صفحه یک گوگل هدف بسیاری از کسب و کارهای اینترنتی است! دلیل آن هم این است که کاربران هنگامی که چیزی را در گوگل جستجو می‌کنند، تنها به صفحه اول آن توجه کرده و قید بازدید از صفحات دیگر گوگل را می‌زنند. در این مقاله می‌خواهیم به بررسی نکات بسیار مهم و ترفندهایی از از بازاریابی ویدیویی که شما را به صفحه اول گوگل می‌رساند، بپردازیم. پس اگر از بازاریابی ویدیویی استفاده می‌کنید و می‌خواهید در مدت زمان کوتاهی به صفحه یک گوگل برسید، در این مقاله همراه ما باشید.

چگونه با استفاده از بازاریابی ویدیویی به صفحه یک گوگل برسیم؟

امروزه همه کاربران به خوبی می دانند که رقابت در میان سایت های خارجی بسیار مشکل است! چند سالی است که سایت های فارسی هم زیاد شده اند و با وجود آن که باورش سخت است، اما رقابت میان سایت های فارسی و رسیدن به صفحه یک برای سایت های ایرانی هم سخت شده است! استفاده از بازاریابی محتوایی یکی از بهترین راه های برای رسیدن به صفحه اول گوگل است. بر اساس گزارش های Hubspot، حدود 54 درصد کاربران بازدید از بخش ویدیوهای گوگل را نسبت به انواع دیگر محتوا ترجیح می دهند. به همین دلیل برای رسیدن به صفحه اول می توانید از محتوای ویدیویی استفاده کنید. در حال حاضر آپارات بهترین و پربازدیدترین پلتفرم اشتراک ویدیو در ایران محسوب می‌شود. با انتشار ویدیو در این پلتفرم علاوه بر صرفه جویی در فضای هاست، می توانید از بازدید و قدرت سئو بیشتری هم بهره مند شوید.

ویدئو مارکتینگ در سئو

البته شما می توانید بدون ویدیو هم به صفحات دوم به بعد گوگل برسید! دقیقاً جایی که به قبرستان لینک‌ها معروف است و بیش از 75 درصد کاربران هرگز به آنجا سر نمی‌زنند. جستجو کردن شروع تجربه آنلاین هر کاربر است و حدود 93 درصد از کاربران را تشکیل می دهد! این مسئله نشان دهنده اهمیت صفحه اول گوگل است و به عبارت ساده تر، ظاهر نشدن در صفحه اول گوگل، به معنای هدر رفتن بودجه و زمان شما است. در نظر بگیرید که روزانه میلیاردها سرچ در گوگل انجام می‌شود و این فرصتی استثنایی برای رشد فروش و افزایش بازدید کسب و کارتان است.

البته این مسیر طولانی است و باید با حریفان بزرگ و کوچک متعددی باید رقابت کنید و مسیری طولانی را پشت سر بگذارید؛ اما برخلاف آنچه به نظر می‌رسد، لازم نیست حتما از ابزارهایی که گاهی تا چندین میلیون تومان در ماه برای شما هزینه دارد استفاده کنید. مسیر رسیدن به صفحه نخست گوگل را می‌توانید کوتاه‌تر و با هزینه‌ای ارزان‌تر هم به سرانجام برسانید. استفاده از سایت هایی نظیر آپارات برای انتشار ویدیوهای اختصاصی می تواند به افزایش رتبه سایت شما کمک زیادی کند.

آپارات چگونه به بهبود رتبه سئو کمک می کند؟

اولین چیزی که باید بدانید، این است که آپارات ماهانه بیش از 30 میلیون بازدیدکننده روزانه دارد. اگر گسترش اینترنت موبایل، طرح‌های تشویقی برای اینترنت داخلی، خانه‌نشینی بخش زیادی از کاربران به خاطر کرونا و تنوع محتواهای آپارات را در نظر بگیریم، این آمار در سال های اخیر قطعا افزایش پیدا کرده است.

اگر صرفا یک ویترین بزرگ برایتان جذاب نیست، بیایید به آمار و ارقام مرتبط نگاهی کنیم. طبق گزارش ابزار معتبر Ahrefs، آپارات از 72100 دامین مختلف، 285 میلیون بک لینک گرفته و Domain Rating آن 91 است. سری به سایت معتبر Moz بزنیم. در اینجا هم آپارات با DA:89 و Spam Score:1%، آماری خیره‌کننده دارد.

اگر کمی با سئو آشنا باشید، می دانید که این آمار کاملاً شگفت انگیز هستند! در نهایت لازم است بگوییم که رتبه اول الکسای ایران مربوط به همین سایت است. از آن جالب تر این که این سایت جزء 10 سایت برتر در کشورهای فرانسه و آلمان است. بنابراین آپارات بهترین سایت ایرانی برای گرفتن رتبه در صفحه اول گوگل است.

7 ترفرند برای افزایش رتبه سایت با استفاده از پلتفرم آپارات

در این بخش می خواهیم به بررسی 7 ترفند سئو آپارات با استفاده از بازاریابی ویدیویی را شرح داده‌ایم که در صورت رعایت آن‌ها، می‌توانید در زمانی کوتاه‌تر به صفحه نخست گوگل برسید و با سایت‌های بزرگ‌تر و قدیمی‌تر از خودتان هم رقابت کنید.

  1. اگر سایت جدیدی هستید، باید اولویت را به محتوای ویدیویی بدهید

استفاده از این متد دلیل ساده ای دارد! بسیاری از سایت ها سال های زیادی است که فعالیت دارند اما تقریباً همه آن ها از محتوای متنی استفاده می کنند. بنابراین به این فکر کنید که قبل از شما سایت‌ها و مجموعه‌های بزرگ دیگری هم ممکن است در بازار هدفتان سال‌ها فعالیت کرده باشند و رسیدن شما به صفحه اول گوگل را برایتان علاوه بر هزینه، زمان زیادی می گیرد. هر چقدر هم که محتوای متنی/عکسی خوبی تولید کنید، در این رقابت بازنده خواهید بود؛ در حالی که رقابت در بخش محتوای ویدئویی هنوز هم بسیار پایین است.

همان طور که گفتیم، آپارات یک پلتفرم ویدیویی است که امکان آپلود ویدیو و استفاده از آن در سایت وجود دارد! از طرف دیگر، آپارات از سئو بسیار خوبی برخوردار است و می توانید ویدیوهای خود را به صفحه اول گوگل برسانید. برای این که متوجه این موضوع شوید، کافی است یک سرچ سریع کنید و نتایج بخش ویدیو ها را ببینید.

  1. بالا آمدن و رسیدن به رتبه یک ویدیو سرچ گوگل

کاربران زیادی به ویدیو علاقه دارند و این نوع محتوا را نسبت به محتوای متنی ترجیح می دهند؛ به همین دلیل مستقیما به تب سرچ ویدیویی گوگل مراجعه کرده و جستجوی خود را در آن جا ادامه می دهند. 62 درصد نتایج جستجوی گوگل هم حتما یک ویدیو را در بر می‌گیرد. مسئله جالب این است که احتمال راه پیدا کردن ویدیوی شما به صفحه اول گوگل، 50 برابر بیشتر از محتوای متنی است. حالا مخاطبی ایرانی را تصور کنید که با کلمات فارسی، در حال جستجوی محتوا/ محصول مدنظرش است؛ و قطعا نتایج جستجویش، بازاریابی ویدیویی و شامل ویدیوهایی از آپارات نیز می‌شود. بنابراین آیا نمی خواهید با انتشار ویدیو به صفحه اول گوگل برسید و مخاطبان هدف خود را نشانه بگیرید؟

  1. ایجاد انحصار و کنار زدن تمام رقبا

حتی اگر با محتوای متنی صفحه اول باشید، کاربران ترجیح می دهند محتوای ویدیویی ببینند! ویدیو یکی از این فضاهای جدید است که شما را منحصر به فرد می کند. سایت‌هایی که ویدیو آن‌ها در بالای صفحه نتایج جستجوی گوگل به نمایش در آمده، تا 2 برابر ترافیک بیشتری جذب کرده اند. حتی اگر محتوای متنی شما به صفحه اول نتایج جستجوی گوگل رسیده باشد، بخش ویدیو فرصت خوبی است که کمک می کند تا محتوای موفق و منحصر به فرد داشته باشید. فقط کافی است ویدیوها را در آپارات آپلود کرده و از قدرت دامین و اعتبار آپارات برای ایندکس شدن آن در صفحه اول گوگل استفاده کنید. علاوه بر کمک گرفتن از کارت ویدیویی در بالای صفحه نتایج گوگل، می توانید از سایت های دیگر نظیر ویکی پدیا هم کمک بگیرید و یک استراتژی بسیار موفق داشته باشید.

  1. خرید سرویس افزایش بازدید آپارات

آپارات خدمات بسیار خوبی برای افزایش بازدید ویدیو در اختیار کاربران قرار داده است. این سرویس با پرداخت هزینه قابل استفاده است؛ در واقع می توانید با پرداخت هزینه به افزایش بازدید ویدیوهای خود کمک کنید و در نهایت گزارش های آن را دریافت کنید! در نظر داشته باشید که پس از خرید افزایش بازدید آپارات، ویدیوی شما در مدت زمان کوتاهی رشد سریعی را تجربه می‌کند و مورد توجه گوگل قرار خواهد گرفت. بنابراین شما می توانید با کلمات کلیدی موردنظر خود، در صفحه اول گوگل قرار بگیرید. در سریع‌ترین زمان ممکن و برای مخاطبانی کاملا مرتبط؛ این همان چیزی است که گوگل به دنبالش است تا به شما رتبه باور نکردنی در صفحه اول گوگل بدهد.

  1. لیست پخش بسازید تا گوگل شما را واضح تر ببیند

لیست پخش یکی دیگر از امکانات بی نظیر سایت آپارات است! به کمک این ویژگی می‌توانید مجموعه‌ای از ویدیوهای مرتبط را به طور منظم در کنار هم قرار دهید تا کاربر یا مشتری، نیاز خود را به سادگی برطرف کند. همچنین گوگل هم به محتواهای ویدیویی که در لیست پخش قرار گرفته‌اند، ارزش بیشتری قائل است و امتیاز آن را بیشتر می کند.

ایجاد چنین لیستی در آپارات به سادگی انجام می شود! برای این کار به داشبورد کاربری خود بروید و بنا به نیازتان، آن‌ها را ایجاد کنید. همچنین برای نظم دادن به ویدیوهای قدیمی می توانید آن ها را به لیست خود اضافه کنید تا دسترسی راحت تر در اختیار کاربران قرار دهید. الگوریتم داخلی آپارات هم به این کار امتیازی ویژه می‌دهد و این کار تاثیر بسیار زیادی در افزایش بازدید ویدیوهای شما دارد.

  1. از دکمه Call to Action حتما استفاده کنید

آپارات به شما امکان استفاده از دکمه کال تو اکشن را می دهد! در واقع پس از نمایش ویدیو و همراه کردن مخاطب با محتوا، می توانید آن ها را ترغیب به کلیک بر روی دکمه کال تو اکشن کنید و این همان چیزی است که شما می توانید کاربران را به سایت خود هدایت کنید! البته این اهداف می توانند از فالو کردن کانال آپارات تا رفتن به صفحه خرید یا فرم‌های آنلاین دیگر متغیر باشد. فراموش نکنید که نرخ کلیک بر این دکمه در محتوای ویدیویی، 41 درصد بیشتر از سایر محتواها است. این کلیک ها مخاطب را به مشتری یا بازدیدکننده گذری را به مبلغی وفادار تبدیل کند؛ و به صورت غیر مستقیم، کمک زیادی به افزایش ترافیک سایت شما می کند.

  1. برای ویدیو توضیحاتی شفاف و گویا بنویسید

در گذشته کلمات کلیدی اهمیت زیادی داشت و امروزه به سئوی کلاسیک معروف است! آپارات در بخش توضیحات ویدیو به شما امکان درج توضیحات لازم را می دهد و می توانید تا 4 هزار کاراکتر بنویسید. این فضای مناسبی برای شماست تا لینک‌ها و کلمات کلیدی‌تان را با چگالی مناسبی نوشته و آن را در معرض دید گوگل قرار دهید

البته نباید فراموش کنید که قوانین گوگل حتی برای سایت بزرگی نظیر آپارات هم باید جدی گرفته شود! زیاده‌روی در استفاده از کلمات کلیدی و چگالی بیش از حد مناسب کلمات کلیدی، باعث خارج شدن ویدیوی شما از فهرست نمایش گوگل و همچنین جریمه شدن توسط الگوریتم آپارات می‌شود. در واقع آپارات ویترین بزرگی است که می توانید ویدیوی خود را به میلیون ها کاربر نمایش دهید و تفاوتی هم ندارد که در کدام صنعت یا تجارت مشغول به کار هستید. در هر صورت بازاریابی ویدیویی باید در استراتژی محتوایی و سئو شما نقشی مهم داشته باشد.

نتیجه گیری

در این مقاله به اهمیت بازاریابی ویدیویی و همچنین استفاده از پلتفرم آپارات پرداختیم. پیشنهاد می کنیم سریع تر استراتژی خوبی برای تولید محتوای ویدیویی و تبلیغات با استفاده از آن را ایجاد کنید. اگر سوالی دارید، می‌توانید از طریق بخش نظرات مطرح کنید تا شما را راهنمایی کنیم.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *