LinkedIn پلت‌فرمی قدرتمند است که در زمینه شغلی می‌تواند برای شما بسیار مثمر ثمر باشد. با این حال اگر مراقب نباشید و اشتباهاتی که در نوشته‌ی امروز به آن‌ها اشاره خواهیم داشت را مرتکب شوید، ممکن است نتوانید آن چه انتظار دارید را از LinkedIn کسب کنید یا در بعضی موارد، ضررهای بیشتری به مسیر شغلی خود بزنید.

  1. اضافه کردن مطالب شخصی

خیلی مهم است که در یاد داشته باشید، LinkedIn یک شبکه اجتماعی به معنای عمومی آن نیست و نباید مثل توییتر یا فیسبوک، خیلی مسائل را در آن شخصی کنید. به همین خاطر پیشنهاد می‌شود از گذاشتن عکس‌های شخصی یا اطلاعاتی که خیلی ربطی به مسائل کاری ندارد، پرهیز کنید.

  1. پست کردن مطالب عجیب و غریب

صفحه LinkedIn شما در واقع نمایانگر برندتان نیز محسوب می‌شود، پس باید آن را حرفه‌ای مدیریت کنید. نباید در صفحه شما ویدیوهای عجیب، عکس‌های طنز نامرتبط یا محتوای نامناسب دیده شود. خیلی از اکانت‌هایی که در LinkedIn‌ فعالیت دارند، ترجیح می‌دهند تا صفحات حرفه‌ای را دنبال کنند.

  1. پست کردن اطلاعات فریبنده

همانطور که گفتیم، لینکدین جایی است که شما باید برند خود را به دیگر بشناسانید و این کار را باید به شکلی صادقانه انجام دهید. اطلاعات غلط، فریبکاری و پست‌هایی از این دست در نهایت باعث می‌شود که دیگر کاربران صفحه شما را به عنوان یک کاربر فیک در نظر گرفته و دیگر شما را جدی نگیرند.

  1. اسپم کردن دیگر کاربران

LinkedIn به هیچ وجه جایی نیست که بخواهید در آن اسپم کنید. به همین دلیل قوانین سخت‌گیرانه‌ای نیز در این پلت‌فرم درباره اسپم کردن لحاظ شده است. روابط حرفه‌ای کاربران در LinkedIn‌ که بر اساس احترام و اعتماد شکل می‌گیرد، با اسپم کردن کاملا خراب خواهد شد و به نوعی بی احترامی محسوب می‌شود.

  1. بیش از حد رسمی بودن

همانطور که گذاشتن پست‌های شخصی به هیچ وجه خوب نیست، بیش از حد رسمی بودن نیز تاثیری منفی روی برند شما در LinkedIn‌ خواهد گذاشت. بد نیست گاهی اوقات نظرات خود در مورد مسائل مختلف را ارائه کنید یا با طنازی در مورد بعضی مسائل کاری یا موضوعات روز نظر دهید، تنها باید مراقب باشید مرزهایی را رد نکنید.

  1. نقض حقوق مالکیت معنوی دیگران

در این زمینه نیز LinkedIn قوانین خوبی دارد، اما در هر حال شما به عنوان یک فرد حرفه‌‌ای به هیچ وجه نباید کاری که متعلق به خودتان نیست را در این پلت‌فرم به اشتراک بگذارید. کافی است یک بار دست شما رو شود تا تمام آبروی شغلی شما به باد رفته و دیگر کسی به شما اعتماد نکند. به جای این کار می‌توانید از دکمه به اشتراک گذاری که زیر مطالب دیگران هست، استفاده کنید و به این ترتیب مطلب مورد نظر را با رعایت حقوق آن کاربر به اشتراک بگذارید.

  1. فرستادن پیغام‌های بی‌جا

کاربران زیادی هستند که درخواست شما را قبول کرده و پیگیر کارهای شما خواهند بود تا شاید روزی شما را برای انجام کار استخدام کنند یا امیدوار باشند که شما این کار را در رابطه با آن‌ها انجام دهید. اما از طرفی خیلی از کاربران هم نمی‌خواهند با شما در ارتباط باشند. ارسال پیغام‌های خصوصی به غریبه‌ها و درخواست انجام کاری، چیزی نیست که در LinkedIn باب باشد و بهتر است شما نیز آن را انجام ندهید. همچنین فراموش نکنید که LinkedIn یک سایت دوست یابی نیست، پس از ارسال پیغام‌های دوستی و آشنایی به شدت پرهیز کنید!

  1. پست کردن مطالب اهانت آمیز یا نفرت پراکنی

اصلا چرا باید چنین مطالبی را در یک پلت‌فرم با مضمون کاری منتشر کنید؟ این مطالب نه تنها با خط مشی قوانین LinkedIn در تضاد است، بلکه به برند شما نیز آسیب جدی وارد می‌کند.

  1. شکایت کردن از همکارانی که در گذشته با آن‌ها کار کرده‌اید

این گونه مطالب عموما تاثیر منفی روی خود شما خواهد گذاشت. بسیاری این مطلب را نشانه‌ای از شخصیت شما گذاشته و کار کردن با چنین فردی را سخت تلقی می‌کنند. پس پیشنهاد می‌کنیم، گفتن از همکاران قدیمی را به جاهایی مثل توییتر واگذار کرده و در LinkedIn تنها در مورد خودتان صحبت کنید.

  1. درخواست کار با پروفایلی که مدت‌ها به روز نشده است

یک قانون مهم در مورد LinkedIn وجود دارد: اگر می‌خواید به دیگران در این پلت‌فرم درخواست کار بدهید، باید پروفایل خود را به روز نگه دارید. کسی که قرار است شما را به خدمت بگیرد، حتما می‌خواهد بداند که در حال حاضر توانایی شما در چه حد است و رزومه شما چطور است، نه این که تا دو سال قبل چه کرده‌اید.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *