اگر از آن دسته افرادی هستید که برای اینستاگرام خود محتوای ویدیویی تولید می کنید، حتماً جدیدا با یک مشکل بزرگ روبرو شده اید! آن هم این که پست های شما پس از انتشار توسط اینستاگرام حذف می شوند و دلیل آن کپی رایت است. در واقع ربات های گوگل موزیک های دارای کپی رایت را تشخیص می دهند و اگر روی ویدیوی شما باشد آن را حذف می کند. پس از چند بار حذف شدن ویدیو، ممکن است پیج شما بسته شود و باز کردن مجدد آن دردسرهای خاص خود را دارد. بنابراین اگر نمی خواهید با چنین مشکلی روبرو شوید، باید از موزیک بدون کپی رایت استفاده کنید. در این مقاله به بررسی این موضوع می پردازیم و در نهایت بهترین سایت ها و منابع دانلود موزیک بدون کپی رایت را معرفی می کنیم.

موزیک بدون کپی رایت اینستاگرام چیست؟

در مورد کپی رایت موزیک چیزی شنیده اید؟ یکی از پیچیده ترین کپی رایت هایی که در دنیا وجود دارد مربوط به موسیقی است. موسیقی چیزی است که اگر به یک ربات هم بدهید، می تواند آن را تشخیص دهد؛ چیزی که تولیدکنندگان محتوای ویدیویی را با مشکل روبرو کرده است. چرا که اکثر پلتفرم هایی که کاربران در آن ویدیو منتشر می کنند، مجهز به رباتی هستند که می تواند موزیک دارای کپی رایت را شناسایی کند. در این صورت محتوا پاک شده و اخطار برای مدیر کانال یا پیج ارسال می شود! اگر نمی خواهید با چنین مشکلی در اینستاگرام و یوتیوب روبرو شوید، باید از موزیک بدون کپی رایت استفاده کنید.

موزیک بدون کپی رایت در واقع موزیک هایی هستند که همه افراد حق استفاده از آن را دارند. در این صورت اگر روی ویدیوهای خود آن را درج کنید، مشکلی نخواهد داشت. در نهایت هم محتوای ویدیویی شما به دلیل کپی رایت موزیک حذف نمی شود و با خیالی آسوده می توانید از موزیک بدون کپی رایت روی هر محتوایی که نیاز دارید استفاده کنید. منابع مختلفی برای دانلود موزیک بدون کپی رایت وجود دارد و خوشبختانه، در این منابع می توانید از انواع موزیک را پیدا کنید. موزیک هایی که متناسب با محتوای ویدیویی شما هستند و می توانید از آن استفاده کنید.

بهترین منبع دانلود موزیک بدون کپی رایت کدام هستند؟

اگر قصد دارید محتوای ویدیویی تولید کنید و نمی خواهید زحمات شما همگی به باد برود، باید به دنبال موزیک بدون کپی رایت باشید. پیدا کردن موزیک بدون کپی رایت کار سختی نیست و به راحتی می توانید از منابعی که در این بخش از مقاله قصد معرفی آن ها را داریم، استفاده کنید. این منابع به دو بخش کانال های یوتیوب و سایت تقسیم بندی می شود که برای هر کدام از آن ها چند کانال و سایت مناسب معرفی می کنیم تا با خیالی آسوده استفاده کنید.

کانال ‌های یوتیوب موزیک بدون کپی‌رایت

اگر از افرادی هستید که در یوتیوب فعالیت دارید و در این پلتفرم تولید محتوا می کنید، شما می توانید از کانال های یوتیوبی که موزیک بدون کپی رایت قرار می دهند استفاده کنید. برای این کار کافی است موزیک دلخواه را از کانال مورد انتخاب کنید و سپس با کمک ابزارهای دانلود، فایل موسیقی آن را دانلود کنید. سپس با کمک ابزارهای تدوین آن را بر روی ویدیو خود قرار دهید و در نهایت هم ویدیو را در پلتفرم موردنظر خود آپلود کنید. چند مورد از بهترین کانال هایی که با استفاده از آن می توانید موزیک بدون کپی رایت دانلود و استفاده کنید عبارتند از:

  • کانال NoCopyrightSound

یکی از بهترین کانال هایی که در یوتیوب وجود دارد، کانال NCS است. این کانال از سال 2011 توسط بیلی وودفورد ایجاد شده است و در آن صدها موزیک بدون کپی رایت قرار دارد. با استفاده از این کانال به راحتی می توانید هر نوع موسیقی با هر موضوعی که نیاز دارید را دانلود کنید و روی ویدیو خود قرار دهید. مسئله حائز اهمیت این است که در این کانال آثار صدها هنرمند وجود دارد و می توانید موزیک موردنظر در ژانرهای مختلف را دانلود کنید. برای پیدا کردن این کانال کافی است نام آن را در یوتیوب جستجو کنید و سپس وارد کانال شوید.

دانلود آهنگ از این کانال هیچ هزینه ای برای شما نخواهد داشت و جالب است بدانید که تا کنون این کانال میلیون ها دانلود را تجربه کرده است. البته اگر شما یک برند یا سازمان تجاری و رسمی دارید، باید برای استفاده از موزیک بدون کپی رایت این کانال اجازه بگیرید تا مشکلی برای شما پیش نیاید. تنها کاری که هنگام استفاده از موزیک های این کانال باید انجام دهید، این است که وارد لینک موسیقی موردنظر شده و به آن امتیاز دهید. بعد از آن با خیالی آسوده از موزیک های بدون کپی رایت آن استفاده کنید و لذت ببرید.

  • کانال Vlog No Copyright Music

اگر کانال بالا نتوانست نظر شما را جلب کند، به سراغ این کانال بروید. کانال Vlog No Copyright Music یکی از بهترین کانال هایی است که در زمینه دانلود موزیک بدون کپی رایت فعالیت می کند. شما در این کانال می توانید موزیک هایی با ژانرهای مختلف را گوش کنید و هر کدام را که دوست داشتید در پس زمینه ویدیو شما باشد، دانلود کنید. البته این کانال با این هدف شروع به فعالیت کرده است که موزیک بدون کپی رایت برای ولاگرها قرار دهید.

بنابراین اگر شما ولاگر هستید و ویدیو تولید می کنید، می توانید از این کانال برای دانلود انواع موزیک بدون کپی رایت استفاده کنید و بهترین نتیجه را بگیرید. دانلود از این کانال کار ساده ای است! کافی است یک ابزار دانلود پیدا کنید و سپس فایل موسیقی یا MP3 را با کمک آن دریافت کنید. سپس آن را روی ویدیو خود قرار دهید و در پلتفرم موردنظر خود منتشر کنید.

  • کانال Audio Library

اگر نمی خواهید حق اشتراک پرداخت کنید، دانلود موزیک بدون کپی رایت از کانال های یوتیوب بهترین گزینه است! چرا که بدون پرداخت یک ریال هزینه می توانید به صدها موزیک بدون کپی رایت دسترسی داشته باشید. یکی از کانال های یوتیوب که موزیک بدون کپی رایت در اختیار شما قرار می دهد، کانال Audio Library است. در این کانال موزیک های مختلفی وجود دارد که برای استفاده از آن ها نیاز به پرداخت هزینه نیست و می توانید با خیالی آسوده روی موزیک های خود از آن ها استفاده کنید.

اگر قصد استفاده از این کانال دانلود موزیک بدون کپی رایت را دارید، حتماً توضیحات زیر هر اثر را بخوانید. گاهی اوقات آثاری در این کانال قرار می گیرند که کپی رایت ندارند اما حتماً باید نام صاحب اثر را ذکر کنید. بنابراین برای آن که هیچ مشکلی برای شما به وجود نیاید، اطلاعات زیر هر پست آن را بخوانید تا اگر نیاز است، نام صاحب اثر را هم در گوشه ای محتوای ویدئویی خود ذکر کنید.

  • کانال Zero Copyright Music

اگر به دنبال کانالی هستید که تنوع بالایی در زمینه موزیک بدون کپی رایت دارد، کانال Zero Copyright Music یک گزینه عالی محسوب می شود. با استفاده از این کانال می توانید موزیک دلخواه خود در ژانر موردنظر را دانلود کنید و روی اثر ویدیویی قرار دهید. دانلود از این کانال هیچ هزینه ای برای شما ندارد و استفاده از آن کاملاً قانونی است. یکی از مهم ترین مزایای این کانال یوتیوب این است که فایل با کیفیت اصلی را روی SoundCloud آپلود می کند.

بنابراین اگر از آهنگی خوشتان آمد، کافی است وارد لینک ساندکلاد شوید و آن را دانلود کنید. این کار بسیار ساده است و شما با خیالی آسوده می توانید آهنگ دلخواه خود را برای تدوین ویدئوی موردنظر استفاده کنید.

این موارد کانال های یوتیوبی هستند که با کمک آن می توانید موزیک بدون کپی رایت دانلود کنید! البته کانال های دیگری هم وجود دارند که آن ها هم موزیک بدون کپی رایت درج می کنند و ممکن است استفاده از آن ها هم برای شما جذاب باشد.

سایت‌ های دانلود موزیک بدون کپی‌رایت

یکی دیگر از مواردی که با استفاده از آن ها می توانید موزیک بدون کپی رایت دانلود کنید، سایت های مربوط به آن هستند. در سایت های دانلود موزیک بدون کپی رایت به راحتی می توانید موزیک موردنظر خود را دانلود و استفاده کنید. در سایت دیگر دردسر استفاده از ابزارهای دیگر برای دانلود موزیک بدون کپی رایت (کاری که در یوتیوب باید انجام دهید) وجود ندارد. کافی است بر روی موزیک دلخواه خود کلیک کنید و سپس با کلیک بر روی گزینه دانلود، آن را دانلود کنید. به همین سادگی موزیک دانلود می شود و می توانید از آن برای ویدئوهای خود استفاده کنید. چند مورد از بهترین سایت های دانلود موزیک بدون کپی رایت عبارتند از:

  • سایت Mixkit

یکی از بهترین سایت هایی که در آن می توانید موزیک بدون کپی رایت پیدا کنید، سایت Mixkit است. این سایت بهترین آهنگ ها را به صورت رایگان در اختیار شما قرار می دهد تا بتوانید بر روی ویدئوهای خود استفاده کنید. یکی از مهم ترین مزایای این سایت، این است که علاوه بر موزیک بدون کپی رایت کلیپ های رایگان هم در اختیار شما قرار می دهد. بنابراین می توانید از این کلیپ ها در ویدئوهای خود استفاده کنید یا این که محتوای جذاب دیگری بسازید. این سایت با سرعتی بالا در حال رشد کردن است و هر هفته تعداد زیادی آهنگ بدون کپی رایت و کلیپ به آن اضافه می شود. تا جایی که هر بار که به این سایت مراجعه کنید، چیز جدیدی برای دیدن و گوش کردن در آن وجود دارد.

با وجود آن که کلیپ و موزیک بدون کپی رایت در این سایت کاملاً رایگان است اما کیفیت آن ذره ای کاهش نداشته است! در واقع شما موزیک و کلیپ ها را با بالاترین کیفیت دانلود می کنید و از آن روی ویدیوهای جذاب خود استفاده می کنید. در این سایت حتی نیازی به ثبت نام کردن هم نیست؛ کافی است موزیک بدون کپی رایت خود را انتخاب و دانلود کنید. اگر بازار Envato را بشناسید، این سایت هم زیرمجموعه آن است. با توجه به خدمات بسیار باکیفیتی که Envato ارائه می کند، قطعاً موزیک بدون کپی رایت این سایت هم کیفیت بسیار بالایی دارد و با خیالی آسوده می توانید از آن استفاده کنید.

  • سایت Videvo

نظرتان راجع به سایتی که حدود 18 هزار موزیک، موشن گرافیک و ویدیو قرار داده است چیست؟ این سایت قطعاً یکی از بزرگترین های مارکت است و شما می توانید از آن نهایت استفاده را ببرید. جالب است بدانید که محتوای این سایت به صورت وسواس گونه انتخاب می شود و به همین دلیل بهترین کیفیت را در اختیار کاربران قرار می دهد. علاوه بر موزیک بدون کپی رایت می توانید برترین محتوای ویدئویی که را ببینید و استفاده کنید. بنابراین اگر شما به دلایل قانونی با حذف شدن پست اینستاگرام خود نگران هستید، می توانید از موزیک بدون کپی رایت این سایت استفاده کنید.

تنها کافی است یک بار فایل موردنظر خود را استفاده کنید تا ابد از آن استفاده کنید. محدودیتی برای استفاده از آن وجود ندارد و با خیالی آسوده می توانید از آن استفاده کنید. ویدئوهای این سایت طرفداران بسیار زیادی دارد! چرا که بسیاری از افراد به دانلود دانلود ویدیو هستند اما به دلیل هزینه سنگین یا قانون کپی رایت نمی توانند این کار را انجام دهند. به همین دلیل است که بسیاری از افراد به دنبال سایت هایی هستند که بتوانند از آن ویدیو و موزیک بدون کپی رایت دانلود و استفاده کنند.

  • سایت Cchound

یکی دیگر از بهترین سایت هایی که با استفاده از آن می توانید موزیک بدون کپی رایت دانلود کنید، سایت Cchound است. با استفاده از این سایت می توانید به هزاران موزیک بدون کپی رایت دسترسی داشته باشید و بدون هیچ نگرانی به بهترین شکل از آن استفاده کنید. با وجود آن که موزیک بدون کپی رایت در این سایت رایگان است اما باز هم برخی افراد نگران هستند. این وب سایت موسیقی هایی را جمع آوری کرده است که مجوز CC یا همان مجوز مشترکات خلاقانه را دارد. بنابراین با خیالی آسوده می توانید از موزیک های آن به بهترین شکل ممکن استفاده کنید و ویدیوهای جذاب بسازید.

در توضیحات موزیک های بدون کپی رایت این سایت آمده است که با یک بار خرید هر موزیک می توانید به صورت نامحدود از آن استفاده کنید. در واقع شما تنها یک بار هزینه موزیک دلخواه خود را پرداخت می کنید و پس از آن می توانید روی بی نهایت ویدیو استفاده کنید. البته پیشنهاد می کنیم چند موزیک بدون کپی رایت تهیه کنید تا خیالتان بابت تکراری نشدن محتوا راحت باشد.

  • سایت Pixabay

اگر به دنبال سایتی هستید که بتوانید از موزیک های بدون کپی رایت آن بر روی پروژه های تجاری و غیر تجاری استفاده کنید، سایت Pixabay گزینه بسیار مناسبی است. استفاده از موزیک بدون کپی رایت این سایت رایگان است و نیازی به پرداخت هزینه حتی برای پروژه های تجاری هم نخواهید داشت. مسئله مهم این است که در این سایت انواع سلیقه های موسیقی وجود دارد و شما می توانید هر نوع موزیکی را متناسب با سلیقه خود انتخاب کنید. همین مسائل باعث شده تا این سایت به یکی از محبوب ترین سایت ها در حوزه دانلود موزیک بدون کپی رایت تبدیل شود.

یکی دیگر از مهم ترین بخش هایی که در این سایت وجود دارد، بخش دانلود تصاویر است. در این سایت حدود 1.5 میلیون تصویر هم وجود دارد که می توانید بر اساس نیاز خود یک یا چند مورد از آن ها را دانلود و مورد استفاده قرار دهید. همچنین شما می توانید انواع ویدیوها را هم در این سایت دانلود و استفاده کنید. بنابراین هر چیزی که برای تولید محتوای جذاب و منحصر به فرد نیاز دارید، در این سایت در اختیار شما قرار دارد و کافی است وارد سایت شوید و آن ها را دانلود کنید.

  • سایت Bensound

یکی دیگر از سایت هایی که با استفاده از آن می توانید موزیک بدون کپی رایت دانلود کنید، سایت Bensound است. این سایت هزاران موزیک بدون کپی رایت را در اختیار شما قرار داده است تا به راحتی بتوانید از آن روی ویدیوی خود استفاده کنید. البته این سایت یک محدودیت ساده هم در نظر گرفته است! این سایت به شما اجازه نمی دهد که موزیک های آن را ریمیکس کنید و در صورتی که مشاهده شود، امکان برخورد قانونی وجود دارد. بنابراین بهتر است از موزیک های اصلی این سایت استفاده کنید و به فکر ریمیکس آن نباشید.

برای دانلود موزیک بدون کپی رایت از این سایت نیاز به پرداخت هزینه نیست و به صورت رایگان می توانید از آن استفاده کنید. البته برای آن که بتوانید آن را دانلود کنید، باید به خواننده آن اعتبار دهید. در واقع تنها هزینه ای که باید بابت دانلود موزیک بپردازید این است که به خواننده اعتبار دهید. پس از آن موزیک در اختیار شما است و با خیالی آسوده می توانید از آن بر روی انواع ویدئوهایی که قرار است در اینستاگرام و یوتیوب منتشر کنید، استفاده کنید. رابط کاربری این سایت هم بسیار ساده است و با چند کلیک می توانید موزیک دلخواه خود را دانلود کنید.

  • سایت Tunetank

سایت Tunetank یکی دیگر از منابعی است که در آن می توانید انواع موزیک بدون کپی رایت را دانلود کنید. این سایت تمام نیازهای شما را در این زمینه پوشش می دهد و هیچ محدودیتی برای استفاده از موزیک های آن وجود ندارد. برخی سایت ها شما را در مورد استفاده تجاری محدود می کنند اما این سایت چنین محدودیتی برای کاربران خود قائل نشده است. بنابراین با خیالی آسوده می توانید هر نوع استفاده ای از آن داشته باشید. یکی از قابلیت هایی که در این سایت وجود دارد، اکانت حرفه ای آن است. اگر آن را تهیه کنید، می توانید کانال یوتیوب خود را به لیست سفید اضافه کنید! البته این موضوع به این معنی نیست که بدون این اکانت امکان استفاده از موزیک بدون کپی رایت در کانال یوتیوب وجود ندارد. بلکه تنها به این معنی است که به عنوان عضو تایید شده می توانید کانال یوتیوب را به لیست سفید آن اضافه کنید.

یکی از بخش های بسیار جذاب این سایت افکت های موسیقی است! در واقع شما به جای اضافه کردن موزیک بدون کپی رایت می توانید به ویدیو خود افکت های جذاب صوتی اضافه کنید. با کمی خلاقیت می توانید از این ابزار برای تولید ویدئوهای حرفه ای استفاده کنید. این مورد زمانی به کار می رود که می خواهید روی ویدیوی خود صحبت کنید و تنها بخش هایی از آن نیاز به صورت دارد که افکت صوتی به شما کمک می زیادی می کند.

  • سایت FREE MUSIC ARCHIVE

یکی دیگر از سایت هایی که از آن می توانید برای دانلود موزیک بدون کپی رایت استفاده کنید، سایت FREE MUSIC ARCHIVE است. در این سایت هم آرشیو بسیار کاملی از موزیک های بدون کپی رایت وجود دارد که استفاده از آن ها به شما در زمینه ایجاد ویدیوهای حرفه ای کمک می کند. هر موزیکی که در این سایت وجود دارد، به راحتی قابل دانلود است و می توانید تنها با یک کلیک آن را دانلود کنید. در این سایت هم موزیک ها بر اساس ژانر دسته بندی شده اند و اگر به ژانر خاصی نیاز دارید، به راحتی می توانید از طریق دسته بندی آن را انتخاب کنید. همچنین بخش های دیگری در این سایت ایجاد شده اند تا بتوانید راحت تر به موزیک دلخواه دست پیدا کنید.

در بخش For Filmmakers شما می توانید موزیک هایی که مناسب فیلم سازی هستند را مشاهده و دانلود کنید. همچنین در بخش for Musicians می توانید موزیک های بدون کپی رایت که مربوط به نوازندگان موسیقی است را دانلود و بر روی موزیک های خود که در حال ساخت آن هستید استفاده کنید.

نتیجه گیری

یکی از مشکلاتی که بسیاری از افراد در حال حاضر با آن روبرو هستند، مشکل کپی رایت است. شاید برای شما هم پیش آمده باشد که یک ویدیو به همراه موزیک روی آن در اینستاگرام یا یوتیوب منتشر کرده باشید اما پس از چند دقیقه متوجه حذف شدن آن شوید. اینستاگرام روی این موضوع حساسیت بسیار زیادی به خرج داده است و اخیراً بسیاری از صفحات با مشکل مواجه شده اند. اگر نمی خواهید با چنین مشکلی مواجه شوید، بهتر است از موزیک های بدون کپی رایت استفاده کنید تا علاوه بر جذاب شدن ویدئوی خود، با مشکل حذف آن روبرو نشوید.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *