اگر از طرفداران مقالات پرشین‌تولز هستید، حتما مقالات مربوط به آنالیز بازاریابی اینستاگرام را خوانده‌اید؛ در مقالات قبلی به بررسی برخی بخش‌های آن پرداختیم و در این مقاله قصد داریم به ادامه این بحث بپردازیم.

  • Impressions: این داده آماری تعداد دفعات دیده شدن استوری شما را نشان می‌دهد. به این نکته دقت کنید که اگز شما بیش از یک عکس یا ویدئو را به استوری خود اضافه کردید، در پست شما هر کدام از آن‌ها یک عکس و یا ویدیو حساب می‌شوند. مثلا فرض کنید که شما ۶ عکس به استوری خود اضافه کردید، حال یک کاربر چه یکی از عکس‌های شما و چه هر ۶ عکس را ببیند، اینستاگرام تنها یک impression برای شما حساب می‌کند. همچنین، اگر یک کاربر چندین بار استوری شما را ببیند نیز تنها یک impression برای شما حساب می‌شود.
  • Reach: این داده آماری تعداد کاربران یکتا که استوری شما را دیده‌اند، نشان می‌دهد.
  • Taps Forward: این داده آماری نشان می‌دهد که یک کاربر چند بار بر استوری شما ضربه زده تا تصویر و یا ویدئوی بعدی استوری شما را مشاهده کند.
  • Taps Back: این داده آماری نشان می‌دهد که یک کاربر چند بار بر استوری شما ضربه زده تا تصویر و یا ویدئوی قبلی استوری شما را مشاهده کند.
  • Replies: این داده آماری بیانگر تعداد پیام‌هایی است که کاربران از طریق “send message” برای استوری شما فرستاده‌اند.
  • Swipe away: این داده آماری تعداد دفعاتی را نشان می‌دهد که کاربران بر گوشی خود ضربه زدند تا استوری اکانت بعدی شما را مشاهده کنند. Swipe away با Tap Forward تفاوت دارد. در  Tap Forward تعداد دفعاتی مشخص می‌شود که کاربران بر گوشی خود ضربه زدند تا یک عکس و یا ویدئوی بعدی اکانت شما را مشاهده کنند.
  • Exits: این داده آماری بیانگر آن است که چه تعداد کاربر تماشای استوری‌ شما را رها کرده‌اند و به صفحه اصلی اینستاگرام خود باز گشته‌اند.
  • تبلیغات اینستاگرام از گذشته تا کنون! – بخش اول

برای آنالیز تعامل کاربران در یک پست کافی است وارد صفحه پست موردنظر خود شوید و سپس بر روی View insights کلیک کنید. پس از کلیک بر روی این گزینه صفحه‌ای به شما نمایش داده می‌شود که در آن اطلاعات مربوط به تعامل آن پست را می‌بینید.

یک محتوای عالی:

  • تعداد لایک بیشتری نسبت به سایر پست‌هایتان دارد.
  • تعداد کامنت‌های دریافتی نسبت به سایر پست‌ها بیشتر است.
  • تعداد اشتراک‌گذاری و ارسال پست به دیگران توسط فالوورهایتان بیشتر است.
  • تعداد ذخیره پست توسط فالوورها زیاد است.

با بررسی این موارد در پست‌ها می‌توانید پست‌هایی که کاربران آن را بیشتر دوست دارند را شناسایی کنید. همچنین در آینده برای دریافت تعامل عالی می‌توانید پست‌هایی مانند همان پستی که نرخ تعامل آن زیاد است، تولید کنید.

نرخ تعامل برای صفحات مختلف با حوزه‌های کاری مختلف، متفاوت است. بر اساس گزارشی که شرکت Iconosquare منتشر کرده، میانگین نرخ تعامل برای پست‌های اینستاگرام ۴٫۷ درصد است. البته باز هم باید بگوییم که بر اساس حوزه کاری شما، ممکن است نرخ تعامل شما کمتر یا بیشتر باشد! به همین دلیل است که باید پیش از آنالیز نرخ تعامل صفحه خود، به دنبال این باشید که رقیبانتان چقدر تعامل دارند. هنگامی که شما نرخ تعامل صفحات رقیب را شناسایی کنید، می‌توانید راحت‌تر تصمیم بگیرید که نرخ تعامل شما بالا است یا پایین! به عنوان مثال اگر نرخ تعامل پست‌های رقیبان شما ۴ درصد و نرخ تعامل صفحه شما ۵ درصد است، به این معنی است که نسبت به رقیبان خود موفق‌تر هستید و فالوورهای شما بیشتر از فالوورهای رقیبانتان توانسته‌اند با شما تعامل برقرار کنند.

چگونه بهترین نرخ تعامل را داشته باشیم؟

از هشتگ ها به درستی استفاده کنید: تجربه نشان داده است که پست‌هایی با حداقل یک هشتگ، بیشتر مورد استقبال و تعامل کاربران قرار می‌گیرند تا پست‌هایی که بدون Hashtag درج می‌شوند. بنابراین اگر می‌خواهید لایک بیشتری در اینستاگرام جمع کنید، هشتگ راه درستی برای شروع کار است. با استفاده از هشتگ ها می‌توانید مخاطبان جدیدی پیدا کنید و افراد زیادی در جستجوهای خود شما را کشف خواهند کرد.

عنوان خوب به همراه لینک داشته باشید: برای پست‌های خود Caption خوب بنویسید تا دنبال کنندگان بیشتری جذب کنید. اگر می‌خواهید کاربران بعد از مشاهده پست شما کاری مثل خرید محصول و یا کسب اطلاعات بیشتر و … انجام دهند در کپشن پست‌های اینستاگرام خود آ لینک قرار دهید.

پست‌ها را در زمان مناسب منتشر کنید: انتشار پست‌ها در زمان‌های پیک بازدید، به شما کمک می‌کنید تا لایک و کامنت های بیشتری بگیرید و تعداد بیشتری از افراد آن را ببینند. با آگاهی از بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام خود، می‌توانید بهترین نتیجه را بگیرید.

سایت Influencer Marketing Hub ابزار رایگانی در اختیار شما قرار داده است که با استفاده از آن می‌توانید نرخ تعامل صفحه موردنظر را بر اساس ۱۲ پست آخر شناسایی کنید. اگر به آمار دقیق صفحات رقیبان خود دسترسی ندارید، این ابزار کمک زیادی به شما می‌کند تا بتوانید میزان موفقیت صفحه خود را در میان رقیبان آنالیز کنید.

شناسایی هشتگ‌هایی که بیشترین بازدید را فراهم می‌کند!

همه ما می‌دانیم که هشتگ‌ها یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر پست هستند و باید از آن‌ها به درستی استفاده کرد. در واقع هشتگ‌ها آن‌قدر مهم هستند که برای افزایش تعامل پست‌ها باید انواع هشتگ در اینستاگرام را بشناسید! استفاده درست از هشتگ‌ها به شما کمک می‌کند تا بتوانید مخاطبان بیشتری جذب کنید؛ در واقع با استفاده درست از هشتگ‌ها می‌توانید پست خود را به جامعه هدف و مخاطبان کسب‌وکار خود نمایش دهید. البته برای آن که بتوانید به درستی از هشتگ‌ها استفاده کنید، باید هشتگ‌های مورد استفاده در پست‌های خود را آنالیز کنید. از طرفی شما می‌توانید ۳۰ هشتگ در پست‌های خود استفاده کنید اما ممکن است تنها چند هشتگ به افزایش بازدید و تعامل پست‌های شما کمک کند. شما می‌توانید پس از استفاده از انواع هشتگ‌ها، آن‌ها را آنالیز کنید تا بدانید هر یک از آن‌ها چندبار به دیده شدن پست شما کمک کرده است. مثلاً ممکن است ۱۰۰ کاربر به کمک هشتگ خاصی پست شما را دیده باشند اما هشتگ‌های دیگر اصلاً بازدیدی برای شما فراهم نکرده باشند. در بخش insights پست‌ها می‌توانید به این اطلاعات دست پیدا کنید!

برای دیدن عملکرد هشتگ‌ها کافی است وارد بخش Discovery شوید و در بهش Hashtags، عملکرد هشتگ‌های خود را آنالیز کنید. استفاده از انواع هشتگ‌ها به شما کمک می‌کند تا بتوانید تا عملکرد تمام هشتگ‌ها را آنالیز کنید و بدانید کدام هشتگ‌ها می‌تواند بازدید بیشتری را برای شما فراهم کند. در واقع در میان ۳۰ هشتگ ممکن است تنها ۵ مورد از آن‌ها برای شما بازدید بیاورد و بقیه هشتگ‌ها کمتر باعث افزایش بازدید شود. به همین دلیل پیشنهاد می‌کند ابتدا ۳۰ هشتگ مهم را در پست‌های خود استفاده کنید و پس از آنالیز تمام آن‌ها، مهم‌ترین ‌آن‌ها را در پست خود استفاده کنید. برای آنالیز هشتگ‌های خود می‌توانید از ابزار Instagram Checkup Tool by Union Metrics هم استفاده کنید هشتگ‌های مناسب را شناسایی کنید. این ابزار هشتگ‌های برتر و مناسب کسب‌وکارتان را به شما می‌گوید و می‌توانید برای افزایش مخاطبان خود از آن استفاده کنید.

یک نکته! از هشتگ‌ها می‌توانید در بخش استوری اینستاگرام هم استفاده کنید؛ البته باید توجه داشته باشید که تعداد هشتگ قابل استفاده در استوری اینستاگرام هم محدود است و تنها قادر به استفاده از ۱۰ هشتگ در آن هستید.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *