شاید برای شما هم پیش آمده باشد که در دنیای آنلاین تبلیغات کرده باشید اما بازخورد خوبی از آن دریافت نکرده باشید. دلایل مختلفی برای این موضوع وجود دارد اما مهم ترین دلیلی که می تواند برای بازدهی نداشتن تبلیغات در نظر گرفتن، عدم رعایت اصول طراحی گرافیک برای تبلیغات است. اگر گرافیک تبلیغات شما مناسب نباشد، هر چقدر هم که هزینه کنید نمی توانید بازدهی خوبی بگیرید. پس باید چه کار کرد؟

تنها راهی که وجود دارد این است که اصول طراحی گرافیک برای تبلیغات موفق را یاد بگیرید و سپس اقدام به طراحی تبلیغات خود کنید. در این مقاله می خواهیم به بررسی کامل این موضوع بپردازیم و ببینیم که در طراحی تبلیغات باید چه چیزهایی را رعایت کرد.

طراحی گرافیک برای تبلیغات چیست؟

طراحی گرافیک برای تبلیغات یکی از بخش های بسیار مهم در تبلیغات اینترنتی محسوب می شود. اگر کمپین های چند صد میلیونی هم ببندید اما طراحی گرافیک شما مناسب نباشد، ممکن است بازدهی شما در حد یک تبلیغ کوچک هم نباشد. دلیل آن دیده نشدن تبلیغ نیست، بلکه دلیل آن این است که کاربر تبلیغ شما را می بیند اما ترغیب نمی شود که به دنبال آن برود. بنابراین رعایت اصول طراحی می تواند در هزینه های شما صرفه جویی کند و نرخ تبدیل را تا حد بسیار زیادی بالا ببرد. جالب است بدانید که طراحی گرافیک برای تبلیغات نقش خنثی ندارد؛ یا به نفع شما است یا به ضررتان.

گاهی اوقات کاربران فکر می کنند که طراحی گرافیک تنها جنبه ظاهری دارد و فرقی نمی کند که چه چیزی در طراحی های شما به کار رفته باشد. در حالی که طراحی گرافیک نقش ارتباط موثر را دارد که اگر طراحی آن به خوبی شکل گرفته باشد، می توانید بهترین نتیجه را بگیرید اما اگر به خوبی انجام نشده باشد تنها زمان و بودجه خود را هدر می دهید. برای آن که بهتر با این موضوع آشنا شوید، بهتر است به بررسی این موضوع بپردازیم که طراحی گرافیک در تبلیغات چه چیزی است و چه چیزی نیست! در این صورت بهتر می توانید طراحی گرافیک خود را انجام دهید:

  • طراحی گرافیک چه چیزی است؟

برای آن که بتوانید به درک خوبی از طراحی گرافیک تبلیغات برسید، باید ببینیم که طراحی گرافیک برای تبلیغات دقیقاً چه چیزی است. طراحی گرافیک تنها یک مسئله برای تزیین تبلیغات نیست، بلکه باید بتواند با کاربر ارتباط برقرار کند. بنابراین زیبایی تبلیغات تنها بخشی از طراحی گرافیک است، اما مسئله مهم تر کارآمد بودن آن است. هنگامی که کاربر به طراحی گرافیک تبلیغات شما نگاه می کند، باید بتواند با آن ارتباط برقرار کند. اگر تنها زیبایی تبلیغ کاربر را جلب کند، هنگامی که به سراغ محتوای آن می رود نظرش عوض می شود.

طراحی گرافیک باید متناسب با شرایط و کسب و کارتان باشد. گاهی اوقات شما می خواهید برای شرایط خاصی تبلیغات بروید که در این صورت باید متناسب با همان شرایط طراحی صورت بگیرد. کپی رایتینگ بخش مهمی از تبلیغات شما است و نحوه ارائه آن در طراحی گرافیک بخش مهم تر. پس اگر می خواهید کمپین های تبلیغاتی شما بهترین نتیجه را بگیرد، باید در طراحی گرافیک خود همه چیز را رعایت کنید.

  • طراحی گرافیک تبلیغاتی چه چیزی نیست؟

یکی از دیدگاه های اشتباهی که در مورد گرافیک وجود دارد، این است که تنها زیبایی مهم است. در این صورت شما بر اساس سلیقه خود و بدون در نظر گرفتن شرایط گرافیک تبلیغات را طراحی می کنید. شاید طراحی شما زیبا شود اما موثر نیست! در این صورت با همان طراحی که بر اساس سلیقه خود انجام داده اید کمپین تبلیغاتی اجرا می کنید اما پس از پایان آن متوجه می شوید که موثر نبوده است.

در حال حاضر بیلیبوردها و بنرهای تبلیغاتی بسیار زیبایی را در سطح خیابان مشاهده می کنیم که نمی توانیم با آن ارتباط بگیریم. دلیل این مسئله هم دقیقاً این است که طراحی بسیار زیبا است اما نمی تواند پیام موردنظر را منتقل کند. بنابراین طراحی گرافیکی برای تبلیغات تنها استفاده از تصویر، رنگ و فونت مناسب نیست بلکه باید بتواند تاثیرگذار باشد. فراموش نکنید که تبلیغات در صورتی که درست اجرا نشود فقط هزینه و زمان شما را هدر می دهد که هیچ کس دوست ندارد چنین اتفاقی بیفتد.

مهم ترین فاکتورها برای طراحی گرافیک در تبلیغات موفق کدام هستند؟

اکنون که با مفهوم درست طراحی گرافیک در تبلیغات آشنا شدید، زمان آن رسیده است که اصول آن را مرحله به مرحله اجرا کنید. اصول تبلیغات از 7 مورد تشکیل شده است که عدم وجود هر یک از آن ها می تواند به کمپین شما آسیب بزند و در نهایت بودجه شما هدر برود. برای طراحی گرافیک در تبلیغات موفق باید این اصول را رعایت کنید یا این که از تیم طراحی کمپین های تبلیغات موفق استفاده کنید. ما در این بخش از مقاله تمام این اصول را بررسی می کنیم تا اگر خودتان قصد طراحی گرافیک برای تبلیغات را داشتید، بتوانید بهترین نتیجه را بگیرید:

یک) برنامه ریزی

اولین و مهم ترین قدم برای طراحی گرافیک تبلیغات این است که یک برنامه ریزی درست داشته باشید! برنامه ریزی برای چی؟ برنامه ریزی برای کمپین تبلیغاتی که بتواند شما را به هدفتان برساند. در واقع همه چیز برای اجرای کمپین تبلیغاتی به هدف شما بر می گردد. اگر هدف خود را به درستی انتخاب نکنید، حتی نمی توانی در پایان تبلیغات بگویید که کمپین شما موفق بوده است یا نه. چرا که موفقیت یک کمپین تبلیغاتی تنها با هدف بررسی می شود و اگر هدفی نداشته باشید نمی توانید بگویید که موفق بوده است یا نه! چند مورد از سوالاتی که برای برنامه ریزی تبلیغات باید از خودتان بپرسید عبارتند از:

  • بازاریابی شما برای چه کسانی است؟

اولین و مهم ترین سوالی باید در مورد تبلیغات مطرح کنید، این است که بازاریابی را برای چه کسانی انجام می دهید! کمپین تبلیغاتی شما برای جذب مخاطبان هدف انجام می شود؛ بنابراین بازاریابی شما هم برای این دسته از کاربران صورت می گیرد. اگر بازاریابی را به درستی انجام دهید، می توانید مخاطبان هدف خود را شناسایی کنید. البته برعکس این موضوع هم وجود دارد! اگر مخاطبان هدف را به خوبی شناسایی کنید، می توانید راحت تر در مورد این که برای چه کسانی در حال بازاریابی هستید تصمیم بگیرید. پاسخ به این سوال روی مراحل بعدی طراحی گرافیک هم تاثیر مستقیم دارد.

  • کدام فعالیت مطلوب را انجام می دهید؟

یکی دیگر از سوالاتی که در این مرحله باید از خودتان بپرسید، این است که کسب و کار شما در حال انجام چه فعالیتی است. کسب و کارها محصولات یا خدماتی ارائه می کنند و همین به معنای انجام یک فعالیت مطلوب است. چرا که شما در حال رفع نیاز کاربران هستید و اگر کاربر محصولی از شما خریداری می کند، به این دلیل است که می خواهد نیازش رفع شود. همچنین اگر خدماتی ارائه می کنید، کاربر به آن نیاز دارد و اگر شما بتوانید نیاز او را برطرف کنید از خدمات شما استفاده می کند. بنابراین در این مرحله باید به این سوال پاسخ دهید که فعالیت شما دقیقاً چه چیزی است!

  • کاربران چه سودی از کسب و کارتان می برند؟

یکی دیگر از سوالات بسیار مهمی که باید از خودتان بپرسید، این است که کاربر چه سودی از کسب و کار شما می برد. اگر محصولی ارائه می کنید که در فروشگاه های دیگر هم وجود دارد، چه دلیلی باعث می شود تا کاربر از شما خرید کند. کیفیت بالا، قیمت مناسب، پشتیبانی یا چیزهای دیگر؟ فرقی نمی کند، در هر حال کاربر باید با استفاده از کسب و کارتان سودی ببرد. همچنین اگر خدمات ارائه می کنید، باید روی کیفیت مانور بدهید. چرا که کاربران در استفاده از خدمات، کیفیت برایشان اهمیت بسیار زیادی دارد و می خواهند خدماتی با بهترین کیفیت دریافت کنند.

  • چه موانعی سر راه شما قرار دارد؟

هر کسب و کاری موانعی بر سر راه دارد که مهم ترین آن رقیبان است. اگر کسب و کاری داشته باشید که رقیب ندارد، به راحتی می توانید محصول یا خدمات خود را عرضه کنید. چرا که کاربر هیچ انتخاب دیگری ندارد و مجبور است از خدمات شما استفاده کند. اما در دنیای امروز رقیبان بسیار زیادی برای هر کسب و کاری وجود دارد. بنابراین باید موانع سر راه خود را شناسایی کنید تا بتوانید از آن در بخش طراحی گرافیک برای تبلیغات استفاده کنید. این موانع را هر چقدر دقیق تر شناسایی کنید، شانس شما برای اجرای کمپین های تبلیغاتی بیشتر است و به موفقیت نزدیک تر خواهید بود.

  • رقیبان شما چه کسانی هستند؟

یکی دیگر از موضوعاتی که برای هر کسب و کاری وجود دارد، بحث رقیبان است. هر کسب و کاری رقیب دارد و بعید است که کسب و کاری بدون رقیب باشد! در این مرحله باید ببینید که رقیبان موفق شما چه کسانی هستند. سپس کسب و کارتان را با آن مقایسه کنید تا نقاط ضعف و قوت خود را پیدا کنید. کاربران هنگامی که قصد استفاده از محصول یا خدمات خاصی را دارند، به بررسی کسب و کارهای مختلف می پردازند. حال اگر رقیب شما نسبت به کسب و کار شما خدمات یا محصولات را به شکل بهتری ارائه کند، کاربر به سراغ رقیب می رود و این یعنی از دست دادن مشتری. با بررسی رقیبان می توانید جلوی چنین مشکلاتی را به راحتی بگیرید.

  • منابع شما محدود است؟

یکی دیگر از مسائلی که معمولاً کسب و کارهای نوپا با آن روبرو هستند، محدودیت منابع است. اگر منابع شما محدود باشد، نمی توانید هر جور که دوست دارید کمپین تبلیغاتی اجرا کنید. بلکه کمپین شما باید بر اساس محدودیت ها باشد. مثلاً اگر محدودیت بودجه دارید، نمی توانید تبلیغات گسترده انجام دهید؛ بلکه بهتر است به سراغ مخاطبان هدف بروید و تبلیغ خود را تنها در آن جا نمایش دهید. گاهی اوقات محدودیت بودجه ندارید اما منابع انسانی شما محدود است! در این صورت هم باید به صورت محدود تبلیغات کنید تا بتوانید پاسخگوی مشتریانی که جذب می کنید باشید.

دو) تناسب تبلیغات

یکی از موضوعاتی که باید در نظر داشته باشید، تناسب تبلیغات با کسب و کارتان است. هیچ فردی نمی تواند بگوید رنگ سبز برای یک کسب و کار خوب است یا بد؛ دلیل آن هم این است که هر رنگ متناسب با کسب و کارش متناسب با خودش است. به عنوان مثال ممکن است رنگ سبز برای کسب و کاری که در حال فروش ماشین آلات صنعتی است مناسب نباشد اما برای کسب و کاری که در زمینه کشاورزی فعالیت می کند، بهترین رنگ است. همین مسئله در بخش های دیگری نظیر فونت هم وجود دارد. بنابراین در طراحی گرافیک تبلیغات خوب یا بد وجود ندارد، بلکه همه چیز به شرایط بر می گردد.

بنابراین اگر قصد طراحی گرافیک برای تبلیغات موفق را دارید، تناسب را در نظر داشته باشید. همه چیز باید متناسب با کسب و کارتان باشد. یکی از مهم ترین اجزایی که باید با تبلیغ شما متناسب باشد، استفاده از تصاویر است. تصاویر نقش بسیار مهمی در جلب توجه کاربران دارند و باید به آن اهمیت بدهید. به عنوان مثال اگر شما در حال تبلیغ یک فروشگاه لباس مردان هستید، استفاده از تصویر خانم گزینه مناسبی نیست. چرا که محصولات شما مرتبط با آقایان است و خانم ها نقشی در آن ندارند؛ بنابراین بهتر است از یک تصویر آقا استفاده کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

سه) خواندن تبلیغات

یک واقعیت مهم که همیشه فراموش می شود این است که هیچ کس برای دیدن یا خواندن تبلیغات شما مشتاق نیست! در واقع کاربران در حالت طبیعی از خواندن و دیدن تبلیغات متنفر هستند؛ چرا که فکر می کنند تبلیغات برای آن است که جیب آن ها را خالی کنید و قرار نیست ارزشی به آن ها ارائه کنید. این دیدگاه همیشه درست نیست اما واقعیت دارد و باید هنگام طراحی گرافیک تبلیغات این موضوع را در نظر داشته باشید. در نگاه اول، مخاطبان تبلیغات شما سطحی نگاه می کنند. در واقع یک نگاه تجملی به آن انداخته و اگر نظرشان جلب نشود عبور می کنند. چند مسئله مهم در طراحی گرافیک تبلیغات وجود دارد که با رعایت آن ها می توانید این مشکل را رفع و نظر کاربران را جلب کنید:

  • استفاده از عنوان ساده و قابل فهم

اولین چیزی که در طراحی گرافیک تبلیغات موفق باید در نظر داشته باشید، استفاده از عنوان ساده و قابل فهم است. احتمالاً شما هم کمپین های تبلیغاتی زیادی را دیده اید که عنوان آن بسیار پیچیده و غیر قابل فهم است. تا جایی که اگر یک دقیقه هم روی آن زمان بگذارید باز هم متوجه نمی شوید که محتوای تبلیغ چه چیزی است. عنوان اصلی تبلیغ باید کاملاً ساده، قابل فهم و البته جذاب باشد. به طوری که اگر کاربر یک بار آن را خواند، متوجه کلیات موضوع تبلیغات شود. پس استفاده از عنوان ساده و قابل فهم را فراموش نکنید؛ در غیر این صورت کاربر حاضر نیست به بقیه بخش های تبلیغات هم توجهی کند.

  • استفاده از متن ساده و قابل فهم

یکی دیگر از بخش هایی که در طراحی گرافیک تبلیغات اهمیت زیادی دارد، استفاده از متن ساده و قابل فهم است. در بخش قبلی به بررسی اهمیت عنوان ساده و قابل فهم پرداختیم که اگر استفاده شود، کاربر تازه به سراغ بقیه بخش ها می رود. حال اگر کاربر به سراغ بخش های دیگر گرافیک تبلیغات برود، به دنبال کسب اطلاعات بیشتر است. در این صورت شما باید از یک متن ساده استفاده کنید تا کاربر با یک بار خواندن متوجه موضوع شود. همچنین سعی کنید توضیحات شما خیلی کوتاه باشد تا کاربر در عرض چند ثانیه متوجه شود که چه چیزی را تبلیغ کرده اید.

  • استفاده از عنوان های فرعی برای سازماندهی

گاهی اوقات در طراحی گرافیک برای تبلیغات موثر یک مسئله مهم در نظر گرفته نمی شود! آن هم عدم استفاده از عنوان های فرعی است. درست است که کاربران می خواهند سریع تر یک تبلیغ را ببینند اما اگر تبلیغ دارای عنوان های فرعی نباشد، در حقیقت ناقص است و کاربر متوجه نمی شود که آن تبلیغ نشان دهنده چه چیزی است. بنابراین در طراحی تبلیغات فراموش نکنید که از عنوان های فرعی استفاده کنید. در تبلیغات لباس اگر تنها به ارزان بودن لباس اشاره کنید و سپس به سراغ تعریف کردن از کیفیت بروید، کاربر سردرگم می شود. بلکه باید توضیحات را در زیر عنوان های فرعی بیاورید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

  • طراحی گرافیکی ساده و توضیح دهنده به جای گیج کننده

یکی دیگر از اشتباهاتی که در تناسب تبلیغات صورت می گیرد، طراحی گیج کننده تبلیغات است. گاهی اوقات کسب و کارها تبلیغ را با بوم نقاشی اشتباه می گیرند؛ در بوم نقاشی هر چقدر اجزا شلوغ تر باشد، جذاب تر است. در حالی که در طراحی گرافیک تبلیغات باید سادگی را در نظر بگیرید. کاربر قرار نیست جذب طراحی آن شود، بلکه کاربر باید مفاهیم طراحی گرافیک تبلیغات را در مدت زمان کوتاهی درک کند. بنابراین به جای آن که بخواهید از اجزا و طراحی های گیج کننده استفاده کنید، به دنبال این باشید که طرایح شما ساده باشد اما مفهوم را در زمان کوتاهی به کاربر انتقال دهد.

  • استفاده از خلاصه موضوع

یکی دیگر از نکاتی که در بخش تناسب طراحی گرافیک تبلیغات باید در نظر بگیرید، استفاده از خلاصه موضوع است. کاربر پس از آن که تبلیغات شما را می بیند، ممکن است نیاز به خلاصه و جمع بندی داشته باشد تا آن را به خوبی درک کند. همین مسئله باعث می شود تا خلاصه موضوع اهمیت زیادی پیدا کند و با یک کال تو اکشن جذاب بتوانید این موضوع را در طراحی گرافیک پیاده سازی کنید. مثلاً می توانید به کاربر بگویید که برای خرید لباس به فروشگاه شما مراجعه کند! در این صورت کاربر می داند که هدف تبلیغ فروشگاه اینترنتی لباس است و می تواند از آن لباس خریداری کنید.

  • در نظر گرفتن فضای سفید در حاشیه متن

یکی دیگر از موضوعاتی که در تناسب طراحی گرافیک تبلیغات باید در نظر داشته باشید، حاشیه سفید است. حتی هنگام خواندن کتاب هم کتاب هایی که فضای سفید بیشتری دارند راحت تر خوانده می شوند. در طراحی گرافیک تبلیغات متن زیادی وجود ندارد اما بهتر است همان متن کم هم با رعایت اصول فضای سفید در حاشیه متن باشد. این مسئله به خوانایی تبلیغات کمک می کند! یکی از مسائلی که منجر به شکست تبلیغات می شود، این است که متن ها تو در تو نوشته می شوند و کاربر فرصت خواندن آن را پیدا نمی کند. حتی ترغیب نمی شود که آن را بخواند و در نهایت منجر به شکست می شود.

چهار) سازماندهی تبلیغات

در همه جا نظم اهمیت زیادی دارد و در طراحی گرافیک تبلیغات هم این مسئله اهمیت دارد. طراحی گرافیک تبلیغات شما باید نظم خاصی را دنبال کند تا به بهترین شکل ممکن بتواند پیام خود را برساند. اگر کاربر حس کند که طراحی شما نظم خاصی ندارد، ترغیب نمی شود که به دنبال محتوای آن باشد. در این صورت کمپین شما به سادگی شکست می خورد و نمی توانید بهترین نتیجه را بگیرید. بنابراین این تفکر که شلوغی می تواند نظر کاربر را جلب کند و بهتر است طراحی شلوغ داشته باشید را کنار بگذارید. در طراحی گرافیک برای تبلیغات موفق به فکر سازماندهی آن باشید.

برای درک بهتر این موضوع، چند مسئله را بررسی می کنیم. اولین چیزی که برای سازماندهی تبلیغات باید در نظر بگیرید، این است که همه چیز به ترتیب آورده شود. کال تو اکشن تبلیغات باید در مرحله پایانی باشد نه در مرحله اول. متن های شما باید به قطعات کوچک و خوانا تبدیل شود و این موضوع را در نظر داشته باشید که تبلیغات مانند کتاب نیست که تحت هر شرایطی خوانده شود. از طرف دیگر پاراگراف بندی کنید و به فکر خوانایی بهتر محتوای خود باشید. این مسائل نقش بسیار مهمی در خوانده شدن تبلیغات دارد و می تواند روی فروش و افزایش مشتریان شما تاثیر زیادی داشته باشد.

پنج) ثبات تبلیغات

یکی از موضوعاتی که برای تبلیغات موثر باید در نظر داشته باشید، ثبات تبلیغات است. شاید برای شما هم پیش آمده باشد که مدتی قبل یک کمپین تبلیغاتی دیده باشید و نظرتان جلب شود. پس از مدتی یک کمپین تبلیغات دیگری مشاهده می کنید که متوجه می شوید مربوط به همان برند قبلی است. مسئله ای که در این جا رخ داده است، این است که طراحی گرافیک کمپین ها تفاوت های بسیار زیادی دارند و در نگاه اول فکر نمی کنید که مربوط به یک برند است. بنابراین شما باید ثبات تبلیغات را حفظ کنید و طراحی های هر کمپین متناسب با هم باشند.

در ثبات تبلیغات مسائل مهمی تاثیرگذار هستند! گاهی طراحی گرافیکی کاملاً متفاوت است و شما متوجه نمی شوید که دو تبلیغ مربوط به یک شرکت هستند. طراحی باید متناسب با هم باشد که کاربر در نگاه اول حس کند که مربوط به برند شما است. یکی دیگر از موضوعاتی که در ثبات تبلیغات باید رعایت شود، کپی رایتینگ است. شما نباید یک بار کپی رایتینگ رسمی داشته باشید و بار بعد کپی رایتینگ صمیمی. لحن برند شما باید حفظ شود تا کاربر بداند که برند شما یک برند رسمی است یا صمیمی. این مسئله هم در بازدهی تبلیغات نقش بسیار مهمی دارد و باید حتماً رعایت کنید.

از کمپین اول یک فونت مناسب و خوانا برای طراحی های خود انتخاب کنید و دیگر آن را تغییر ندهید. این موضوع که هربار یک فونت انتخاب کنید، اصلاً جالب نیست و نظر کاربران را از شما بر می گرداند. در اجزای دیگر طراحی هم این موضوع نقش بسیار مهمی دارد. مثلاً اگر یک بار از تصاویر شیک و رسمی استفاده کرده اید، بار بعدی نباید از تصاویر فانتزی استفاده کنید. البته این موارد در شرایط خاص ممکن است نیاز به تغییر داشته باشد اما بهتر است ثبات تبلیغات حفظ شود.

یکی دیگر از موضوعاتی که اهمیت زیادی دارد، مسئله شعار کسب وکارتان است. شعار کسب و کارتان باید یکی باشد؛ حتی اگر نوع ارائه آن فرق می کند باز هم باید هدف یکسانی داشته باشد. این موضوع که هر بار یک شعار متفاوت به کاربران ارائه کنید اصلاً جالب نیست و نمی تواند نظر کاربران را جلب کند. شما باید همیشه کاربران را آماده کنید تا بتوانید به کسب و کار مورد علاقه و مورد اعتماد آن ها تبدیل شود.

شش) کارایی تبلیغات

هدف از تبلیغات چیست؟ این است که کسب و کارتان را پروموت کنید، رشد دهید، محصول و خدمات خود را بفروشید، برندسازی کنید یا هر چیز دیگری. بنابراین تبلیغات شما باید هدف خاصی را دنبال کند و نباید بر اساس شعار هر چه پیش آید خوش آید حرکت کنید. یکی از مسائلی که در تبلیغات اهمیت زیادی دارد، کارایی آن است. اگر تبلیغات شما کارایی لازم را داشته باشد، می تواند منجر به رشد شود اما اگر کارایی لازم را نداشته باشد، کمپین شما شکست خواهد خورد. طراحی گرافیک در تبلیغات موثر باید کارایی لازم را داشته باشد و موجب صرفه جویی در پول و زمان شود.

یکی دیگر از مسائلی که در طراحی گرافیک تبلیغات باید در نظر بگیرید، این است که طراحی شما باید به نحوی باشد که بتواند با مشتریان کنونی و مشتریان آینده به طور دائم در ارتباط باشد. مدل انتخابی شما هم باید به نحوی باشد که تاثیر خوبی روی مشتریان بذارد و بتوانید هزینه های تبلیغات یا حتی بیشتر از آن را جبران کنید. توجه داشته باشید که تبلیغات اگر به درستی انجام نشود، به معنای از دست رفتن بودجه است. بودجه ای که دیگر بر نمی گردد؛ بنابراین باید حتماً طراحی تبلیغات کارایی لازم را داشته باشد تا بتوانید بهترین نتیجه را از آن بگیرید. مثلاً با طراحی پیام مناسب و ارائه درست آن می توانید کارایی طراحی گرافیک در تبلیغات خود را افزایش دهید و بهترین نتایج را بگیرید.

هفت) مهارت در تبلیغات

چه بخواهید چه نخواهید کسانی که تبلیغات شما را می بینند، شما را قضاوت می کنند و این چیزی نیست که بتوانید از آن فرار کنید. یکی از مهم ترین مسائلی که باعث می شود تا بیشتر مورد قضاوت قرار بگیرید، این است که جزئیات را رها کنید و به سراغ خلاقیت بروید. درست است که خلاقیت در تبلیغات اهمیت زیادی دارد اما چیزی که منجر به موفق شدن کمپین تبلیغاتی شما می شود جزئیات است. بنابراین به سراغ جزئیات بروید و آن را برای تبلیغات خود جمع آوری کنید. جزئیاتی که بتواند شما را به هدفتان برساند اهمیت زیادی دارد و باید به سراغ آن بروید.

مهارت های مختلفی نیاز است تا بتوانید تبلیغات موفقی داشته باشید! مهارت هایی نظیر استفاده درست از جزئیات می تواند به شما کمک کند. همچنین شما باید مهارت این را داشته باشید که همه چیز را بر اساس استانداردها و برنامه ریزی های دقیق جلو ببرید و نتیجه خوبی بگیرید. گاهی اوقات کسب و کارها بدون آن که متوجه باشند، استانداردها را زیر پا می گذارند. درست است که خلاقیت اهمیت زیادی دارد اما نه تا جایی که استانداردها زیر پا گذاشته شود. این مسائل باعث می شود تا کمپین شما قضاوت شود و در نهایت نتوانید بهترین نتیجه را از آن بگیرید.

بخش های مهم یک تبلیغات مناسب برای کسب و کار

علاوه بر طراحی گرافیک برای تبلیغات موفق بخش های دیگری هم وجود دارند که با رعایت آن ها می توانید یک کمپین موفق داشته باشید. در واقع طراحی کمپین تبلیغات موفق تنها به طراحی آن بستگی ندارد، بلکه به موارد مختلفی بستگی دارد. هر چقدر این موارد را بهتر رعایت کرده باشید، کمپین برای شما بازدهی بیشتری دارد. اگر تنها یک یا چند مورد را رعایت کنید و بخش های دیگر را اهمیت ندهید، کمپین شما شکست می خورد و این یعنی از دست رفتن زمان و بودجه. قطعاً هیچ کسب و کاری دوست ندارد چنین اتفاقی بیفتد! مهم ترین بخش های یک تبلیغات مناسب برای کسب و کار که باید به آن اهمیت بدهید، عبارتند از:

  • طراحی

اولین چیزی که در اجرای تبلیغات موفق اهمیت زیادی دارد، طراحی است. طراحی همان چیزی است که به چشم کاربر می خورد و نظرش جلب می شود. اگر طراحی خوبی نداشته باشید، کاربر تنها یک نگاه به آن می اندازد و عبور می کند. مسئله ای که وجود دارد این است که شما بابت نمایش تبلیغات هزینه پرداخت می کنید؛ فرقی هم نمی کند که طراحی شما حرفه ای است یا ساده. در هر صورت باید هزینه پرداخت کنید تا دیده شود.

اگر بتوانید بخش طراحی تبلیغات خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهید، کاربر نظرش جلب می شود و آن را می خواند. در واقع جلب نظر کاربران باعث می شود تا بتوانید پیام خود را به آن ها برسانید. تمام چیزهایی که در بخش طراحی گرافیک باید رعایت کنید را در این مقاله بررسی کردیم. شما هم هنگام طراحی گرافیک سعی کنید تمام موارد را رعایت کنید تا جلوی هدر رفتن زمان و بودجه خود را در بخش تبلیغات کسب و کارتان بگیرید.

  • کپی رایتینگ

در مورد کپی رایتینگ چیزی می دانید؟ کپی رایتینگ به این معنی است که کلمات را به نحوی در کنار هم قرار دهید که پیام تبلیغات شما به خوبی به کاربران برسد. هر چقدر کپی رایتینگ شما موفق تر باشد، تبلیغات شما موثر تر است. کپی رایتینگ در مرحله دوم قرار دارد! در واقع هنگامی که کاربر تبلیغات شما را مشاهده می کند، اول باید نظرش به طراحی جلب شود. پس از آن که نظر کاربر به طراحی تبلیغات جلب شود، به سراغ این موضوع می رود که چه چیزی در تبلیغات نوشته شده است.

در کپی رایتینگ باید سعی کنید که نظر مخاطبان هدفتان را جلب کنید. باید ببینید که چه چیزی برای مخاطبان هدف شما اهمیت دارد؛ قیمت ارزان یا کیفیت بالا؟ شاید هم هر دوی آن ها اهمیت داشته باشد. بنابراین شما باید این موضوع را در نظر بگیرید که در کپی رایتینگ تبلیغات خود باید چه چیزی را بیاورید تا کمپین تبلیغاتی بتواند اثر خود را بگذارد. برخی کلمات وجود دارند که می تواند موفقیت کمپین های شما را چند برابر کنند. شاید شما هم چنین تبلیغ هایی را دیده باشید؛ مثلاً کلماتی نظیر جشنواره تخفیف می تواند نظر کاربران را جلب کند و شما هم می توانید از چننی مواردی استفاده کنید.

  • اجرای مناسب

طراحی و کپی رایتینگ اهمیت بسیار زیادی دارد اما اگر تبلیغات به بهترین شکل ممکن اجرا نشود این موارد هم دیده نمی شوند. بنابراین مهم ترین چیزی که در کمپین تبلیغاتی وجود دارد، اجرای درست است. بسیاری از تبلیغ هایی که بر اساس اصول طراحی گرافیک برای تبلیغات موفق طراحی شده اند و کپی رایتینگ بسیار جذابی هم دارند، شکست می خورند. دلیل آن اجرای نادرست و نامناسب است. شما باید بدانید که مخاطبان هدف شما در کجا هستند و سپس به سراغ نمایش تبلیغات باشید.

اگر قصد شما تبلیغات اینترنتی است، به راحتی می توانید مخاطبان هدف خود را نشانه بگیرید و تبلیغ را به آن ها نشان دهید. اگر هم قصد تبلیغات محیطی دارید، با انتخاب روش درست می توانید بهترین نتیجه را بگیرید. مثلاً اگر عمده فروش پوشاک هستید، بوتیک ها گزینه مناسبی برای نمایش تبلیغات هستند و می توانید تراکت تبلیغاتی به آن ها بدهید.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *