناسب شما است. اگر بودجه کافی ندارید، می توانید از تولید تیشرت با نام برند خود شروع کنید! تقریباً ارزان ترین نوع پوشاکی است که می توانید از آن برای راه اندازی یک برند تولید لباس استفاده کنید.

مهم ترین مزایای راه اندازی برند لباس عبارتند از:

افراد هر روز از لباس های مختلفی استفاده می کنند! در واقع هیچ چیزی نمی تواند به اندازه لباس نظر کاربران را جلب کند.

لباس محصول گران قیمتی نیست و پس از تولید به سرعت می توانید فروش خود را آغاز کنید! در واقع مراحل طراحی، تولید، عرضه و فروش لباس نسبت به محصولات دیگر کوتاه تر است.

با کمی خلاقیت می توانید لباس های خاص و شیک تولید کنید و طرح های خود را روی لباس مشتریان قرار دهید! با داشتن خلاقیت و تولیدات خاص می توانید سود واقعی بسیار زیادی کسب کنید.

  1. راه اندازی کسب و کار دراپ شیپینگ (dropshipping)

شاید تا به حال نام دراپ شیپینگ به گوشتان نخورده باشد اما با آن آشنا هستید! اگر سرمایه لازم برای تامین یا تولید محصول را ندارید، می توانید با یک تولیدکننده یا فروشنده دیگری صحبت کنید تا محصول آن ها را بفروشید. در واقع شما برای محصولات آن ها بازاریابی می کنید و هنگامی که آن محصول به فروش برسد، از تامین کننده درخواست ارسال کالا را می کنید. مهم ترین مزیت این روش کسب درآمد این است که ریسک آن بسیار پایین است و سرمایه کمی نیاز دارد! در واقع شما تنها محصولاتی را از تامین کننده می خرید که مشتری از شما خریداری کرده است.

مهم ترین مزایای راه اندازی دراپ شیپینگ عبارتند از:

  • نیازی به انبار کردن محصول در یک مکان فیزیکی ندارید! این مسئله باعث می شود تا هزینه ای بابت انبار و خرید محصول موردنظر ندهید و ریسک اقتصادی کمتری به همراه دارد.
  • هنگامی که کاربر از شما خرید می کند، بقیه مراحل توسط تامین کننده انجام می شود! در واقع تامین کننده محصول را ارسال می کند و نیازی نیست که دردسر بسته بندی و ارسال کالا را داشته باشید. در واقع دغدغه های شما بسیار کمتر خواهد بود.
  • مزیت دیگر دراپ شیپینگ این است که از هر جایی می توانید کسب و کارتان را مدیریت کنید! در واقع نیازی نیست که در انبار یا دفتر کار خود باشید. می توانید در خیابان، کافه، رستوران، اتاق یا هر جای دیگری که هستید سفارشات خود را مدیریت کنید.

بنابراین یکی از کم دردسرترین و کم ریسک ترین ایده های راه اندازی کسب و کار آنلاین دراپ شیپینگ است که می توانید درآمد خوبی هم از آن کسب کنید.

  1. راه اندازی کسب و کار هنری و فروش آثار

احتمالاً در اینستاگرام صفحاتی را دیده اید که افراد آثار هنری خود را به فروش می رسانند؛ مثل آثار طراحی چهره کاربران. بنابراین فرقی نمی کند که شما نقاش، موزیسین، عکاس یا در هر زمینه دیگری از هنر فعالیت داشته باشید. در هر صورت شما پتانسیل بسیار بالایی برای راه اندازی کسب و کار آنلاین دارید. به عنوان مثال اگر شما عکاس یا نقاش هستید، می توانید تصاویر جذاب و زیبایی آماده کنید. سپس آن را بر روی شاسی چاپ کرده و هر کاربری که آن را خریداری کرد، برای او ارسال کنید. همچنین می توانید موسیقی یا بیت آهنگ را هم به صورت دیجیتالی آماده کرده و به فروش برسانید.

مهم ترین مزایای راه اندازی کسب و کار فروش آثار هنری عبارتند از:

  • اگر هنرمند هستید، می توانید آثار هنری خود را به خانه مردم وارد کنید و بخشی از زندگی روزمره آن ها را تشکیل دهید.
  • با راه اندازی یک فروشگاه آنلاین برای فروش آثار هنری می توانید پلتفرمی برای نمایش و فروش آثار داشته باشید و به مرور زمان شناخته شده تر باشید.
  • اگر هنرمند هستید، با راه اندازی چنین کسب و کاری به بقیه می گویید که هنر فقط سرگرمی نیست، بلکه یک روش زندگی است که می تواند پرسود باشد. این مسئله بقیه کاربران را تشویق می کند که جریان درآمدی خود را از طریق هنر راه اندازی کنند و به خاطر مسائل امرار معاش به سراغ کسب و کار دیگری نروند.

بنابراین اگر هنرمند هستید، پتانسیل بسیار بالایی برای کسب درآمد از هنر وجود دارد که پیشنهاد می کنیم پلتفرم آنلاین خود را برای فروش آثاری هنری خود راه اندازی کنید.

  1. فریلنسر نویسنده، طراح یا توسعه دهنده شوید!

یکی دیگر از ایده های کسب درآمد آنلاین فریلنسر شدن است! فریلنسرها افرادی هستند که پروژه افراد دیگر را انجام می دهند و به ازای آن، هزینه دریافت می کنند. فریلنسرها نه تنها درآمد خوبی دارند، بلکه کمک زیادی به کاربران دیگر هم می کنند. البته برای فریلنسر شدن باید این واقعیت را بپذیرید که فریلنسرها واقعاً کار می کنند و کار کردن آن ها برای سرگرمی نیست. در واقع فریلنسری سبک زندگی خاصی است که مزایای و معایب خاص خود را دارد. برای گرفتن پروژه می توانید از طریق سایت های فریلنسری اقدام کنید و البته برندسازی شخصی در گرفتن پروژه های مناسب به شما کمک زیادی می کند.

مهم ترین مزایای فریلنسری عبارتند از:

  • فریلنسرها خودشان انتخاب می کنند که چه پروژه ای را انجام دهند و چقدر بابت آن پروژه دستمزد بگیرند.
  • فریلنسرها در هر جایی نظیر خانه یا کافه می توانند کار خود را انجام دهند و نیاز به حضور فیزیکی در یک محل خاص نیست.
  • افراد کارمند هم می توانند ساعت های اضافی خود را به فریلنسری اختصاص دهند تا پول بیشتری در بیاورند.
  • در فریلنسری کافی است چند نمونه کار باکیفیت و جذاب داشته باشید تا بتوانید پروژه های زیادی دریافت کنید.

فریلنسری سخت نیست اما باید با شیوه زندگی فریلنسری آشنا باشید و بدون اطلاعات قبلی وارد آن نشوید.

  1. راه اندازی کسب و کار آموزش دوره آنلاین

یک ایده راه اندازی کسب و کار آنلاین که سرمایه بسیار کمی می خواهد، آموزش دوره آنلاین است. در واقع این روش کسب درآمد، یک روش درآمد غیرفعال است اما می تواند بسیار پرسود باشد. اگر در یک حوزه مهارت و تخصص دارید، کافی است همان مورد را به دوره آنلاین تبدیل کنید. کاربرانی وجود دارند که می خواهند مهارت شما را یاد بگیرند و شما هم می توانید از این طریق درآمد خوبی داشته باشید. هر چقدر افراد بیشتری به آن حوزه علاقه مند باشند و در دوره شما شرکت کنند، میزان درآمد شما هم بیشتر خواهد شد.

مهم ترین مزایای راه اندازی کسب و کار آموزش آنلاین عبارتند از:

  • تنها کافی است یک بار دوره آموزشی خود را ضبط کنید و برای همیشه از آن درآمد داشته باشید! نهایتاً هر از گاهی آن دوره را بروزرسانی می کنید اما این کار زمان زیادی از شما نمی گیرد.
  • با هفته ای چند ساعت زمان گذاشتن می توانید یک دوره عالی ضبط و تدوین کنید که کاربران هم بتوانند از آن استفاده کنند.
  • برای تهیه یک دوره آموزشی نیاز به کسب اطلاعات جدید نیست، زیرا شما از قبل دانش مربوطه را داشته اید. تنها کافی است آن را با کاربران به اشتراک بگذارید.
  • علاوه بر این که درآمد خوبی خواهید داشت، می توانید حس رضایت از این که چیزی به دیگران یاد می دهید را داشته باشید.

با داشتن کسب و کاری برای آموزش آنلاین، می توانید دانشجویانی از سراسر دنیا داشته باشید.

  1. راه اندازی کسب و کاری برای معامله کالای دست دوم

کاربرانی وجود دارند که کالای دست دوم را به خرید کالا نو ترجیح می دهند؛ دلیل آن هم هزینه کمتر است. اگر شما هم در زمینه معامله کالای دست دوم فعالیت دارید، می توانید یک کسب و کار راه اندازی کنید تا کاربران دیگر هم بتوانند محصولی را خرید و فروش کنند. برای این کار کافی است یک سایت راه اندازی کنید و اعتماد کاربران به خود را افزایش دهید. به همین راحتی می توانید کسب و کاری داشته باشید که مردم حاضر می شوند کالای دست دوم خود را خرید و فروش کنند. این ایده راه اندازی کسب و کار آنلاین می تواند بسیار پرسود باشد که اگر علاقه دارید، پیشنهاد می کنیم آن را شروع کنید.

مهم ترین مزایای راه اندازی کسب و کار معاملات کالای دست دوم عبارتند از:

  • با راه اندازی پلتفرمی برای خرید و فروش کالا دست دوم، نیاز کاربران را رفع می کنید.
  • با راه اندازی چنین کسب و کاری می توانید درآمد خوبی داشته باشید؛ زیرا کاربران حاضرند پورسانت خوبی به شما بدهند.
  • حاشیه سود بسیار زیادی خواهید داشت؛ می توانید یک کلاه 2 دلاری خریداری کنید و آن را به قیمت 40 دلار به کسی که در حال جمع آوری کلکسیون کلاه است بفروشید.
  • برخی از کالاهای دست دوم واقعاً منحصر به فرد هستند و افراد نمی توانند مانند آن را در هیچ کجا پیدا کنند. بنابراین حاضرند پول بسیار خوبی به شما بدهند؛ حتی می توانید از سیستم مزایده برای چنین کالاهایی استفاده کنید.

بنابراین راه اندازی کسب و کار معاملات کالای دست دوم می تواند بسیار پرسود باشد؛ اگر به آن علاقه دارید، راه اندازی کنید.

  1. کسب درآمد از طریق چاپ کتاب خود

تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که یک کتاب چاپ کنید؟ یا اصلاً این ایده به ذهنتان رسیده است که ممکن است نام شما در میان لیست پر فروش ترین کتاب های دنیا باشد؟ شاید از نظر کاربران زیادی این موضوع شبیه به رویا باشد اما دور از دسترس نیست. کافی است یکی از کتاب های شما پرفروش شود! شما را به یک فرد ثروتمند تبدیل می کند. فرقی هم نمی کند که کتاب شما تخیلی است یا آموزشی! در هر صورت مخاطبان خود را دارد و می توانید بهترین نتایج را بگیرید. پس یکی از راه های کسب درآمد از اینترنت این است که کتابی بنویسید و از طریق اینترنت آن را به فروش برسانید.

مهم ترین مزایای کسب درآمد از طریق نوشتن کتاب عبارتند از:

  • اگر اطلاعات خوبی در یک زمینه خاص دارید و می توانید یک کتاب عالی بنویسید، چرا نباید کسی آن را بخواند؟ کتاب خود را بنویسید و آن را به دست خوانندگانش برسانید. این کار به رشد افراد دیگر کمک زیادی می کند.
  • حتماً نیازی به چاپ کتاب نیست، بلکه می توانید نسخه الکترونیک آن را در اختیار کاربران قرار دهید.
  • اگر از نوشتن لذت می برید، شایسته آن هستید که از لذت بردن خود هم پول در بیاورید! پس اگر از نوشتن کتاب لذت می برید، زمان آن رسیده است که از آن پولی به جیب بزنید و معروف تر شوید.

نوشتن کتاب نه تنها کاری است که می تواند درآمد خوبی برای شما داشته باشد، بلکه به رشد افراد دیگر هم کمک زیادی می کند.

  1. کسب درآمد از طریق راه اندازی وبلاگ

تا به حال در مورد وبلاگ نویسی چیزی شنیده اید؟ در واقع وبلاگ نویسی به این معنی است که شما بلاگی را راه اندازی کنید و در آن محتوای موردنظر خود را انتشار دهید. این محتوا می تواند خبری، سرگرمی، آموزشی یا هر چیز دیگری باشد. اگر در زمینه خاصی تخصص دارید، می توانید در همان زمینه آموزش هایی ارائه کنید. پس از مدتی شما به یک وبلاگ نویس معتبر تبدیل می شوید و می توانید از روش های مختلف کسب درآمد کنید. نکته مهم در وبلاگ نویسی این است که بتوانید مخاطب را درگیر و وفادار کنید. همچنین باید سعی کنید محتوای مخاطب محور منتشر کنید و جامعه ای را پرورش دهید که به شما اعتماد دارد.

مهم ترین مزایای راه اندازی وبلاگ برای کسب درآمد عبارتند از:

  • وبلاگ پتانسیل رشد نامحدود دارد! در وبلاگ می توانید از هر چیزی کسب درآمد کنید که مهم ترین آن ها همکاری در فروش، فروش دوره آموزشی، سرمایه گذاری، کسب درآمد از طریق اشتراک پولی کاربران و… است.
  • وبلاگ نویسی در دراز مدت پربازده خواهد بود و نمی توانید یک شبه به نتایج خوبی برسید.
  • وبلاگ نویسی به شما کمک می کند تا نوشتن خود را تمرین کنید و مهارت های لازم را کسب کنید.

بنابراین وبلاگ نویسی برای همه کاربران مناسب است تا چیزی را منتشر کنند! مهم ترین مسئله در وبلاگ نویسی این است که بتوانید نظر کاربران را جلب کنید.

  1. کسب درآمد از طریق دستیار مجازی شدن

اگر وارد یک شرکت فیزیکی شوید، اکثر آن ها منشی دارند. منشی در واقع کسی است که هماهنگ ها را انجام می دهد و در انجام برخی از کارهای شرکت کمک می کند! دستیار مجازی هم نوعی منشی است که به صورت مجازی به افراد کمک می کند تا کارهای عمومی را انجام دهند. مثلاً هماهنگ زمان ملاقات با رییس شرکت از مهم ترین آن ها است. البته وظایف دستیار مجازی کاملاً بستگی به کسب و کارتان دارد! مثلاً ممکن است یک فرد از شما بخواهد که ثبت نام کاربران در یک دوره آموزشی را انجام دهید و دیگری از شما بخواهد که قرارهای ملاقات و جلسات را هماهنگ کنید.

مهم ترین مزایای تبدیل شدن به دستیار مجازی عبارتند از:

  • شما می توانید مشتری خود را انتخاب کنید! در واقع می توانید انتخاب کنید که دستیار مجازی چه کسی باشید. در ابتدای مسیر ممکن است ندانید که علاقه دارید چه کاری انجام دهید اما در ادامه مسیر، می توانید اولویت های خود را مشخص کنید.
  • با افراد مختلفی در ارتباط هستید و این کار تنها به کمک اینترنت صورت می گیرد. حتی گاهی اوقات ممکن است با واسطه فردی که دستیار مجازی او هستید، با مشتریان و افراد بزرگی در سراسر دنیا ارتباط برقرار کنید.
  • شما می توانید کسب و کارتان را به یک شبکه دستیار مجازی متصل کنید تا کارها را به راحتی مدیریت کنید! حتی ممکن است کسب و کار شما به قدری بزرگ شود که نیاز به استخدام چند نفر برای مدیریت آن داشته باشید و نیاز باشد که به آن ها آموزش دهید.

بنابراین اگر می خواهید دستیار مجازی شوید، می توانید انتخاب کنید که با چه کسی کار کنید و در واقع، دستیار مجازی چه فرد یا کسب وکاری شوید.

  1. کسب درآمد از طریق تبدیل شدن به اینفلوئنسر

اگر در اینستاگرام فعالیت می کنید، حتماً چندین اینفلوئنسر را هم دنبال می کنید! اما آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که می توانید به اینفلوئنسر حوزه کاری خود تبدیل شوید؟ این روزها اینفلوئنسرها در صدر کمپین های تبلیغات شبکه های اجتماعی قرار دارند و فرصت بسیار خوبی برای کسب درآمد از آن است. اگر در حوزه ای فعالیت دارید و متخصص آن حوزه هستید، شانس زیادی برای تبدیل شدن به اینفلوئنسر دارید. کافی است اطلاعات خوبی به کاربران بدهید و مخاطبان حوزه خود را جذب کنید. از آن پس، می توانید خودتان محصولی نظیر دوره آموزشی بفروشید یا تبلیغات کسب و کارهای دیگر را انجام دهید.

مهم ترین مزایای تبدیل شدن به اینفلوئنسر عبارتند از:

  • اگر به حوزه بازاریابی علاقه دارید، اینفلوئنسرها از این حوزه دور نیستند و می توانید به عنوان یک سرمایه گذاری تجاری روی آن حساب کنید.
  • با برندهای مختلف و جدیدی آشنا می شوید و همکاری خواهید داشت! این کار نه تنها از لحاظ تجاری برای شما مناسب است، بلکه به رشد برند شما هم کمک زیادی می کند.
  • حتی بدون نشان دادن چهره خود هم می توانید به فردی تاثیرگذار تبدیل شوید! مثلاً می توانید از یک کاراکتر انیمیشنی استفاده کنید و با کمی خلاقیت، شهرت بسیار زیادی پیدا کنید.

مهم ترین عاملی که باعث می شود تا اینفلوئنسری در اینستاگرام درآمد خوبی داشته باشد، این است که برای کسب درآمد بالا از اینستاگرام نیاز به میلیون ها فالوور ندارید. با چند هزار فالوور هم می توانید درآمد خوبی داشته باشید؛ به شرط آن که واقعاً با کاربران تعامل خوب و سازنده داشته باشید.

  1. کسب درآمد از طریق ایجاد سایت و اپلیکیشن

اگر با فناوری آشنا هستید و مهارتی در کدنویسی بدست آورده اید، شانس زیادی برای کسب درآمد از طریق راه اندازی سایت و اپلیکیشن دارید. شما می توانید خدماتی در این زمینه ارائه کنید و البته، کاربران زیادی واقعاً به آن نیاز دارند. این مسئله می تواند درآمد بسیار خوبی برای شما ایجاد و در این حوزه شناخته شوید. همچنین می توانید برای خود سایت یا اپلیکیشنی راه اندازی کنید و به ازای خدماتی که در آن ارائه می کنید، کسب درآمد کنید. حتی می توانید با افزایش ترافیک سایت خود، از طریق تبلیغات یا همکاری در فروش هم درآمدهای بسیار خوبی کسب کنید.

مهم ترین مزایای ایجاد سایت و اپلیکیشن عبارتند از:

  • تکنولوژی از زندگی کاربران خارج نمی شود و همیشه متقاضیان زیادی دارد. بنابراین اپلیکیشن ها و سایت ها همیشه در حال رشد هستند و تقاضای بازار برای آن همیشه بالا است.
  • تعداد زیادی پلتفرم برای راه اندازی سایت و اپلیکیشن وجود دارد! اگر از یکی خسته شدید یا امکانات آن پاسخگوی نیاز شما نبود، آن را رها کرده و به سراغ پلتفرم دیگری بروید. در واقع دست شما در این زمینه بسته نیست و حق انتخاب خواهید داشت.

بنابراین ایجاد سایت و اپلیکشن یکی از بهترین راه هایی است که با استفاده از آن می‌توانید درآمدهای آنلاین بسیار خوبی داشته باشید.

در این مقاله به بررسی چند مورد از مهم ترین ایده های راه اندازی کسب و کار آنلاین پرداختیم تا اگر قصد شروع کسب و کاری را دارید اما ایده نداشتید، از آن ها استفاده کنید.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Join the Conversation

1 Comment

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *